۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 55379935

جاده‌های این منطقه برای فعالیت‌های اوقات فراغت موتوری، از جمله خارج از جاده نیز مناسب هستند.

همه چیز درباره ساحل درک

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: ورودی روستای درک همچنین معروف به ساحل درک، در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان ایران یکی از زیباترین سواحل کشور و حتی جهان را دارد. درک، روستایی از توابع شهرستان زرآباد از توابع شهرستان کنارک (نزدیک به چابهار در استان سیستان و بلوچستان)، جایی است که دریای عمان به اقیانوس هند می‌رسد.

تپه‌ها و درختان نخل در ساحل صحنه‌های دوست داشتنی را خلق می‌کنند. تعداد بسیار کمی از این سواحل در سراسر جهان وجود دارد. درک در زبان محلی به معنای استقرار در کنار دریا است. جایی است که شن‌های سوزان در آغوش آب‌های آزاد لانه می‌کنند. این روستا یک سایت توریستی بالقوه است که از هر سه نوع صخره، سواحل شنی و مرجانی در مجاورت آن برخوردار است. در خط ساحلی، آب‌های خلیج عمان و اقیانوس هند با هم برخورد می‌کنند. خطوط ساحلی درک شده از ماسه‌ها و درختان نخل صحنه‌های شگفت انگیزی را ایجاد می‌کند.

جاده‌های این منطقه برای فعالیت‌های اوقات فراغت موتوری، از جمله خارج از جاده نیز مناسب هستند.

همه چیز از ساحل درک

مکان‌های گردشگری و تفریحی دارک دارای خط ساحلی بکر است. برای سواحل خارق العاده‌اش شناخته شده است. اما خوشبختانه یا متأسفانه هیچگاه از ظرفیت‌های گردشگری آن بهره برداری نشده و توسعه گردشگری محقق نشده است. تپه‌های شنی و ساحل گسترده ترکیب خوبی برای علاقه مندان به دوچرخه سواری است. جاده‌های این منطقه برای تفریحات موتوری از جمله آفرود نیز مناسب است. در کنار جاده چابهار در روستای درک تابلوهای موقتی وجود دارد که نشان دهنده دسترسی به یکی از زیباترین سواحل ایران است. این جاده به دلیل مناظری که به چشم ها ارائه می‌دهد، بلکه به دلیل رانندگی اسپرتی که نیاز دارد، خود یک جاذبه توریستی است، بنابراین ترجیح داده می‌شود که در این جاده با خودرویی که با انواع زمین سازگار است بروید. بارزترین تفریح در کنار دریا، شنا است. این مکان همچنین برای انواع فعالیت‌های آبی، از موج سواری گرفته تا غواصی، بسیار خوب است.

همه چیز از ساحل درک

پیک نیک، عکاسی و پیاده روی: این روستا به خودی خود ارزش دیدن دارد. در راه توقف برای پیک نیک زیر سایه درخت خرما دریغ نکنید. کوهپیمایی‌ها در جنگل‌ها و نخلستان‌ها تا آسمان انجام می‌شود. غروب خورشید نیز زیبایی بی نظیری دارد.

بهترین فصل سفر: استان سیستان و بلوچستان یکی از گرم‌ترین استان‌های ایران است. آنجا به ندرت باران می‌بارد، چه رسد به سال‌های خشکسالی. با این وجود، روستای درک در اکثر فصول سال از آب و هوای بهاری برخوردار است. این به دلیل بادهای با طراوت است که از اقیانوس هند می‌آید.

زنان بلوچی لباس‌های گشاد می‌پوشند که با طرح‌های رنگارنگ گلدوزی شده‌اند که به‌خاطر ظرافت گلدوزی‌هایشان مشهور است. ساکنان درک عمدتا به ماهیگیری می‌پردازند، اما کشاورزی را نیز به عنوان یک فعالیت ثانویه انجام می‌دهند. مهربانی این افراد ضرب‌المثل است. مرسوم است که بازدیدکنندگان و مسافران برای لذت بردن از غذاهای لذیذ محلی، چاشنی شده با ادویه‌های سنتی دعوت می‌شوند، جایی که دانش آشپزی اجدادی زنان روستا چشیده می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید