موسیقی، هنر، تئاتر: همه شامل جمع آوری تعداد زیادی از مردم در فضاهای اغلب شلوغ است. افتتاحیه‌های بزرگ لغو شدند. ما حتی نوشتن در مورد بیرون رفتن را به کلی متوقف کردیم. در تمام این مدت، برنامه ریزان ما به طرز افسرده‌ای خالی به نظر می‌رسیدند.

سفرهای جالبی که بعد از کرونا می توانیم برویم

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: از افتتاح موزه‌های حماسی گرفته تا موسیقی، هنر و تئاتر غیرقابل فراموشی!

آخرین باری که این لیست را تهیه کردیم در روزهای پر هیاهو ژانویه ۲۰۲۰ بود. آنها را به خاطر دارید؟ صدایی از ویروسی شنیده می‌شد که از بازار مرطوب ووهان سرچشمه می‌گرفت، اما زندگی در اکثر نقاط جهان تقریبا عادی بود. ما کار خود را انجام دادیم. ما برنامه‌ریزی کردیم. ما مشتاقانه منتظر بودیم که در آن سال تعداد زیادی از کارهای فرهنگی جدید در سراسر جهان اتفاق بیفتد.

با این تفاوت که اساسا هیچ یک از آن ها انجام نشد. موسیقی، هنر، تئاتر: همه شامل جمع آوری تعداد زیادی از مردم در فضاهای اغلب شلوغ است. افتتاحیه‌های بزرگ لغو شدند. ما حتی نوشتن در مورد بیرون رفتن را به کلی متوقف کردیم. در تمام این مدت، برنامه ریزان ما به طرز افسرده‌ای خالی به نظر می‌رسیدند.

۱. در اتاق نشیمن یک ستاره عجیب و غریب بگردید

سفرهای جالبی که بعد از کرونا می توانیم برویم

خانه شهری پاریس که سرژ گینزبورگ خواننده مشهور فرانسوی، ۲۰ سال آخر عمر خود را در آن گذرانده بود، در حال حاضر چیزی شبیه زیارتگاه غیررسمی میراث او است. فضای داخلی از زمان مرگ گینزبورگ در سال ۱۹۹۱ به طور کامل به روی عموم بسته شده است، اما امسال در نهایت به عنوان موزه‌ای که به زندگی و کار او اختصاص داده شده افتتاح شد. این پروژه توسط دخترش - بازیگر و خواننده شارلوت - رهبری شده است و جاذبه اصلی مطمئنا منطقه زندگی عجیب و غریب سرژ با پیانو، بار هنری دکو و مجموعه عظیمی از مجسمه‌ها خواهد بود.

۲. یک کنسرت در یک سالن کنسرت جدید!

سفرهای جالبی که بعد از کرونا می توانیم برویم

شاید ۴۰۰۰ سوراخ در بوداپست وجود نداشته باشد، اما بهترین چیز بعدی سقف سفید سوراخ شده بالای خانه موسیقی سو فوجیموتو در پارک شهر است. حدود ۱۰۰ حفره آن به نور طبیعی، درختان و صدا اجازه می‌دهد تا به دو مکان اجرا، فضای نمایشگاهی و کتابخانه که توسط پلکان‌های مارپیچی باشکوه به هم متصل شده‌اند نفوذ کند. یک نمای بیرونی شیشه‌ای کامل به تکیه بر انرژی‌های تجدیدپذیر کمک می‌کند. این ابتکار برجسته پروژه برای بازسازی زمین‌های تاریخی در حاشیه شمال شرقی آفت است.

۳. کوکو شانل را از طریق لباس های او بشناسید

سفرهای جالبی که بعد از کرونا می توانیم برویم

اولین نمایشگاهی است که در استرالیا صرفا بر زندگی و کار طراح فرانسوی قرن بیستم گابریل (آکا کوکو) شانل تمرکز دارد. ملبورن با همکاری موزه مد پیشرو پاریس، کاخ گالیرا ، اولین شهر خارج از فرانسه خواهد بود که میزبان نمایش حماسی تور بود. بیش از ۱۰۰ لباس Chanel و تأثیر ماندگار کوکو بر مد، عطر، جواهرات و طراحی لوازم جانبی، همه با پیچ و تاب چند رسانه‌ای که منحصر به موزه استرالیا است.

۴. نمایشگاه گل که در هر دهه یک بار برگزار می‌شود

سفرهای جالبی که بعد از کرونا می توانیم برویم

Spectacular به توصیف جاه طلبی نمایشگاه بین‌المللی باغبانی فلوریدا نزدیک نمی‌شود، رویدادی به قدری بزرگ که تنها هر ده سال یک بار اتفاق می‌افتد. سایت جدید و سفارشی در کنار آب دارای ۴۰ غرفه روستایی، موسیقی زنده، کارگاه‌های آموزشی و تله‌کابین است که بر فراز پارک اوج می‌گیرد. جای تعجب نیست که به عنوان برترین نمایشگاه گل در جهان شناخته می‌شود.

۵. فیلمسازان سیاه پوستی را که سینما را به جلو سوق دادند، کشف کنید

سفرهای جالبی که بعد از کرونا می توانیم برویم

اگرچه می‌توانید دهه‌ها برندگان اسکار را به‌طور خطی ترسیم کنید، اما واقعا نمی‌توانید همین کار را با تاریخ سینما انجام دهید: داستان‌های زیادی وجود دارند که رسانه را به جلو سوق داده‌اند، همانطور که مجموعه موزه آکادمی جدید به خوبی بیان می‌کند. بنابراین، موزه لس آنجلس برای دنبال کردن گذشته نگر خود از انیماتور محبوب هایائو میازاکی، بعدا بر تقریبا یک قرن تمام سینمای غالبا نادیده گرفته می‌شود. «بازآفرینی» با همکاری موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی‌تبار واشنگتن دی‌سی، به آثار فیلم‌سازان سیاه‌پوست از تولد صنعت فیلم‌سازی تا دوران حقوق مدنی می‌پردازد. این نمایشگاه فیلمسازان آوا دوورنی و چارلز برنت را جزو مشاوران خود می‌داند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید