یکی از مشکلات رایج توالت فرنگی گیر کردن فضولات یا افتادن اشیاء در آن است که ممکن است در مسیر تخلیه در سیفون یا زانویی‌ها گیر کنند و مسیر را مسدود کنند که خود این مسئله باعث بروز مشکلات بعدی خواهد شد.

مشکلات رایج توالت فرنگی + راهکارهای خانگی

چقدر با مشکلات توالت فرنگی آشنا هستید؟ توالت فرنگی طی یه دهه گذشته بسیار رایج شده و در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی، هم از توالت ایرانی استفاده می‌کنند هم از توالت فرنگی برخی هم کلا توالت فرنگی را ترجیح می‌دهند. در هر صورت توالت ایرانی و فرنگی هر دو علاوه بر مزایایی که دارند مشکلاتی هم دارند. از آن جمله می توان به گرفتگی لوله توالت اشاره کرد که برای رفع گرفتکی لوله می توانید با لوله بازکنی تماس بگیرید.

 شناخت مشکلات توالت فرنگی برای کسانی که این مدل سرویس بهداشتی را ترجیح می‌دهند الزامی است و به رفع مشکل کمک می‌کند. اگر شما هم از سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید این مقاله مناسب شماست با ما همراه باشید تا با آشنایی از مشکلات رایج توالت فرنگی بتوانید در هنگام رخ دادن مشکل با آگاهی بیشتر مشکلات توالت فرنگی خود را حل کنید.

مشکلات رایج توالت فرنگی

همانطور که اشاره کردیم طی سال‌های اخیر استفاده از توالت فرنگی بسیار رایج شده و افراد زیادی به خاطر شرایطی از جمله کهولت سن، دوران بارداری، درد زانو یا جراحی‌های زانو یا کمر و مواردی نظیر آن توالت فرنگی را ترجیح می‌دهند. حال باید دید توالت فرنگی که در شرایطی مناسب‌تر است چه مشکلاتی دارد. در ادامه مباحث مشکلات توالت فرنگی را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

مشکلات رایج توالت فرنگی + راهکارهای خانگی

خرابی دکمه سیفون توالت فرنگی

یکی از مشکلات توالت فرنگی خرابی دکمه سیفون است. این دکمه برای این تعبیه شده تا  بعد از استفاده از توالت فرنگی با زدن دکمه سیفون مقداری آب وارد کاسه شده و فضولات را بشورد و ببرد. گاهی اوقات پیش می‌آید که بعد از مدتی استفاده از دکمه سیفون، دکمه شل شود یا اتصال آن به بخش‌های درونی قطع شود و همین مشکل باعث عمل نکردن دکمه شده و تخلیه توالت فرنگی به خوبی صورت نگیرد.

خرابی سیفون توالت فرنگی

همانطور که می‌دانید سیفون توالت فرنگی در داخل آن تعبیه شده است و اگر دچار مشکل شود تخلیه توالت فرنگی به درستی انجام نمی‌شود. عملکرد نامناسب دریچه تخلیه آب و به موقع بسته نشدن آن و عدم کارکرد صحیح و استاندارد پمپ تخلیه، باعث می‌شود که سیفون توالت فرنگی عملکرد درستی نداشته باشد. گاهی برخی به اشتباه گمان می کنند مشکل عدم تخلیه توالت فرنگی با تخلیه چاه برطرف می شود.

گیر کردن فضولات یا افتادن اشیاء در زانویی‌ها یا سیفون

یکی از مشکلات رایج توالت فرنگی گیر کردن فضولات یا افتادن اشیاء در آن است که ممکن است در مسیر تخلیه در سیفون یا زانویی‌ها گیر کنند و مسیر را مسدود کنند که خود این مسئله باعث بروز مشکلات بعدی خواهد شد.

مشکلات رایج توالت فرنگی + راهکارهای خانگی

دیر پر شدن تانک آب توالت فرنگی

پر شدن به موقع تانک آب توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد چون در هر بار استفاده تانک باید پر باشد. پر نشدن به موقع آب یکی از مشکلات توالت فرنگی است که ممکن است به علت نیمه باز بودن شیر تامین کننده آب تانک، جمع شدن رسوبات در دهانه شیر آب یا خرابی دریچه پرکننده آب باشد. هر کدام از این دلایل باعث کندی پر شدن آب در تانک می‌شود. و اگر آب کافی از تانک به کاسه توالت خالی نشود عملیات تخلیه فاضلاب به چاه خوب انجام نمی‌شود و مشکلات بزرگ‌تری را به وجود می‌آورد.

شکستن بدنه توالت فرنگی و نشتی پیدا کردن آن

ممکن است بر اثر سهل انگاری بدنه توالت فرنگی دچار شکستگی شود و این مسئله واقعا مشکل بزرگی است چون ممکن است بر اثر شکستگی بدنه توالت فرنگی، فاضلاب در مسیر تخلیه به بیرون کاسه نشتی پیدا کند و محیط اطراف سرویس بهداشتی را آلوده کند. اگر شکستگی زیاد باشد حتی ممکن است مجبور به تعویض کاسه توالت شوید.

انتشار بوی نامطبوع توالت فرنگی

دلایل متعددی ممکن است باعث انتشار بوی نامطبوع در توالت فرنگی شود از جمله آب‌بندی نبودن توالت فرنگی، گیر کردن فضولات در سیفون و کم بودن ارتفاع آب در کاسه توالت فرنگی سبب می‌شود تا بوی نامطبوع فاضلاب از توالت فرنگی به محیط بیرون درز کند و باعث آزار ساکنین خانه شود. البته برای رفع بوی بد فاضلاب می توانید با لوله بازکنی پیروزی تماس بگیرید.

کند تخلیه شدن آب توالت فرنگی

یکی دیگر از مشکلات رایج توالت فرنگی تخلیه سخت آن است. با توجه به اینکه تعداد زانویی‌های استفاده شده در مسیر سیفون توالت فرنگی زیاد است که البته ممکن است به علت ماهر نبودن فرد نصب کننده توالت فرنگی رخ دهد، این زانویی‌ها باعث کند شدن عملیات تخلیه آب توالت فرنگی می‌شود. این مسئله نه تنها باعث کندی تخلیه آب توالت فرنگی می‌شود بلکه ممکن است باعث گرفتگی‌های مکرری نیز بشود که به نوبه خود مشکل بزرگی است.

مشکلات رایج توالت فرنگی + راهکارهای خانگی

درست کار نکردن فلوتر فلش تانک

یکی از مشکلات رایج فلش تانک درست کار نکردن فلوتر است. این مشکل سبب می‌شود تا تانک نتواند آب را در خود نگهدارد و عمل تخلیه را دچار مشکل کند.

احتمال عفونت و بیماری‌های پوستی

یکی از مشکلات توالت فرنگی نگرانی در خصوص بیماری‌های پوستی و عفونت است که بر اثر استفاده دراز مدت از توالت فرنگی ممکن است رخ دهد چرا که در این نوع سرویس بهداشتی بدن در تماس با کاسه توالت است و احتمال انتقال آلودگی زیاد است.

مصرف بالای دستمال توالت

شاید در ابتدا برایتان عجیب باشد که این هم یکی از مشکلات استفاده از توالت فرنگی باشد ولی اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که اگر بخواهید به صورت صحیح از توالت فرنگی استفاده کنید باید دستمال توالت بیشتری مصرف کنید چرا که باید بین محل تماس بدن با کاسه توالت دستمال توالت قرار دهید تا بدن تماس مستقیم با محیط کاسه نداشته باشد تا مشکلی برای سلامتی شما پیش نیاید و رعایت همین مسئله باعث می‌شود تا مصرف دستمال توالت بالا رود و هزینه بیشتری را متحمل شوید.

لزوم استفاده از تبدیل توالت فرنگی کودک

توالت فرنگی‌ها معمولا دارای ۳۰ الی ۴۰ سانتیمتر ارتفاع از سطح زمین هستند و استفاده از آنها برای کودکان سخت است و اگر توالت فرنگی مخصوص بزرگسالان باشد که در اکثر مکان‌ها نیز همین طور است باید از تبدیل توالت فرنگی کودک استفاده کنید تا سایز توالت فرنگی را با جثه کوچک کودکان تنظیم کنید زیرا کودکان نمی‌توانند از توالت فرنگی بدون تبدیل استفاده کنند و پاهایشان نیز آویزان می‌ماند که باعث اذیت کودکان می‌شود بهتر است از یک صندلی کوچک نیز زیر پای کودک استفاده کنید تا کودک در هنگام دفع راحت باشد. این مشکل در مهمانی و مکان‌های عمومی بیشتر گریبان‌گیر پدر و مادرها می‌شود پس بهتر است تبدیل توالت فرنگی کودک را در چنین مواقعی به همراه داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا در خصوص مشکلات توالت فرنگی صحبت کنیم و با برخی از این مشکلات رایج شما را بیشتر آشنا کنیم امیدواریم سودمند واقع شود. البته که هر یک از این مشکلات می تواند راهکارهایی داشته باشد که با آموزش هر یک از مشکلات توالت فرنگی می توانید تصمیم بگیرید که خودتان دست به کار شوید یا با یک شرکت معتبر در این زمینه تماس بگیرید.

شرکت خدمات فنی بهمن با سال ها تجربه در زمینه رفع گرفتگی لوله توالت، سینک و لوله تخلیه حمام، شناسایی محل نشتی و ترکیدگی لوله بدون تخریب، نصب توالت فرنگی، رفع نم و رطوبت با حداقل کثیفکاری می تواند گزینه مناسبی باشد تا بتوانید با کمترین هزینه، این مشکلات را برطرف کنید. پس این شماره را به خاطر بسپارید. ۰۹۱۲۱۸۹۲۰۹۲

آدرس سایت https://lolehbazkon.com

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید