پاستا سیخی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت است که به شیوه های متنوع پخته می شود، در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

نحوه درست کردن پاستا سیخی خوشمزه و لذیذ به سبک رستورانی + طرز تهیه

به گزارش سلام نو؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا سیخی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پاستا ½ بسته
سوسیس ۲ عدد
قارچ ۵ عدد
ذرت به مقدار کافی
سس کچاپ به مقدار کافی
پنیر پیتزا به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا سیخی


مرحله اول

برای تهیه پاستا سیخی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در این فاصله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس پاستا را به همراه ۱ قاشق مرباخوری نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن صورت گیرد.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و پاستا را درون آبکش می ریزیم، سپس با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش کشیده شود. در ادامه سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار می دهیم.

طرز تهیه پاستا سیخی

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم سیخ ها به مدت ۵ دقیقه درون آب بمانند تا هنگام پخت نسوزند. در ادامه پاستاها را یکی یکی به سیخ کشیده، سپس درون سینی مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب کرده و آنها را درون سینی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قارچ ها را شسته و به همراه سوسیس به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. حالا مقداری سس کچاپ روی پاستاها ریخته و با برس به خوبی پخش می کنیم، سپس مقداری نمک روی پاستاها می پاشیم.

مرحله ششم

حالا مقداری پنیر پیتزا به صورت پخش روی پاستا می ریزیم و اسلایس های قارچ و سوسیس را روی پاستا می چینیم. در ادامه مقداری ذرت روی پاستاها می ریزیم و روی آنرا مجددا با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پاستا سیخی درون فر بماند تا پنیر پیتزا آب شده و روی آن کاملا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت پاستا سیخی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان. / درنهایت

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید