سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید معافیت های تحریمی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را تمدید کرده است .

تمدید معافیت‌ برخی از تحریم های ایران از سوی آمریکا
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کاخ سفید به کنگره اطلاع داده که معافیت برخی از تحریم‌های ایران را تمدید کرده است که به موجب آن امکان همکاری بین المللی در برخی پروژه‌های هسته ای صلح‌آمیز ایران فراهم می‌شود.

به گزارش  تارنمای المانیتور، این معافیت که موعد آن ماه جاری به سر می آید، شرکت های خارجی را مجاز می کند تا بدون اینکه مشمول تحریم های آمریکا شوند، فعالیتهای خاص مرتبط با عدم اشاعه را در سایت های هسته ای ایران انجام دهند.

مشاوران کنگره گفتند که تمدید این معافیت مورد انتظار بود و وزارت امور خارجه آمریکا به قانونگذاران این کشور در مورد آن اطلاع داده است.

واشنگتن معافیت از تحریم های ایران را تمدید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معافیت از تحریم ها را تمدید کرد تا شرایط مشارکت کشور ثالث در پروژه های خاص مرتبط با منع اشاعه هسته ای و ایمنی هسته ای در ایران تسهیل شود.

با این حال این سخنگو خاطر نشان کرد: این سیگنالی نیست که ما در شرف دستیابی به تفاهم در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام هستیم.

وی به این مساله اشاره داشت که آمریکا از هر گونه معامله خاص که طبق معافیت قبلی تسهیل شده، بی اطلاع است، اما در عین حال گفت: این معافیت، امکان اجرای پروژه های مرتبط با ایمنی و منع اشاعه هسته ای را که منطبق با منافع ملی ما باشد، فراهم می کند.

المانیتور در ادامه این گزارش عنوان کرد: این معافیت شامل فعالیت در سایت هایی چون نیروگاه هسته ای بوشهر، راکتور آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران است.

المانیتور عنوان کرد: به نظر می رسد سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در دولت کنونی واشنگتن نیز دنبال می شود، به طوری که کاخ سفید در ماه های اخیر چند دور تحریم هایی را در زمینه فروش نفت ایران و محصولات پتروشیمی اعمال کرده است تا به زعم خود تهران را برای بازگشت به تعهداتش طبق توافق هسته ای تحت فشار قرار دهد.

هفته گذشته، وزارتخانه های امور خارجه و خزانه داری آمریکا چند شرکت را به دلیل نقش ادعایی در تجارت بین المللی نفت ایران در لیست سیاه قرار دادند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید