وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ارتش چین امروز ۲۱ فروند هواپیما و ۶ کشتی به نزدیکی این جزیره فرستاده است.

ارسال ۲۱ هواپیما و ۶ کشتی جنگی به تایوان توسط دولت چین

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ارتش آزادیبخش خلق چین روز پنجشنبه ۲۱ فروند هواپیمای جنگی و ۶ کشتی رزمی را به این جزیره فرستاده است.

وزارت دفاع تایوان در حساب رسمی توییتر خود گزارش داد که تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی (۱۳:۳۰ به وقت تهران)، ۶ کشتی جنگی و ۲۱ هواپیمای PLA در منطقه آبی و حریم هوایی نزدیک جزیره ثبت شده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ۱۱ فروند هواپیمای PLA شامل یک بمب افکن JH-۷، چهار جنگنده J-۱۱ و ۶ فروند Su-۳۰ از خط موسوم به «خط میانه» عبور کردند و اکنون در وسط تنگه تایوان قرار دارد.

ارتش آزادیبخش خلق چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش های گسترده ای را با استفاده از موشک، هواپیما و کشتی های جنگی برگزار کرد.

رزمایش از ۱۳ مرداد در ۶ منطقه در منطقه آبی اطراف جزیره آغاز شد و قرار بود ظهر ۱۶ مرداد به پایان برسد اما ادامه یافت. تنها دیروز چهارشنبه، فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد که وظایف تعیین شده به عنوان بخشی از اقدامات نظامی نزدیک تایوان با موفقیت انجام شده است.

سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که بی توجه به هشدارهای چین صورت گرفت، موج تازه ای از تنش‌ها را در روابط متشنج پکن و واشنگتن به راه انداخته است.

پکن، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و سفر پلوسی را نقض فاحش سیاست «چین واحد» توصیف و علاوه بر اعمال تحریم‌های تجاری علیه تایوان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و خانواده وی را تحریم کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید