۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
کد خبر: 55379809

وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات اخیر در وین اظهار کرد که پیام خودمان را از طریق اروپایی ها به آمریکا منتقل کردیم.

ایران: به آمریکا پیام دادیم

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، سین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، ضمن تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، ترور فرماندهان مقاومت و به شهادت رساندن جمعی از مردم بی‌دفاع فلسطین به خصوص کشتار کودکان بی‌گناه را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی از ابراز همبستگی دولت ترکیه با سیل‌زدگان سیل اخیر کشورمان و ارسال محموله کمک‌های انسان دوستانه تشکر کرد.
 
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این مکالمه تلفنی، با گرامیداشت عاشورای حسینی، بر غیرقابل‌توجیه و غیر انسانی بودن کشتار غیرنظامیان و به ویژه کودکان توسط صهیونیست‌ها تأکید کرد.

در ادامه طرفین با ارزیابی مثبت از سفر اخیر رئیس‌جمهور ترکیه و هیئت عالی‌رتبه همراه به تهران، در خصوص نحوه‌ پیگیری توافقات و  دستاوردهای هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه تبادل نظر کردند.  

آمریکا در مذاکرات واقع بین باشد

وزیر امور خارجه از دستور رئیس‌حمهور مبنی بر پیگیری مجدانه توافقات سفر اردوغان به تهران خبر داد و افزایش ارتباطات وزارت خانه‌ها و نهادهای دو کشور برای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای منافع دو ملت را ضروری دانست.

امیرعبداللهیان همچنین آغاز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه را تبریک‌ گفت و برای دولت ترکیه در برگزاری موفقیت‌آمیز این مسابقات ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز با ابراز خرسندی از میزبانی ورزشکاران ایرانی اظهار اطمینان کرد این‌گونه مسابقات نقش سازنده‌ای در تقویت پیوندهای میان جوامع مسلمان ایفا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر وین برای رفع تحریم‌ها گفت: ما پیام خود را از طریق اروپایی‌ها به امریکا منتقل کرده‌ایم. امیدواریم طرف آمریکایی با نگاه واقع‌بینانه و عمل‌گرایانه و پذیرش خواسته‌های برحق و قانونی جمهوری اسلامی ایران، زمینه برای توافق پیرامون متن نهایی را فراهم آورد.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز ابراز امیدواری کرد مذاکرات جاری در راستای تأمین حقوق ملت ایران و منافع مشترک همه طرف‌ها به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید