یک کارشناس بازار سرمایه دربازه وضعیت بورس برای فردا گفت: معاملات بورس فردا متعادل روبه پایین خواهد بود.

پیش‌بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / صعود بازار ادامه دار است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد شاخص کل بورس روی مدار صعود باقی ماند. شاخص در این روز با رشد سه هزار و ۱۹ واحدی یا همان ۰٫۲۱ درصدی همراه شد به محدوده یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشد ۸۰۱ واحدی داشت و به سطح ۳۹۰ هزار واحدی رسید.

در حال حاضر مذاکرات برجام تاثیر زیادی روی بورس دارد و به نوعی بورس به مذاکرات بها می‌دهد. دور اخیر مذاکرات وین شب گذشته در شرایطی به اتمام رسید که بسیاری از فعالان بازار همچنان امید خود به احیای برجام را از دست نداده‌اند. امیدی که بر اساس اظهارات طرف‌های مذاکره مبنی بر آماده بودن متن نهایی بیش از پیش تقویت شده است.

با توجه به تمرکز همیشگی بازار بر روند مذاکرات و اثرپذیری بورس از تحولات سیاسی و به تبع آن اقتصادی، می‌توان گفت این رابطه کماکان ادامه دارد. نه تنها تداوم این رابطه مشهود است بلکه آثار واضحی از خوشبینی ناشی از امیدواری به احیای برجام نیز در روند معاملات امروز قابل مشاهده بود.

وضعیت بورس برای فردا

حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معاملات بورس فردا متعادل روبه پایین خواهد بود. متاسفانه بسیاری از نماد صف‌ خرید شدند و صفر تابلوی خود را از دست دادند. معاملات امروز بازار سرمایه کم رونق بود و ارزش معاملات به محدوده سه هزار میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر نقدینگی از ۵۰ نماد بازار خارج شد. تمامی این موارد نشان از کم جان بودن بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: روز شنبه شاهد معاملات جذابی بودیم چرا که نرخ بهره بانکی کاهش یافت، مذاکرات برجام مثبت قلمداد شد. اما شب گذشته مذاکرات برجام به تعویق افتاد و درنتیجه انتظار می‌رود که بازار واکنش نسبتا منفی نشان دهد.

مریدسادات در پایان گفت: با توجه به اخبار مختلف، بورس در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد و ارزش معاملات نیز پایین است. زمانی که بازار از بلاتکلیفی خارج شود، ارزش معاملات نیز افزایش می‌یابد و در نهایت مسیر بورس عوض می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید