یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۳۸ مربوط به مردادماه ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد قابل برداشت است.

یارانه بگیران بخوانند؛ اعلام زمان برداشت یارانه جدید مرداد ماه

‌به گزارش سلام نو به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ‌یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۳۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

‌در صورتی که این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام نموده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

‌در این مرحله، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت‌ قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مردادماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، افرادی که تا ابتدای مرداد نسبت به ثبت‌نام جهت دریافت یارانه اقدام ‌کرده‌اند نیز در صورتی که جزو دهک‌های اول تا نهم شناخته شده‌اند، در این مرحله یارانه نقدی خود را دریافت می‌کنند.

‌سرپرستان خانواری که در مرحله ۱۳۷ (تیرماه) در زمره یارانه بگیران قرارگرفته‌اند (ثبت‌نامی‌های جدید و یا بازبینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) معوقات اردیبهشت و خرداد را نیز همراه یارانه مرداد دریافت خواهند کرد.

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه

 متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد، این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است.

همه اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • غلامعلی دهقانی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    من جامانده یارانه هستم واعتراض کردم درتیرماه۳۰۰تومن واریزی برام اومد که قابل برداشت نبود به بانک مراجعه کردم گفتن پول مسدود شده تو حسابتون نیست میخواستم بدونم چیکار باید بکنم .یارانه نداد هم واریز نشده شماره تلفن اعلام شده میگیرم میگه یارانه به خانواده شما تعلق گرفته وبه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده حالا تاکی منتظر باشم یا باید به جایی مراجعه کنم.
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      نگرانش نباش برادر یا خواهر گرامی. ولی فکر کن که اینو نداری. یعنی اصلا روی آن هم حساب باز نکن. ان شا الله هزار برابرش را خودت به دست آوری.
  • فاطمه IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    به خدا مردم گرفتار هستن یارانه رو قطع نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید