۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
کد خبر: 55379588

رئیس بنیاد امید ایرانیان ضمن تمجید از نقش رسانه های مجازی در گسترش فضای آزادی بیان، از وجود سانسور و محدودیت برای خبرنگاران انتقاد کرد.

انتقاد عارف از سانسور خبرنگاران
به گزارش سلام نو به نقل از جماران، محمدرضا عارف طی تماس تلفنی با تعدادی از خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت های خبری ضمن تبریک روز خبرنگار به آنان و نیز تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) رسانه‌ها را یکی از ارکان اصلی تحولات در جامعه دانست و گفت: خبرنگاری یکی از مشاغل حساس و مهم در کشورمان محسوب می‌شود و خبرنگاران نیز جز اقشار مظلوم و البته تاثیرگذار جامعه هستند که برای انجام رسالت خود بعضا با محدودیت های سلیقه‌ای که توسط صاحبان قدرت اعمال می‌شود، روبه‌رو هستند.

وی ماموریت اصلی خبرنگاران را انتقال درست و صحیح اخبار به افکار عمومی بدون اعمال سانسور دانست و اظهار داشت: برخی کشورهای مدعی آزادی بیان رسانه‌های تحت مدیریت دولتمردان‌شان در برابر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین سکوت اختیار کرده‌اند و به دنبال وارونه‌نمایی حقیقت هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعمال سانسور در اخبار را در دنیای امروز با حضور پرشمار شبکه‌های اجتماعی محکوم به شکست دانست و با توصیه به خبرنگاران به مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه، تصریح کرد: آرزوی قلبی من این است که هیچ خبرنگاری به دلیل انجام وظیفه و رسالت شغلی خود با حبس و زندان و محدودیت مواجه نشود.

عارف بر لزوم سعه صدر مسئولان در قبال نقدهای اصحاب رسانه تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار این است که رسانه‌ها در نقدهای خود اخلاق را همواره مدنظر داشته باشند و تحت تاثیر جهت‌گیری‌های سیاسی رسالت حرفه‌ای خود را فراموش نکنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید