قیمت سکه طرح قدیم به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است و هر گرم طلای ۱۸ یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۴۶ تومان معامله می شود.

ریزش قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیونی / آخرین قیمت سکه و طلا در بازار امروز

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۴۶ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به آخرین روز کاری، حدود ۱۸ روز تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۳۵۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۲۰۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

ریزش قیمت سکه بهار آزادی در بازار

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۲۹ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۴ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۲۸۷ هزار تومان کمتر است.

 سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۳ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۰۰ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱,۸۰۱٫۸۹ دلار اعلام شده است.

روند نزولی نرخ دلار، قیمت طلا و سکه را با وجود افزایش نرخ اونس، کاهشی کرده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

امروز دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند نزولی دارد و در کانال ۳۰ هزار تومانی در حال کاهش قیمت است. در شرایطی که ارز آمریکایی در میانه‌های هفته گذشته صعودی بود، افزایش امیدواری معامله‌گران به احیای برجام و ارزپاشی بانک مرکزی، نرخ دلار را کاهشی کرد. امروز نیز روند نزولی قیمت دلار ادامه دارد و به حدود ۳۰,۸۵۰ تا ۳۰,۸۷۰ رسیده است. قیمت‌ها در معمالات غیرقانونی فردایی نیز روند کاهشی دارد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که توافقی در ارتباط با مسأله هسته‌ای ایران صورت نگرفته است. به گفته او، چنین توافقی تا زمانی که تمامی مسائل حل و فصل نشود، وجود نخواهد داشت.

جزئیاتی از پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا

طبق ادعای پولتیکو تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ کم‌رنگ می‌شود و راه را برای تهران هموار می‌کند تا از بررسی بیشتر سایت‌های هسته‌ای که مشکوک خوانده می‌شود، خودداری کند.

بر اساس گزیده‌هایی از متن پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا که پولتیکو ادعا می‌کند به آن دست یافته است، تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ کم‌رنگ می‌شود و راه را برای تهران هموار می‌کند تا از بررسی بیشتر سایت‌های هسته‌ای که مشکوک خوانده می‌شود، خودداری کند.

آمریکا: استانداردهایمان را تغییر نداده‌ایم

هرچند، راب مالی، نماینده اصلی آمریکا در مذاکرات وین پس از انتشار این گزارش در بیانیه‌ای به پولتیکو، هر گونه تغییر استانداردها یا قوانین آمریکا در اجرای تحریم‌های ایران را تکذیب کرد.

وی در این باره گفت: به‌طور واضح می‌گویم؛ ما در هیچ مذاکره‌ای درباره تغییر رویکرد خود یا استانداردهای انطباق با تحریم‌های ایالات متحده و تحریم‌هایی که تا زمان بازگشت متقابل به اجرای کامل [توافق هسته‌ای] باقی می‌مانند، شرکت نکرده‌ایم. هر گزارشی که بر خلاف آن باشد، کاملاً اشتباه است

حباب سکه چقدر بود؟

«برخی از تحلیلگران فنی معتقدند با توجه به حباب سکه باید انتظار کاهش قیمت سکه را داشت و این موضوع با افت قیمت دلار تشدید خواهد شد. یکی از مهم ترین عواملی که موجب شده است که سکه هم ارز با ارزش ذاتی خود حرکت نکند، امیدواری میان مدت سکه بازان نسبت به افزایش قیمت دلار بوده است.

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۲ درصد بدست آمد.»

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر ربع سکه دارای بیشترین حباب بین سکه‌ها است. البته بین سکه امامی و سکه بهار آزادی، بهارآزادی حباب بیشتری نسبت به امامی دارد.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید