محصول جدید شرکت خودروسازی ایران خودرو، خودروی TF۲۱ است که مشخصات فنی و قیمت آن در مطلب زیر عنوان شده است.

محصول جدید ایران‌خودرو TF۲۱ است /  عکس، مشخصات فنی و قیمت

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، TF۲۱ جدیدترین خودروی ملی است که ایران‌خودرو در سال آینده این محصول را به بازار عرضه می‌کند. این خودرو چه قیمتی دارد؟ مشخصات فنی آن چیست؟

جدیدترین محصول ملی، خودروی TF۲۱ است که خبر طراحی و تولید آن توسط ایران خودرو اعلام شد.

طبق گفته‌های مدیرعامل ایران‌خودرو، این محصول قیمتی حدود ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دارد و سال آینده وارد بازار می‌شود.

ایران‌خودرو اعلام کرد که برنامه تولید TF۲۱ ایران خودرو حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد و بدین ترتیب در اواسط سال ۱۴۰۲ شاهد نمونه اولیه آن خواهیم بود و اواخر همین سال یا ابتدای ۱۴۰۳ به دست مشتریان می‌رسد.

مشخصات فنی خودروی TF۲۱ چیست؟

خودرو ۴۵ نوشت، بر اساس اطلاعاتی که گروه خودروسازی ایران خودرو منتشر کرد، سری اول TF۲۱ با پیشرانه TU۵P (پلاس) تولید و عرضه می‌شود. این موتور که در حال حاضر زیر کاپوت تارا قرار دارد، مدل ایرانی‌شده EC۵ پژو است که در پژو ۳۰۱ استفاده شده و همین طور نسخه بهینه‌سازی‌شده و ارتقایافته TU۵ است که قبلا در پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو پارس ایران خودرو به کار رفته بود.

پیشرانه TU۵ پلاس می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را تولید کند. البته این پیشرانه ۱.۶ لیتری در تارا ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت خودرو موتور TU۵P به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه، ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند.

با توجه به اینکه خودرو TF۲۱ در سگمنت B قرار دارد، مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، حدود ۷ لیتر خواهد بود.

به دلیل اینکه ایران خودرو در نظر دارد پیشرانه TU۵ را حذف کند و به جای آن پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر را جایگزین کند، سری دوم TF۲۱ با موتور ملی IK۳ تولید می‌شود.

موتور IK۳ سه سیلندر در دو نوع KP۵ با سیستم تنفس طبیعی، حجم ۱.۵ لیتر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ میلیمتر و نوع KP۲ با توربوشارژ، حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتن متر طراحی و تولید می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید