۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 55380566

بنابر گفته رییس سازمان تعزیرات حکومتی، ۱۲۹ واحد لبنیاتی بازرسی شدند و ۱۹ واحد متخلف شناسایی شدند که جمعا ۱۰ واحد به پرداخت ۱۵۶ میلیارد تومان محکوم شدند.

۱۰ واحد لبنیاتی جریمه شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، احمد اصانلو در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:  تقارن روز خبرنگار با ایام عاشورا نقطه عطفی است زیرا حضرت زینب(س) هم  پیام رسان واقعه عاشورا بود.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات است و مرجع نظارت و کشف تخلفات نهادهای دیگر مثل وزارت  کشاورزی و وزارت صمت و... است. ما در کنار گشت های مشترک در بازار حضور داریم و  در ایام عید ما ۵۵ گشت مشترک داشتیم.

اصانلو تصریح کرد: از قاعده و قانون حاکم بر بازار چنین برداشت می شود که تمام کالاها و خدمات مشمول ضوابط قیمت گذاری هستند نه اینکه دولت قیمت دستوری دهد و قیمت گذاری کند. قیمت گذاری ها توسط واحدها تولیدی انجام می شود ولی در دوره های گذشته این فرهنگ حاکم شده که هر واحد تولیدی حق دارد هر قیمتی که می خواهد روی محصول خود بگذارد و دولت نظارتی نمی تواند داشته باشد. درحالی که واحدهای تولیدی باید قیمت گذاری را  با رعایت ضوابط قیمت گذاری انجام دهند  و مرجع صحیح قیمت گذاری هم سازمان حمایت است. سیاست جدید دولت جدید این است که با بی سرو سامانی در این زمینه برخورد جدی کند.

۱۹ واحد متخلف شناسایی شدند

وی ادامه داد: کار ما در تعزیرات حکومتی این بود که  شعب ملی و ویژه را  تشکیل دادیم.  در یک طرح دو هفته ای تمام واحدهای لبنیاتی یعنی  ۱۲۹ واحد لبنیاتی توسط مدیران شعب تعزیرات ما مورد بازرسی قرار گرفتند و این سری فقط ۴ قلم کالا که قیمت دستوری داشت مورد بازرسی قرار نگرفت بلکه تک تک اقلام مورد بررسی قرار گرفت. از ۱۲۹ واحد لبنیاتی که مورد بازرسی قرار گرفت که آیا ضوابط قیمت گذاری را رعایت کردند،  ۱۹ واحد لبنیاتی متخلف شناخته شدند و برای این واحدها  تشکیل پرونده شد و از این ۱۹ واحد، ۱۰ واحد  جمعا به ۱۵۶ میلیارد تومان محکوم شدند.

ادامه دارد...

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید