باتوجه به تنش‌های ایجاد شده میان آمریکا و چین، بیمه عمر چین، پتروچاینا، سینوپک، شرکت آلومینیوم چین و سینوپک شانگ‌های پتروشیمی، درخواست خروج از بورس چین را دادند.

شرکت‌های دولتی چین از بورس نیویورک خارج شدند

به گزارش سلام نو، در پی تنش‌های ایجاد شده میان آمریکا و چین پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پنج شرکت دولتی چین از جمله شرکت‌های پیشرو انرژی و شیمیایی این کشور تصمیم گرفتند تا پایان ماه اوت از بورس نیویورک خارج شوند.

سی‌ان‌ان نوشت در بیانیه‌های جداگانه‌ای که منتشر شد، بیمه عمر چین، پتروچاینا، سینوپک، شرکت آلومینیوم چین و سینوپک شانگ‌های پتروشیمی گفتند که به بورس نیویورک (NYSE) اطلاع داده‌اند و برای «خروج داوطلبانه» درخواست کرده‌اند.

این پنج شرکت، دلیل خروج خود از بورس نیویورک را «معاملات و میزان تجارت پایین در ایالات متحده» و «هزینه‌های بالا» عنوان کردند.

با این حال، به گزارش رویترز، این خبر پس از آن منتشر شد که هر پنج شرکت از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل «عدم رعایت استاندارهای حسابرسی این کشور» علامت‌گذاری شدند.

سازمان نظارت بر اوراق بهادار چین و کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار این کشور روز جمعه اعلام کردند که نسبت به این وضعیت «آگاه» هستند و ورود و خروج شرکت‌ها «عادی» است.

آن‌ها در بیانیه‌ای افزودند: «ما با موسسات نظارتی خارجی در تماس خواهیم بود و با هم از حقوق شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران محافظت خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید