خواص خاویار، این تخم‌های باارزش را به یک ماده غذایی بسیار مفید در رژیم غذایی تبدیل می‌کنند؛ اما با توجه به میزان بالای کلسترول و سدیم موجود در آن، توصیه می‌شود که در مصرف خاویار زیاده‌روی نکنید و تنها به وعده‌های کوچک اکتفا کنید.

خواص خاویار رویال؛ مکمل‌های غذایی را دور بریزید!

خاویار رویال، یکی از انواع خاص و باارزش خاویار صادراتی است؛ البته این موضوع، تنها به طعم خالص و منحصربه‌فرد این ماده غذایی مربوط نمی‌شود و خواص خاویار رویال، بیشتر از طعم آن، توانسته است تا نظر دوستداران این ماده غذایی ارزشمند را به‌خود جلب کند. خواص منحصربه‌فردی که قطعا شما را قانع خواهند کرد تا در هنگام خرید، به‌سراغ این نوع خاویار بروید.

خاویار چیست و چرا باید برای خرید آن هزینه کنید؟

خاویار، تخم‌های بارورنشده ماهیان خاویاری (استروژن) است که پس از نمک‌سودشدن، به‌صورت خام یا پاستوریزه، بسته‌بندی می‌شوند. کمیاب‌بودن، لطافت و طعم لذیذ، دلایل مهمی هستند که باعث شده‌اند تا خاویار، به یک غذای لوکس و باارزش در دنیا تبدیل شود.

این غذای خاص، سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و امگا ۳ است که به تقویت سیستم عصبی، گردش خون و ایمنی بدن کمک می‌کنند. جالب است بدانید که یک وعده خاویار، نیاز روزانه یک فرد بزرگسال را به ویتامین B۱۲ تامین می‌کند. سایر مواد مغذی موجود در خاویار، عبارت هستند از:

  • ویتامین A
  • ویتامین E
  • ویتامین B۶
  • آهن
  • منیزیوم
  • سلنیوم

خاویار رویال چیست؟

یکی از انواع خاویار خاص و گران که توسط فیل‌ماهی تولید می‌شود، بلوگا نام دارد و با نام خاویار رویال نیز شناخته می‌شود. در تجارت، خاویار را به درجات ۱ و ۲ دسته‌بندی می‌کنند؛ اما، عناوین Select، کلاسیک، رویال، سوپریم و امپریال، سیستم درجه‌بندی رایج این ماده غذایی به‌شمار می‌روند.

گاهی اوقات، این درجات توسط تولیدکنندگان خاویار تعیین می‌شوند؛ اما به‌طور معمول، شرکتی که محصول را مستقیماً به دست مصرف‌کنندگان نهایی می‌رساند، واجد شرایط انتخاب درجه‌بندی خاویار است و این کار را بر اساس استانداردهای خود انجام می‌دهد.

خواص خاویار رویال؛ مکمل‌های غذایی را دور بریزید!

Select، درجه پایین این دسته‌بندی به‌شمار می‌رود و بیشتر اوقات، به معنای محصولی کمتر از متوسط است؛ البته، برخی شرکت‌ها به جای آن، از درجه کلاسیک برای محصول ​​خود استفاده می‌کنند. خاویار Select، با رنگ تیره‌تر و دانه‌های نرم‌تر و کوچکتر، یک پله پایین‌تر از محصول کلاسیک است.

خاویار رویال، معمولاً رنگ روشن‌تر و دانه‌های بزرگ‌تری نسبت به خاویار کلاسیک دارد. اندازه بزرگ‌تر دانه‌های خاویار نشان می‌دهد که محصول، از فیل ماهیان مسن‌تر گرفته شده است و در نتیجه کیفیت بالاتری دارد؛ به همین دلیل نیز قیمت این نوع خاویار، به میزان قابل‌توجهی، بیشتر از کلاسیک است.

خاویار سوپریم، محصولی کمیاب و بسیار باکیفیت است که دانه‌هایی بزرگتر و روشن‌تری از خاویار کلاسیک و رویال دارد.

درجه کمیاب و گران خاویار بلوگا، امپریال است. خاویار امپریال که با نام خاویار طلایی هم شناخته می‌شود، دانه‌های بزرگ‌تر و شفاف‌تری دارد. این نوع خاویار، از ماهیان خاویاری مسن‌تر گرفته می‌شود و به همین دلیل نیز بسیار مرغوب است.

خواص مهم خاویار رویال

خاویار بلوگا، فقط یک غذای گران‌قیمت و خوشمزه نیست؛ بلکه فواید منحصربه‌فردی نیز برای سلامتی دارد. اگر به شیک‌های پروتئینی علاقه‌مند هستید و پول زیادی برای خرید انواع ویتامین‌ها صرف می‌کنید، از این به بعد بهتر است خاویار رویال را به‌عنوان یک غذای سالم و سرشار از ویتامین و مواد معدنی، به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ارزش غذایی این نوع خاویار را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پروتئین

وجود مقادیر قابل‌توجهی از پروتئین، یکی از مزایای مهم این نوع خاویار به‌شمار می‌رود. پروتئین، یک ماده مغذی ضروری است که نقش بسیار مهمی در سلامت و تناسب‌اندام شما ایفا می‌کند. کنترل اشتها، افزایش سوخت‌وساز بدن و کمک به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده، از جمله مزایایی هستند که با مصرف پروتئین، از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد.

  • ویتامین‌ها

برای داشتن یک بدن سالم، باید انواع ویتامین‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این نوع خاویار، یک منبع غنی از ویتامین است و بخش قابل‌توجهی از نیاز بدن شما را به ویتامین‌های A، B۱۲، B۶، C و D تامین می‌کند.

  • آمینو اسیدها

آمینو اسیدها، وظایف بسیار مهمی در بدن برعهده دارند و سلامت ما را تامین می‌کنند. ازجمله اسیدهای آمینه موجود در این نوع خاویار می‌توان به لیزین، ایزولوسین و متیونین اشاره کرد. این ترکیبات عالی، عملکردهای حیاتی بدن را تنظیم می‌کنند و برای سلامت ما ضروری هستند.

  • ویتامین D

کاهش خطرات بیماری قلبی، مولتیپل اسکلروزیس، کاهش وزن، رشد طبیعی استخوان و دندان و بهبود مقاومت در برابر علائم افسردگی، برخی از فواید مهم ویتامین D برای بدن به‌شمار می‌روند.

  • اسیدهای چرب امگا ۳

تامین سلامت مغز جنین، کاهش التهاب، تامین سلامت چشم، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ آلزایمر، پیشگیری از سرطان، کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی و مقابله با افسردگی، تنها چند نمونه از فواید اسیدهای چرب امگا ۳ برای بدن هستند.

خواص خاویار رویال؛ مکمل‌های غذایی را دور بریزید!

  • کلسیم

بدن ما، برای داشتن عملکرد مناسب، به مقدار مشخصی کلسیم نیاز دارد. خاویار بلوگا، با داشتن مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای از کلسیم، به سلامت قلب، استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.

  • منیزیم

منیزیم، یک ماده معدنی بسیار مفید است و کمک به سلامت قلب و عروق، بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی، تسکین سردردهای میگرنی و تامین سلامت استخوان‌ها، برخی از فواید مهم آن برای بدن هستند.

  • پتاسیم

پتاسیم موجود در خاویار، علاوه بر تنظیم فشار خون، پیشگیری از سکته مغزی و تنظیم تعادل مایعات در بدن، نقش بسیار مهمی نیز در پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه ایفا می‌کند.

  • سلنیوم

وجود سلنیوم در خاویار، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از بروز سرطان نیز پیشگیری می‌کند. از دیگر خواص خاویار می‌توان به درمان ریزش مو، تنظیم عملکرد غده تیروئید، جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و کاهش علائم آسم اشاره کرد.

خواص خاویار، این تخم‌های باارزش را به یک ماده غذایی بسیار مفید در رژیم غذایی تبدیل می‌کنند؛ اما با توجه به میزان بالای کلسترول و سدیم موجود در آن، توصیه می‌شود که در مصرف خاویار زیاده‌روی نکنید و تنها به وعده‌های کوچک اکتفا کنید.

همان‌طور که می‌بینید، خواص خاویار به‌قدری زیاد است که می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای قرص‌ها و مکمل‌های غذایی باشد. قراردادن خاویار در رژیم غذایی خود، قطعا یک رویکرد برد-برد برای سلامتی شما خواهد بود؛ زیرا علاوه بر بهره‌مندی از فواید بی‌شمار این خوراک دریایی خوشمزه، از طعم دلچسب و خاص آن نیز لذت خواهید برد.

خرید خاویار، باید با وسواس و دقت بالایی انجام شود؛ چراکه برخی از کلاهبردارن، خاویارهای تقلبی را به‌جای خاویار اصل در بازار عرضه می‌کنند. باهوخاویار، به‌عنوان یکی از برندهای شناخته شده و باتجربه، سال‌ها است که در زمینه تولید و عرضه‌ انواع خاویار رویال بلوگای اصل و مرغوب فعالیت می‌کند. کارنامه درخشان این مجموعه در عرصه جهانی و دریافت مجوزهای دام‌پزشکی لازم، خیال شما را از بابت خرید یک محصول باکیفیت و مرغوب، راحت می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید