سوپ برنج یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مفیدی است که به طرق مختلفی پخته می شود و شما می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه و نوش جان کنید.

آموزش مرحله به مرحله طبخ سوپ برنج + طرز تهیه

به گزارش سلام نو؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ برنج در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج نیم دانه معطر ۱ پیمانه
هویج ۲ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
پیاز ۱ عدد کوچک
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
سبزی سوپ ۵ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار کافی


طرز تهیه سوپ برنج

طرز تهیه سوپ برنج


مرحله اول

برای تهیه سوپ یرنج خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس سینه مرغ را به همراه مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم سینه مرغ سرخ شده و تغییر رنگ بدهد. در ادامه پوست هویج و سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستن با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم، سپس به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد را تفت می دهیم تا هویج و سیب زمینی کمی سرخ شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته سرخ شود. در ادامه برنج را شسته و به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه سبزی سوپ را به صورت ریز خرد کرده و زمانی که سوپ کاملا پخته و برنج شفته شد، آنرا به قابلمه اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم سبزی کاملا پخته و سوپ جا بیفتد، سپس مقداری آب لیمو ترش به آن می افزاییم.

مرحله هفتم

زمانی که سوپ جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت سوپ برنج را با جعفری خرد شده و اسلایس های لیمو ترش تازه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان. / پانامگ

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید