احمد مسعود، رهبر جبهه پنجشیر در اظهاراتی بیان کرد که تا زمانی که طالبان قانع شود که یک دولت مشروع تشکیل دهد، گزینه دیگری جز مقاومت وجود ندارد.

شرط تازه رهبر جبهه پنجشیر برای طالبان
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یکسال پس از تسلط طالبان بر افغانستان، احمد مسعود، رهبر جبهه پنجشیر طی مصاحبه‌ای با شورای آتلانتیک، تحولات این کشور را تشریح کرده است. 

مسعود گفت: «تا زمانی که طالبان قانع شود که یک دولت مشروع و پاسخگو در مقابل مردم افغانستان و جهان تشکیل دهد، گزینه دیگری جز مقاومت وجود ندارد.» 

وی افزود: «به دنبال سقوط کابل به طالبان اعلام کردیم که مشروعیت در افغانستان نه از طریق لوله‌های تفنگ بلکه از طریق صدای مردم حاصل خواهد شد و بنابراین تا زمانی که یک رژیم نظامی در افغانستان بر سرکار باشد، گزینه‌ای جز مبارزه وجود نخواهد داشت.» 

رهبر جبهه پنجشیر با بیان اینکه طالبان نسبت به گذشته تغییری نکرده ، اظهار داشت: «تلاش جبهه پنجشیر و همکاری چند کشور منطقه برای قانع کردن طالبان برای یک روند صلح آمیز موفقیت آمیز نبوده و این گروه نسبت به گذشته هیچ تغییر نکرده است.» 

احمد مسعود با بیان اینکه طالبان اعتقادی به تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ندارد، گفت: «طالبان به دلیل نزدیکی ایدئولوژیک با گروه‌های افراطی قادر به مبارزه با گروه تروریستی در افغانستان نبوده و رهبران دنیا نباید خود را در این رابطه فریب دهند.» 

رهبر جبهه پنجشیر به ترور الظواهری از سوی آمریکا در قلب کابل نیز اشاره کرد و مدعی شد که زندگی سرکرده القاعده در مرکز کابل به روشنی نشان می‌دهد که طالبان با این گروه هسمو است. 

وی همچنین مدعی شد که سایر گروه‌های تروریستی نیز در افغانستان برای خود پناهگاه داشته و نادیده گرفتن این موضوع از سوی کشورهای جهان نتایج مخربی در آینده خواهد داشت.

احمد مسعود: مبارزه با طالبان ادامه دارد

مسعود با بیان اینکه هیچ کشوری تاکنون از جبهه پنجشیر حمایت نکرده، گفت که این جبهه برای مبارزه با طالبان مصمم است. 

وی در ادامه به عدم تمایل کشورها برای به رسمیت شناختن طالبان اشاره کرد و مدعی شد که تعامل کشورها با طالبان تنها براساس ترس بوده و این موضوع ریشه در نگرانی‌هایی دارد که حکومت ناکارآمد طالبان چالش‌های امنیتی بزرگ‌تری ایجاد می‌کند.

احمد مسعود همچنین با استناد به حمایت غرب از اوکراین گفت: «مردم افغان شاهد نفاق غرب در عدم کمک در مبارزه با طالبان هستند و ما در کنار مردم خود برای مبارزه برای داشتن آنچه سزاوار آن هستیم، ادامه خواهیم داد.»

پیش از این «احمد مسعود»، رهبر جبهه پنجشیر در گفت‌وگویی اظهار داشته بود که در حال حاضر فرصتی برای صلح و آشتی ملی در افغانستان به وجود آمده و با مشارکت مردم در آینده این کشور می‌توان بحران را به پایان برد. 

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی arte آلمان گفت: پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ما در کنار مردم این کشور مقاومت علیه این گروه را انتخاب کردیم. 

مسعود با بیان اینکه طالبان اجازه رفتن دختران به مدرسه را نمی‌دهد و مردم را از اساسی‌ترین حقوق محروم کرده، افزود که طالبان به دنبال حکومت کردن از طریق زور و سرکوب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جبهه مقاومت 3 هزار نیروی نظامی دارد که عمدتا از نظامیان دولت گذشته هستند و همچنین افراد داوطلبی هستند که به دنبال مقاومت در برابر طالبان بوده و ما در نظر داریم تعداد نظامیان را به مرور افزایش دهیم. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید