با درگذشت ه-الف-سایه، شاعر خوش قریحه معاصر، شماری از چهره‌های فرهنگی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

 تو می‌روی که بماند؟ که بر نهالک بی برگ ما ترانه بخواند؟

کیهان کلهر، محمدرضا شفیعی کدکنی، بهمن فرمان آرا و چندتن از چهره‌های فرهنگی و هنری کشور در صفحه‌های اجتماعی‌شان نسبت در گذشت هوشنگ ابتهاج «ه. الف. سایه» واکنش نشان دادند.

 تو می‌روی که بماند؟ که بر نهالک بی برگ ما ترانه بخواند؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین،پس انتشار خبر درگذشت « امیر هوشنگ ابتهاج» دوستداران و مخاطبان آثار این شاعر پرآوازه ادبیات معاصر در شبکه‌های اجتماعی نسبتا به این ضایعه واکنش نشان دادند.

«کیهان کلهر» نوازنده و موسیقیدان در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشت:« چه داغ‌ها، چه دردها، چه زخم‌ها\چه‌ها که ندیدیم\ تابستان بی‌سایه هم دیدیم».

واکنش چهره‌ها به درگذشت هوشنگ ابتهاج | کیهان کلهر: تابستان بی‌سایه هم دیدیم

واکنش استاد شفیعی کدکنی به درگذشت سایه

در صفحه اینستاگرامی استاد شفیعی کدکنی شاعر و ادیب نامی و «بهمن فرمان‌آرا» کارگردان سینمای ایران هم جمله‌ای مشابه نوشته شد و این دوچهره فرهنگی و هنری هم نسبت به این اتفاق ابراز همدردی کردند. در صفحه این دو چهره نوشت شد:« تو می‌روی که بماند؟ که بر نهالک بی برگ ما ترانه بخواند؟»

«لیلی گلستان» مترجم و نویسنده هم در صفحه اینستاگرامی‌اش نسبت به درگذشت ابتهاج اینگونه واکنش نشان داد:« شاعر ارغوان هم رفت».

«پرواز همای» خواننده و آهنگساز هم در صفحه اجتماعی‌اش نوشت:« مرگ پایان زندگی انسان نیست\زندگی در دو راز خلاصه شده است\ زندگانی که سال‌ها مرده اند\ مردگانی که سال‌ها زنده‌اند\ سایه جان در کنار یاران دیرینت روزگارت شیرین.... آنگاه که زنده‌این و مرگ اسطوره‌هایمان را به نظاره نشسته‌ایم، آتشفشانی از اندوه در درون ما فواره می‌کشد و آهسته آهسته در مرگی تدریجی به سوگواری آسمان فرهنگ و ادبیاتی می‌نشینیم که با خاموش شدن ستاره‌هایمان تاریک و تاریک‌تر می‌شود....»

«بیژن اشتری» مترجم هم با این شعر ابتهاج :« بلبلان، از باغ ما کوچیده اند\ جای بلبل، سار دارد باغِ ما...» نسبت به فقدان این چهره فرهنگی واکنش نشان داد.


 
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید