عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تامین کالاهای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰، گفت: دولت باید یارانه را به انتهای زنجیره مصرف پرداخت کند.

دولت کالاهای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ برمی گرداند؟
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا سلیمی گفت: باید به قانون مجلس عمل شود؛ اینکه استدلال دولت برای حذف قیمت شهریور ۱۴۰۰ چیست، هنوز مشخص نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره درخواست دولت مبنی بر تغییر قانون بودجه امسال درخصوص حذف عبارت مربوط به تامین کالاهای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰، گفت: دولت باید یارانه را به انتهای زنجیره مصرف پرداخت کند و مصوبه مجلس درباره تامین کالاهای اساسی روشن است.

قیمت کالاها با نرخ شهریور ۱۴۰۰ برابر است ؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون دولت باید قضاوت کند که آیا قیمت کالاها با نرخ شهریور ۱۴۰۰ برابر است یا نه، افزود: براساس قانون، کالاهای اساسی باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد؛ حال یا دولت باید قیمت‌ها را مدیریت کند یا یارانه پرداختی به اندازه مابه‌التفاوت مذکور باشد که فشار مضاعفی به مردم تحمیل نشود.

وی با بیان اینکه حذف عبارت قیمت شهریور ۱۴۰۰ موجب نگرانی می‌شود، اضافه کرد: در مصوبه مجلس تامین کالاهای اساسی با مکانیزم کالابرگ الکترونیک آمده این در حالی است که دولت اکنون یارانه نقدی پرداخت می‌کند که باید ساختار و زیرساخت موردنیاز برای استفاده از سازوکار کالابرگ الکترونیک به موقع فراهم می‌شد تا با مشکل مواجه نشویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نقدینگی که به واسطه پرداخت یارانه نقدی وارد جامعه می‌شود، تورم زا است، ادامه داد: اکنون سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مربوط به پروژه‌های عمرانی را پرداخت نمی‌کند، در موضوع حقوق و مزایا سخت‌گیری‌هایی انجام می‌دهد و پروژه‌های عمرانی جدیدی تعریف نمی‌کند تا نقدینگی بیشتری تزریق نشود حال آنکه به دلیل تامین نشدن زیرساخت‌های مناسب یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومانی که نقدی و توزم زا است، پرداخت می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه نقدی تورم‌زا است و افرادی که الفبای علم اقتصاد را بلد باشند نیز این موضوع را می‌دانند، تصریح کرد: باید به قانون مجلس عمل شود؛ اینکه استدلال دولت برای حذف قیمت شهریور ۱۴۰۰ چیست، هنوز مشخص نیست

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید