گردشگری بین‌المللی تأثیرات قابل‌توجهی بر محیط‌زیست دارد که تا حدی به دلیل مشکلات ایجاد شده توسط سفرهای هوایی و همچنین مسائل دیگر، از جمله گردشگران ثروتمند که سبک‌های زندگی را به ارمغان می‌آورند که بر زیرساخت‌های محلی، سیستم‌های آب و زباله‌ها و غیره تأثیر می‌گذارد، تشدید می‌شود.

وضعیت گردشگری بین‌المللی رو به بهبود است

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: گردشگری بین‌المللی گردشگری است که از مرزهای ملی عبور می‌کند. جهانی شدن، گردشگری را به یک فعالیت تفریحی جهانی تبدیل کرده است. سازمان جهانی گردشگری، گردشگران را افرادی تعریف می‌کند که "به مکان‌هایی خارج از محیط معمول خود سفر می‌کنند و در آن‌ها اقامت می‌کنند که تا بیش از یک سال متوالی برای اوقات فراغت، تجارت و اهداف دیگر می‌تواند طول بکشد". سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که تا ۵۰۰۰۰۰ نفر در هر زمان در حال پرواز برای سفر هستند.

در سال ۲۰۱۰، گردشگری بین‌المللی به ۹۱۹ میلیارد دلار آمریکا رسید که ۶.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۰۹ رشد کرد که مطابق با افزایش واقعی ۴.۷ درصدی است. در سال ۲۰۱۰، بیش از ۹۴۰ میلیون گردشگر بین‌المللی در سراسر جهان وارد شدند. تا سال ۲۰۱۶، این تعداد به ۱۲۳۵ میلیون افزایش یافته بود که ۱۲۲۰ میلیارد دلار هزینه مقصد را تولید کرد. بحران کووید-۱۹ اثرات منفی قابل توجهی بر گردشگری بین‌المللی داشت که به طور قابل توجهی روند افزایشی کلی را کاهش داد.

گردشگری بین‌المللی تأثیرات قابل‌توجهی بر محیط‌زیست دارد که تا حدی به دلیل مشکلات ایجاد شده توسط سفرهای هوایی و همچنین مسائل دیگر، از جمله گردشگران ثروتمند که سبک‌های زندگی را به ارمغان می‌آورند که بر زیرساخت‌های محلی، سیستم‌های آب و زباله‌ها و غیره تأثیر می‌گذارد، تشدید می‌شود.

در نتیجه رکود اقتصادی اواخر دهه ۲۰۰۰ ، تقاضای سفرهای بین‌المللی از نیمه دوم سال ۲۰۰۸ تا پایان سال ۲۰۰۹ کاهش شدیدی را تجربه کرد . ویروس آنفولانزا که منجر به کاهش ۴.۲ درصدی در سراسر جهان در سال ۲۰۰۹ به ۸۸۰ میلیون گردشگر بین‌المللی و کاهش ۵.۷ درصدی در دریافت گردشگری بین‌المللی شد.

گزیده‌ای از تأثیر همه‌گیری COVID-۱۹ بر گردشگری

همه‌گیری COVID -۱۹ به دلیل محدودیت‌های مسافرتی ناشی از آن و همچنین کاهش تقاضا در بین مسافران، صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است. صنعت گردشگری به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت، زیرا بسیاری از کشورها در تلاش برای جلوگیری از شیوع آن محدودیت‌های سفر را اعمال کردند. سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل اعلام کرده است که ورود گردشگران بین‌المللی جهانی در سال ۲۰۲۰ بین ۵۸ تا ۷۸ درصد کاهش داشته است که منجر به از دست رفتن بالقوه ۰.۹ تا ۱.۲ تریلیون دلار در درآمدهای گردشگری بین‌المللی شد.

در بسیاری از شهرهای جهان، سفرهای برنامه‌ریزی شده بین ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافت. محدودیت‌های مسافرتی متناقض و یکجانبه در منطقه رخ داد و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در سراسر جهان مانند موزه‌ها، پارک‌های تفریحی و مکان‌های ورزشی بسته شدندUNWTO کاهش ۶۵ درصدی در ورود گردشگران بین‌المللی را در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ گزارش کرد . سفرهای مسافری هوایی نیز کاهش مشابهی را نشان دادند. کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد گزارشی را در ژوئن ۲۰۲۱ منتشر کرد که در آن بیان شد که اقتصاد جهانی ممکن است بیش از ۴ تریلیون دلار آمریکا را در نتیجه همه گیری از دست بدهد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید