سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۱، از رگبار و وزش و باد در ۱۰ استان خبر داد و پیش بینی وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده را اعلام کرد.

گزارش هواشناسی ۲۰ مرداد ۱۴۰۱؛ رگبار باران و رعدوبرق در راه این استان‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌های خود را از وضعیت جوی کشور طی امروز و فردا و نیز هفته آینده اعلام کرد.

آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های فارس، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب مرکزی، شرق لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

طی امروز و فردا نیز در برخی ساعات در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران و وزش باد رخ خواهد داد.

از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان به سبب نفوذ جریانات مانسونی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده ادامه در نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز و در ۲ روز آینده در نوار غربی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

در روزهای پنجشنبه و جمعه پتانسیل شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به استان‌های ایلام و خوزستان مهیا است.

تا اواسط هفته آینده نیز در نوار شمالی به ویژه در سواحل دریای خزر دما به طور نسبی افزایش می‌یابد و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۲۱ مردادماه) صاف و از بعد از ظهر قسمتی ابری و همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۲ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل دمای  ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ مردادماه) اهواز با دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید