وقتی به دنبال الهام گرفتن از دیگر طراحان می رویم، طبیعتاً به سمت سبک ها و گرایش‌هایی که دوست داریم جذب می‌شویم.

آموزش طراحی گرافیک: ۷ گام برای گرافیست شدن

واقعیت این است که شروع آموزش طراحی گرافیک کار آسانی نیست. با این حال اگر گام های درستی برای یادگیری طراحی گرافیک بردارید، می توانید طراحی گرافیک را کارآمدتر و موثرتر یاد بگیرید.

ما پس از سال‌ها تجربه در آموزش طراحی گرافیک، اولین گام های حیاتی را برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک حرفه ای یافته ایم.

این مسیر شامل ۷ گام مهم است که باید به عنوان یک مبتدی برای آموزش طراحی گرافیک بردارید. در ادامه، به تفصیل توضیح می‌دهیم که چگونه این مراحل اساسی به شما کمک خواهد کرد تا به یک طراح گرافیک حرفه ای تبدیل شوید.

گام ۱: انگیزه خود را پیدا کنید.

دلایل مختلفی برای ورود به طراحی گرافیک وجود دارد. شاید بخواهید:

  • یک لوگو برای وب سایت خود طراحی کنید
  • خود را ابراز کنید و خلاقیت خود را نمایش دهید
  • مهارت جدیدی بیاموزید
  • آموزش استفاده از نرم افزارهای پیچیده طراحی را بدهید
  • تغییر شغل بدهید
  • کسب درآمد آنلاین داشته باشید

یادگیری طراحی گرافیک ممکن است بی نهایت دلیل داشته باشد اما یکی از عوامل انگیزشی قوی برای شما می تواند کسب درآمد در کنار یادگیری باشد. نکته مثبت در مورد کسب درآمد در این حوزه این است که نیازی به استخدام شدن در جایی ندارید و می توانید به صورت فریلنسری در کنار یادگیری کسب درآمد داشته باشید.

آموزش طراحی گرافیک: ۷ گام برای گرافیست شدن

گام ۲: شروع یادگیری نرم افزارهای گرافیکی

شما باید از همین ابتدا کار با نرم افزار های گرافیکی را بیاموزید. بدون نرم افزارهای گرافیکی شما هیچگاه به یک گرافیست تبدیل نمی شوید. بنابراین بهتر است از همین ابتدا و با یادگیری مواردی که در گام های بعدی معرفی می کنیم کار با نرم افزارهای گرافیکی را نیز یاد بگیرید. در ادامه مهم ترین نرم افزار های گرافیکی را که باید کار با آنها را بیاموزید به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. نرم افزار فتوشاپ (Adobe photoshop)

تقریبا می توان گفت کل مردم دنیا با این نرم افزار محبوب آشنایی دارند. فتوشاپ یک نرم افزار پیکسلی است که شما به کمک آن تقریبا هر کاری را می توانید انجام دهید. از طراحی لوگو، کارت ویزیت، کاتالوگ و... گرفته تا طراحی رابط کاربری سایت و اپلیکیشن در این نرم افزار قابل انجام هستند. یادگیری فتوشاپ کار پیچیده ای نیست و می توانید با گذراندن دوره های آموزش فتوشاپ کار با ابزارها و منوها این نرم افزار را به سادگی بیاموزید.

  1. نرم افزار ایلوستریتور (Adobe illustrator)

ایلوستریتور یکی از نرم افزارهای قدرتمند برداری است که می توانید در آن تصاویر وکتور خلاقانه طراحی کنید. ایلوستریتور یک نرم افزار گرافیکی بسیار حرفه ای است که باید به عنوان یک طراح گرافیک با آن آشنایی کافی را داشته باشید. به کمک ایلوستریتور می توان لوگو، بک گراند، کارت ویزیت، بروشور و... را به جذاب ترین شکل ممکن طراحی کرد. یادگیری ایلوستریتور نیز کار دشواری نخواهد بود و می توانید با گذراندن دوره های آموزش ایلوستریتور به سادگی کار با آن را یاد بگیرید.

  1. نرم افزار کورل (Corel draw)

کورل نیز یکی از نرم افزارهای برداری قدرتمند است که می توان به کمک آن تصاویر و طرح های وکتور جذابی را طراحی کرد. به کمک کورل علاوه بر اینکه می توان لوگو، کارت ویزیت، تراکت و... را طراحی کرد، بلکه می توان در صنعت چاپ نیز از آن کمک گرفت و به کمک آن طراحی جلد کتاب و مجله، بسته بندی و... را انجام داد.

آموزش طراحی گرافیک: ۷ گام برای گرافیست شدن

فعلا برای شروع یادگیری این ۳ نرم افزار برای شما کافی خواهد بود. در ادامه مسیر می توانید به سراغ یادگیری نرم افزارهایی چون Adobe Indesign که مختص صنعت چاپ می باشد و نرم افزار فیگما بروید که یک نرم افزار جدید و خارق العاده برای طراحی رابط کاربری است.

گام ۳: اصول طراحی را یاد بگیرید.

هر حوزه دارای مجموعه ای از قوانین است که باید رعایت شوند. حوزه طراحی گرافیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما باید مفاهیم اساسی را که زیربنای تمرین طراحی هستند از همان ابتدا بیاموزید تا به مهارت برسید و تجربه کسب کنید.

در ادامه می توانید فهرستی کوتاه و مختصر از اصول طراحی را ببینید. در واقع می توان تمامی اصول طراحی گرافیک را در این ۶ دسته تقسیم بندی کرد:

  • پیوستگی (Unity)
  • کلیت یا گشتالت (Totality or Gestalt)
  • تسلط (Dominance)
  • فضا (Space)
  • سلسله مراتب (Hierarchy)
  • تعادل (Balance)

گام ۴: الهام گرفتن را بیاموزید.

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری طراحی گرافیک، تقلید از هنرمندان، طراحان و خالقانی است که به ما الهام می بخشند.

وقتی به دنبال الهام گرفتن از دیگر طراحان می رویم، طبیعتاً به سمت سبک ها و گرایش‌هایی که دوست داریم جذب می‌شویم. الهام گرفتن از طراحانی که دوستشان داریم یا آنها را تحسین می کنیم، نقشه راهی از آنچه باید یاد بگیریم را به ما می دهد. همچنین، تقلید از کار دیگران به ما امکان می‌دهد تا مهارت‌های جدیدی بیاموزیم و خود را ارتقا دهیم.

در ادامه چند ایده برای الهام گرفتن وجود دارد که با شما به اشتراک می گذاریم:

  1. شروع به دنبال کردن پیج های اینستاگرام طراحان حرفه ای کنید.
  2. هشتگ ‌های انگلیسی مرتبط با طراحی گرافیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. از جمله این هشتگ های مهم می توان به #vectorgraphics، #logodesign یا #designinspiration اشاره کرد.
  3. جستجو در Google Images نیز برای کلمات کلیدی مانند "logo inspirations" یا "best website designs" می تواند بسیار مفید و کارساز باشد.
  4. به Pinterest بروید و به دنبال گروه طراحی گرافیک بگردید.
  5. در شبکه های اجتماعی که فعالان حوزه طراح گرافیک در آنها هستند مانند Behance یا Dribble شروع به فعالیت کنید.

آموزش طراحی گرافیک: ۷ گام برای گرافیست شدن

گام ۵: منابع طراحی گرافیک، آموزش ها و دوره های رایگان را بیابید و یاد بگیرید.

خبر خوب در مورد تبدیل شدن به یک طراح گرافیک خود آموخته این است که تمام اطلاعاتی که برای یادگیری طراحی گرافیک نیاز دارید در دسترس شماست.

دوره های آموزشی بسیاری با کیفیت بالا و قیمت مناسب وجود دارند که می توانید از آنها برای مباحث مختلف طراحی گرافیک استفاده کنید. به عنوان مثال، دوره های آموزش آنلاین طراحی گرافیک را از سایت هایی مانند داناپ (ِDanup.ir) می توانید تهیه و مشاهده کنید. دوره های این سایت آموزشی معمولا در جشنواره تخفیف هستند و می توانید دوره های مورد نیاز خود را با قیمت هایی بسیار جذاب تهیه کنید.

گام ۶: پروژه ای بگیرید و روی آن کار کنید.

اگر می خواهید یک طراح گرافیک خودآموخته و حرفه ای شوید، مهمترین توصیه ما به شما این است که یادگیری خود را با انجام پروژه تکمیل کنید. وقتی یک پروژه را شروع می کنید، باعث می شود تا شما با مشکلات خاصی مواجه شوید و سپس راه حل های جدیدی را بیابید و همین مشکلات و راه حل ها از شما یک گرافیست حرفه ای می سازد. بنابراین نترسید و اولین پروژه را با یک فرصت زمانی مناسب بگیرید و انجام دهید.

گام ۷: صبور و پایدار باشید.

در مسیر یادگیری و تبدیل شدن به یک حرفه ای نباید صبر و پایداری را فراموش کنید. اگر در یادگیری و تمرین پایداری کافی نداشته باشید و به دنبال نتیجه های زودرس باشید، احتمالا نمی توانید مسیر را ادامه دهید و بالاخره در یک نقطه از ادامه مسیر منصرف می شود. بنابراین در مسیر خود ۲ عنصر صبر و پایداری را جدی بگیرید و برای دیدن نتایج جذاب به خود زمان بدهید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توحید IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    خیلی مفید بود ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید