قیمت سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۶۰ تومان داد و ستد می‌شود.

ریزش قیمت سکه در بازار امروز/ هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز در بازار طلای داخلی و جهانی، قیمت‌ها کاهشی بود. دلار نیز در بازار تهران با وجود نوساناتی، نسبت به دیروز ریزش قابل توجهی را تجربه کرد. به گونه‌ای که در ساعاتی در کانال ۳۰ هزار تومان نیز معامله می‌شد. نوسنانات نرخ دلار، بازار طلا و سکه را نیز نوسانی کرد.

این در حالی است که تا عصر امروز، ساعت ۱۷، بازارهای مالی جهانی، در انتظار اعلام نرخ تورم آمریکا بودند. انتشار این خبر تا حدودی امیدواری‌هایی را برای خروج بازارها از رکود افزایش داد.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز

امروز در بازار طلا و سکه داخلی نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۶۰ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به بعد از ظهر امروز حدود هفت هزار تومان بیشتر و نسبت به روز گذشته، حدود ۱۳ هزار تومان کمتر است.

یمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

ریزش قیمت سکه امامی

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۴ هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و حدود ۱۹ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۴ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز حدود ۱۹ هزار تومان بیشتر و از دیروز حدود ۶۲ هزار تومان کمتر است. سکه دیروز در مقعطی وارد کانال ۱۵ میلیون تومان هم شد و در ساعاتی نیز در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

 سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۴ میلیون و ۱۸ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم سه هزار تومان از بعد از ظهر امروز بیشتر و ۱۰۸ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱,۷۹۶٫۸۱ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند کاهشی دارد. روز گذشته دلار با توجه به فروکش کردن خوش‌بینی‌ها به مذاکرات هسته‌ای افزایشی بود. به گونه‌ای که کانال‌ها قیمت ارز را حدود ۳۱۸۲۰ تا ۳۱۸۶۰ تومان ثبت کردند. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند. در ادامه اما؛ معاملات غیرقانونی فردایی، روند کاهشی به خود گرفت.

امروز هم ریزش قیمت دلار ادامه داشت. به گونه‌ای که به حدود ۳۱ هزار دلار هم رسید و در مقعطعی نیز وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد. برخی معاملات نیز با نرخ ۳۰,۹۹۰ تومان انجام شد. اما در ادامه باز روند افزایشی به خود گرفت و به محدوده ۳۱۱۴۰ تا ۳۱۱۸۰ تومان نیز رسید. هر چند همچنان نسبت به روز گذشته تا حدود ۷۰۰ تومان هم کمتر بود. در ادامه اما، نوساناتی در بازار وجود داشت و تا حدودی کاهشی نیز شد. همین روند در مورد معاملات غیرقانونی دلار فردایی نیز صدق می‌کند.

خوش‌بینی‌ها افزایش یافت؟

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است. در حالی که در هفته گذشته بار دیگر و بعد از مدت‌ها مذکرات برجام آغاز شد. اما گفتگوها پس از حدود یک هفته، بدون نتیجه خاصی به پایان رسید. مذاکره‌کنندگان ارشد طرف‌های مختلف به پایتخت‌های خود بازگشتند تا تصمیم نهایی را در مورد متن ارائه شده اخذ کنند.

روز گذشته، به همین دلیل قیمت‌ها در بازار دلار، طلا و سکه افزایشی بود. اما در ساعات پایانی معاملات، روند قیمتی دلار غیرقانونی فردایی کاهش یافت. موضوع به انتشار شایعاتی در مورد احتمال بالای توافق هسته‌ای بود. البته برخی منابع این موضوع را به اختلاف نظر دو گروه در بازار هرات و تلاش یکی به کاهشی کردن قیمت دلار نیز مرتبط می‌دانستند.

سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود؟

اقتصادنیوز در مورد تاثیر اخبار برجامی و دلار روی قیمت‌ها در بازار سکه نوشت: «قیمت سکه امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به دیروز کاهش پیدا کرده بود . ارزش ذاتی سکه امروز ۱۳ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۲ درصد بدست آمد .

به نظر می‌رسد سکه‌بازان در برابر کاهش قیمت دلار مقاومت کردند و به راحتی حاضر به عقب‌نشینی از محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیستند. به باور فعالان بازار سکه در صورتی که محدوده یاده شده از دست برود قدرت معامله‌گران کاهشی بیشتر خواهد شد و احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۱۴ میلیون تومان هم وجود دارد.»

اعلام نرخ تورم آمریکا

در این میان، اعلام نرخ تورم آمریکا در ما جولای امیدواری‌هایی را برای معامله‌گران بازارهای جهانی از جمله طلا و شکه ایجاد کرده است.

بورس ۲۴ به نقل از سی ان بی سی نوشت، نرخ تورم آمریکا ماه گذشته میلادی ۸٫۵ درصد یعنی کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. به نظر می‌رسد، فشارهای تورمی کمی کمتر شده است.

امروز نرخ تورم در آمریکا در ماه قبل در مقیاس سالانه اعلام شد و رقم آن پایین‌تر از انتظارها بود. با انتشار این گزارش شاخص دلار کاهش یافت زیرا افت نرخ تورم یعنی بانک مرکزی آمریکا مجبور نیست نرخ‌های بهره را با سرعت بالا ببرد تا تورم مهار شود.

اگر ماه جاری نیز نرخ تورم کاهش یابد وضعیت امیدبخش خواهد بود زیرا از ریسک رکود کاسته می‌شود و همه می‌توانند امیدوار باشند که اقتصاد در مسیر درست در حرکت است. بانک مرکزی آمریکا در نشست‌های اخیر خود بارها نرخ‌های بهره را بالا برده است.

از دید تحلیلگران، بانک مرکزی باز هم نرخ‌های بهره را بالا خواهد برد اما به میزان اندک و این یعنی رشد اقتصاد مطلوب خواهد بود و به تدریج تورم کاهش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیور، علی سعدوندی، کارشناس اقتصادی در کانال تلگرامی خود نوشت: «در پی نزول ارقام هزینه مصرف‌کننده ایالات متحده، شاهد واکنش داویش در بازار هستیم به طوریکه دارایی‌های ریسکی تقویت شدند و دلار آمریکا تحت فشار نزولی قرار گرفت.

احتمال افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو که پیش از انتشار گزارش ۶۸ درصد بود به ۳ درصد کاهش یافت.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید