در هفته های اخیر بارها درباره لزوم نظارت بر رفتار سلبریتی ها در محافل جشنواره ای خارجی، گفت و شنود داشته ایم.

اصلاح رفتار رسانه‌ای به‌موازات اصلاح رفتار سلبریتی‌ها + جزییات

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | شیدا بازگشت : برخی معتقدند که خود هنرمندان باید درک کنند که به عنوان نماینده ایران در جشنواره ها حاضر می‌شوند و بهتر آن است با این درک، سکنات خود اعم از رفتار و گفتار و پوشش را مدیریت کنند. 
با این حال دستگاه های نظارتی هم باید با انذار و تبشیر به‌موقع عملکرد هنرمندان را هدایت کنند. 
از آن طرف در کنار اهالی هنر، اهالی رسانه نیز باید به هنگام حضور در محافل داخلی یا خارجی کنترل دقیق بر رفتار خود داشته باشند. 
وقتی دستگاه های نظارتی روی رفتار سلبریتی ها و عوامل فیلم های سینمایی و کوچک ترین اظهارات و حضورهای میدانی شان حساس هستند آیا خبرنگاران یک‌ کشور از این حساسیت و مراقبت مبرا هستند؟ 
وقتی از بازیگران و فیلمسازان و سلبریتی ها انتظار می رود رفتارشان در فستیوال های بین المللی معرف فرهنگ غنی و شریف کشورمان باشد و اگر تخلف کردند با آن ها برخورد می شود از نمایندگان رسانه‌های گروهی و خبرنگاران هم همین انتظار وجود دارد و تازه مسئولیت مضاعفی هم دارند چون قرار است نحوه حضور  بقیه را انعکاس هم بدهند. 
نمی‌شود خبرنگار وابسته به رسانه ای دارای ردیف بودجه چشمگیر از یارانه بیت المال به جشنواره ای خارجی اعزام گردد و در نشست خبری فیلمی موهن، بی هر گونه واکنش پرسش‌برانگیز شرکت کرده و حتی با بازیگر فیلمی که به مقدسات توهین کرده خوش و بش کرده و عکس یادگاری بیندازد و مسئولان به چنین رفتارهایی بی توجه باشند؟ 
اتفاقا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حراست این وزارتخانه انتظار می‌رود چنانچه بحق با هنجارشکنی برخی سلبریتی ها در محافل خارجی، برخورد کرده اند با خبرنگارانی که حضور نامناسب و رفتارهای خارج از عرف داشته اند نیز برخورد صورت گیرد. 
اگر وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و حراست آن به این نوع مسائل ورود کند یقینا باعث اصلاح رفتارهای نادرست شده و موجب می‌گردد این رویه در دفعات بعدی اصلاح گردد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید