رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان هشدار داد که ارمنستانی‌های باقی‌مانده در منطقه لاچین باید هر چه زودتر این منطقه را ترک کنند.

اظهارات تهدیدآمیز الهام علی‌اف علیه ارمنستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهرف «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در نطقی تلویزیونی بار دیگر تأکید کرد که این حق باکو است که عملیات نظامی در قره‌باغ انجام دهد، مشابه آنچه نیروهای مسلح این کشور در اوایل ماه آگوست با استفاده از پهپاد، توپخانه و نارنجک‌انداز در گذرگاه «لاچین» انجام دادند.

مقامات ارمنستان در منطقه قره‌باغ اعلام کردند که در حمله سوم آگوست نیروهای جمهوری آذربایجان به این منطقه ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۱۹ نظامی دیگر زخمی شدند که در نتیجه آن سازمان ملل و کشورهای جهان خواستار کاهش تنش در این منطقه شدند.

مقامات جمهوری آذربایجان مدعی شدند که این حمله را در تلافی کشته‌شدن یک نظامی آذربایجانی توسط « نیروهای ارمنستانی» انجام داده‌اند.

قره‌باغ از جمهوری آذربایجان جدا نمی شود

الهام علی‌اف در ادامه اظهارات خود مدعی شد: ارمنستانی‌هایی که در منطقه قره‌باغ زندگی می‌کنند باید گام‌های درستی بردارند. آنها باید درک کنند که آینده آنها بستگی به پیوستن آنها به جامعه آذربایجانی دارد. ما در واقعیت زندگی می‌کنیم. از نقطه‌نظر ژئوپلیتیکی، اقتصادی و تاریخی، قره‌باغ بخش جدایی‌ناپذیری از جمهوری آذربایجان است.چون ارمنستانی‌های مقیم قره‌باغ هیچ مزیت، موقعیت یا استقلالی نخواهند داشت، مانند همه شهروندان آذربایجانی زندگی خواهند کرد. حقوق آنها همانند حقوق شهروندان آذربایجانی محافظت خواهد شد.

در حالی‌که «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان ۴ آگوست در نشست هفتگی کابینه تأکید کرد که هیچ نظامی ارمنستانی در قره‌باغ حضور ندارد، الهام علی‌اف مدعی شد پس از حمله ۳ آگوست جمهوری آذربایجان، بخش زیادی از نیروهای ارمنستانی از این منطقه خارج شدند، و ما می‌خواهیم که طبق توافق ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ و هنگام تسلیم‌شدن ارمنستان، همه نیروهای ارمنستانی این منطقه را ترک کنند.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ارمنستانی‌های باقی‌مانده در منطقه لاچین باید هر چه زودتر این منطقه را ترک کنند افزود: کشور اشغال‌گر نمی‌تواند خانه‌سازی غیرقانونی در زمین‌های اشغال‌شده انجام دهد. این جنایت جنگی است. شاید ارمنستانی‌های سوریه و لبنان که آنجا زندگی می‌کنند این واقعیت را ندانند، اما رهبری ارمنستان به‌خوبی از آن آگاهی دارد. ما اخباری می‌شنویم که کسانی می‌گویند همان‌جان خواهند ماند و منطقه را ترک نمی‌کنند. این به خودشتان ربط دارد، اما آنها جنایت‌کار جنگی هستند. آنها نباید صبر ما را امتحان کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید