در بارش شدید باران و وقوع سیل در پایتخت کره جنوبی، ۸ نفر جان باختند و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

وقوع سیل در کره جنوبی جان ۸ نفر را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، بر اثر سیل ناشی از باران سیل آسا در بخش‌هایی از «سئول» پایتخت کره جنوبی، دستکم  ۸ نفر جان باختند و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

بارش شدید باران در دوشنبه شب باعث زیر آب رفتن خیابان‌ها، آبگرفتگی ایستگاه‌های مترو و خاموشی در سراسر شهر و استان‌های همجوار شد.

آژانس هواشناسی کره اعلام کرد که برخی از مناطق بیشترین میزان بارندگی در ۸۰ سال گذشته را داشته‌اند. مقامات هواشناسی می‌گویند که بارش باران احتمالا طی چند روز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تصاویر منتشر شده سیلاب‌هایی را نشان می‌دهد که از پله‌های مترو به پایین سرازیر می‌شوند، خودروهای پارک شده تا شیشه‌هایشان زیر آب رفته و مردمی که در آب تا زانو از خیابان‌ها عبور می‌کنند. رئیس جمهور کره جنوبی زودتر از صبح سه شنبه از یک آپارتمان آسیب دیده در جریان سیل که تلفات جان باختن نیز داشت، بازدید کرد. رئیس‌جمهور کره جنوبی به مقامات دولتی دستور داد تا ساکنان مناطق پرخطر را تخلیه کنند.

در بخش‌هایی از سئول، شهر بندری «اینچئون» و استان «گیونگگی» در اطراف سئول، بارش باران بیش از ۱۰ سانتی‌متر در ساعت در دوشنبه شب مشاهده شد. در همین حال، منطقه دونگجاک سئول بیش از ۱۴۱.۵ میلی متر باران در ساعت ثبت کرد که بالاترین میزان از سال ۱۹۴۲، بر اساس گزارش اداره هواشناسی کره است.

دستکم ۱۶۳ نفر در سئول بی‌خانمان شده‌اند و در مدارس و مراکز عمومی پناه گرفته‌اند. بارش باران حمل و نقل عمومی را نیز تحت تاثیر قرار داد، زیرا راه‌آهن‌های سیل‌زده باعث تعلیق خدمات راه‌آهن در سئول و اینچئون شدند.

اداره هواشناسی کره جنوبی به صدور هشدارهای باران شدید در سراسر سئول و کلانشهرهای اطراف ادامه داد و اعلام کرد که انتظار می‌رود بارش در بخش مرکزی کشور دستکم تا چهارشنبه ادامه داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید