در فصل بیست و دوم لیگ برتر، پریرا به مس رفسنجان جذب شد و منشا قراردادش را تمدید کرد و تبدیل به خطرناک ترین زوج هجومی لیگ برتر شدند.

خطرناک‌ترین زوج هجومی در مس رفسنجان

به گزارش‌ سلام نو به نقل از ایلنا، مس رفسنجان با حضور مجید زیندینی، علی علیزاده و محمد ربیعی یکی از باثبات ترین باشگاه های لیگ برتر ایران بوده است. مس رفسنجان فصل گذشته با ۴۶ امتیاز در رده ششم قرار گرفت. آنها جز اولین باشگاه هایی ایرانی بودند که خیلی زود برای لیگ بیست و دوم تمرینات و برنامه های خود را پیگیری کردند. یکی از نقاط قوت مس رفسنجان خط آتش آن است که با حضور منشا و پریرا برای هر رقیبی خطرناک محسوب می شود. به همین بهانه در آستانه لیگ بیست و دوم نگاهی به وضعیت نقل و انتقالاتی این باشگاه داریم:

حامد لک: بعد از بازگشت بیرانوند به پرسپولیس و فصل نه چندان خوبی که لک در جمع سرخپوشان تجربه کرد بعید نبود که از تیم جدا شود. در این شرایط پیشنهاد مس رفسنجان از نظر مالی و فرصت بازی برای این دروازه بان مورد توجه قرار گرفت. لک در گذشته نشان داده از توانایی بالایی برخوردار است به شرط آنکه تمرکزش روی فوتبال باشد.

ایمان سلیمی: سلیمی بعد از بدشانسی و مصدومیتی که ابتدای فصل گذشته با گل گهر تجربه کرد، حالا مدتهاست که تمرین می کند و منتظر بازگشت به لیگ برتر است. خیلی ها بر این تصور بودند که با گل گهر ادامه می دهد اما او مسیر رفسنجان را در پیش گرفت. او در تمرینات بسیار آماده و باانگیزه نشان می داد باید دید شرایط این فصل برای او چطور پیش می رفت؟

رامتین سلیمان زاده: این مدافع فصل گذشته با آلومینیوم اراک شرایط خوبی‌ را تجربه کرد و حتی در جام حذفی شانس رسیدن به جام را داشتند. سلیمان زاده بعد از دو فصل حضور در لیگ برتر ترجیح داد شاگرد محمد ربیعی باشد. طبق گفته خودش قصد داشت شرایط جدیدی را تجربه کند. قطعا این بازیکن کار آسانی ندارد و منتقدان با توجه به هزینه کرد مس همواره توجه زیادی روی عملکرد بازیکنان این تیم دارند.

فرشید باقری: باقری فصل گذشته در گل گهر سیرجان به میدان می رفت و با توجه به حضور امین پورعلی و ترافیک خط هافبک سیرجانی ها خیلی به او بازی نمی رسید. حالا او راهی مس رفسنجان شده و باید دید در جمع شاگردان ربیعی شرایط برای او چطور پیش می رود. هر چند در این تیم هم رقبای سرسختی مانند شاهین توکلی دارد.

باتجربه‌ترین بازیکن لیگ

لوسیانو پریرا: یکی از با تجربه ترین خارجی های لیگ برتر این بازیکن برزیلی است. او در این سال های اخیر کاپیتان و جز جدایی ناپذیر ترکیب فولاد بود اما به گفته نکونام عجله کرد و راهی تیم دیگری شد. قطعا زوج پریرا و منشا برای هر تیمی خطرناک است. از این حیث مس رفسنجان یکی از خطرناک ترین خطوط آتش لیگ برتر را در اختیار دارد.

جفرسون باهیا: مس رفسنجان برای تقویت خط دفاعی خود مدافع ۳۰ ساله و برزیلی را جذب کرد. او پیش از این در عضویت تیم پورتیموننزه پرتغال بود اما به تیم‌های مختلف قرض داده شده است. 

مورد عجیب درباره باهیا این است که در دو سال اخیر به پنج باشگاه قرض داده شده است. آخرین باشگاهی که باهیا در آن قرضی بازی کرده‌است، براسک در سری‌بی برزیل بوده که ۹ بار برای این تیم به میدان رفته و یک پاس‌گل داده است. باهیا در دوران حرفه‌ای فوتبالش ۶۹ بازی در لیگ دسته‌یک پرتغال، ۲۳ بار در سری‌سی برزیل، ۹ بار در سری‌بی برزیل و یک‌بار در لیگ‌برتر پرتغال به میدان رفته است. با وجود اینکه بیشتر تجربه این مدافع در لیگ دسته یک پرتغال و سری‌سی برزیل بوده اما تجربه بازی در سری‌بی برزیل و لیگ‌برتر پرتغال مربوط به فصل گذشته است.

مرتضی منصوری: این مدافع فصل گذشته با نساجی قهرمان جام حذفی شد. بعد از پایان فصل بیست و یکم لیگ برتر مورد توجه مس قرار گرفت و با این تیم قرارداد امضا کرد اما محمد ربیعی در تمرینات پیش فصل از کیفیت او راضی نبود و وی را در اختیار باشگاه قرار داد. البته مس با تصور بر اینکه فرشاد محمدی مهر مشمول خدمت سربازی است و حسن جعفری جایگزین ندارد سراغ منصوری رفت اما در نهایت شرایط به بدترین شکل ممکن برای مدافع راست سابق نساجی پیش رفت. تا روزهای تلخی را تجربه کند.

محمدمهدی محبی: بازیکن جوانی که از پیکان راهی مس رفسنجان شد. باید دید فرصت بازی به او چقدر می رسد.

خروجی ها:

 مجید علیاری یکی از بازیکنان کلیدی مس در فصل گذشته به شمار می رفت و ربیعی به سبک بازی وی علاقه زیادی داشت با این حال می توان بزرگترین بازیکن جدا شده از مس وی را دانست.

فایز الرشیدی دروازه بان عمانی که فصل قبل سنگربان اصلی مس بود طبیعی بود که با توجه به جذب لک نیازی به ادامه حضور وی نباشد. این سرنوشت برای ظاهر سلیمان دیگر بازیکن عمانی مس رفسنجان هم تکرار شد تا مشخص باشد ربیعی خیلی تمایلی برای ادامه همکاری با این تیم ها ندارد.

عقیل کعبی در چند فصل اخیر یکی از بازیکنان اصلی مس به شمار می رفت اما باشگاه مس تمایلی برای ادامه همکاری با وی را نداشت. او راهی نفت مسجد سلیمان شد.

یونس اکبرپور بازیکن جوان مس رفسنجان که سابقه بازی در رده های سنی تیم ملی را دارد به عنوان بخشی از قرارداد جذب سلیمان زاده راهی آلومینیوم اراک شد.

در بخش تمدید قراردادها هم مس توانست عملکرد خوبی داشت. ادامه همکاری با منشا آقای گل فصل گذشته که با پیشنهادات خوبی روبرو بود و حفظ اکثریت شاکله قبلی تیم ثبات خوبی برای این تیم ایجاد کرده است. برای مثال محسن آذرباد که فصل گذشته یکی از گلسازترین هافبک های لیگ برتر بود را توانست حفظ کند. بازیکنی که ربیعی اعتقاد ویژه ای به او دارد و از انگیزه های زیادی برای اثبات توانایی هایش برخوردار است و بی علاقه نیست که در فصل آینده راهی استقلال شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید