سرورهای ورک استیشن (WorkStation) اچ پی در واقع یک کامپیوتر خاص هستند که برای کاربردهای مخصوصی توسعه داده شده‌اند. اما تفاوت عمده این سرورها با کامپیوترهای معمولی، قدرت پردازشی آن‌ها در بارهای کاری سنگین است.

بهترین سرورهای اچ پی که می‌توانیم در ایران تهیه کنیم

سرورها در دنیای امروز وظیفه بسیار مهمی دارند و بخش عظیمی از تبادلات اطلاعات و محاسبات توسط این دستگاه‌ها انجام می‌شود. سرور اچ پی معروف‌ترین سرور مورد استفاده در جهان و ایران است. شرکت HPE به دلیل تنوع بسیار بالا در محصولات و تجهیزاتی که ارائه می‌دهد به راحتی این جایگاه را برای خود تثبیت کرده است.

سرورهای HPE در مدل‌های مختلف، برای بارهای کاری مختلف تولید و عرضه شده‌اند. در ادامه میخواهیم بهترین سرورهایی که می‌توانید در ایران برای سازمان خود تهیه کنید را به شما معرفی کنیم.

بهترین مدل سرور اچ پی در ایران

همان طور که گفته شد، سرور های شرکت HPE تنوع بالایی دارند به طوری که برای هر نیاز، چندین محصول مختلف برای انتخاب وجود دارد. با انتخاب سرور مناسب فرایند انتقال و پردازش اطلاعات به بهترین نحو انجام می‌پذیرد.

سرورهای اچ پی در چند دسته اصلی شامل سرورهای DL ، ML ، BL و WorkStation تقسیم‌بندی می‌شوند. اکنون این سرورها را با هم بررسی می‌نماییم و با آن‌ها آشنا می‌شویم.

سرورهای پرولیانت رکمونت DL

سرورهای سری DL به عنوان معروف‌ترین و پرفروش‌ترین سرور در جهان شناخته می‌شوند. دلیل استقبال گسترده از این محصول توانایی و سرعت بسیار بالای آن‌ها در پردازش اطلاعات است. سرورهای اچ پی ای DL به دلیل قرار گرفتن در رک سرور، به عنوان سرور رکمنوت شناخته می‌شوند.

امکان ارتقا و نصب قطعات جدیدتر در این سرور وجود دارد و همچنین از آخرین فناوری‌های شرکت HPE پشتیبانی می‌کند. امکان نصب سیستم عامل‌های منبع باز (Open Source) همچون ویندوز و لینوکس فراهم است.

بهترین سرورهای اچ پی که می‌توانیم در ایران تهیه کنیم

اگر به دنبال راه‌اندازی یک شبکه با تمامی امکانات هستید ما این سرورها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اکنون بهترین مدل‌های سرور DL که در ایران در دسترس هستند را معرفی خواهیم کرد.

سرور HPE DL۳۸۰ G۱۰

یکی از قدرتمندترین سرورهای موجود، سرور پرولیانت HPE DL۳۸۰ G۱۰ است. این سرور از دو عدد پردازنده با حداکثر ۲۸ هسته پشتیبانی می‌کند. ۲۴ عدد اسلات رم برای پشتیبانی از رم‌های DDR۴ تا حجم حداکثر ۶ ترابایت برای دو پردازنده قرار داده شده‌است.

برای بخش ذخیره‌سازی نیز می‌توان از ۳۰ عدد هارد ۲.۵ اینچی بهره گرفت. از ویژگی‌های فنی این سرور می‌توان به منبع تغذیه‌های ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۶۰۰ وات، ۸ اسلات PCIe و تکنولوژی iLo۵ اشاره کرد.

سرور HPE DL۳۶۰ G۱۰

یکی دیگر از سرورهای قدرتمند با انعطاف پذیری و ارزش خرید بالا، سرور اچ پی DL۳۶۰ G۱۰ است که جزء پرفروش‌ترین سرورهای تک یونیت در دنیا نیز محسوب می‌شود. همانند سرور DL۳۸۰ G۱۰  این سرور نیز از دو سی پی یو با حداکثر ۲۸ هسته پشتیبانی می‌کند.

اما در رم‌ها، ۲۴ عدد اسلات رم با ظرفیت حداکثری ۳ ترابایت قرار داده شده که از تکنولوژی DDR۴ با سرعت‌های ۲۹۳۳ و ۲۶۶۶ MT/s بهره می‌برد. این دستگاه در بخش ذخیره‌سازی نیز عملکرد ضعیف‌تری نسبت به مدل DL۳۸۰ دارد به طوری که دارای ۸ عدد هارد SFF و ۴ عدد هارد LFF است.

سرور HPE DL۳۸۰ G۹

نسل قبلی سرور DL۳۸۰ G۱۰ با نام DL۳۸۰ G۹ با توجه به امکانات متنوعی همچون شخصی‌سازی بالا، قابل ارتقا بودن، امنیت بالا، مصرف پایین انرژی و... فروش بالایی در سرتاسر جهان داشته است. این سرور با فرم فاکتور ۲ یونیتی خود از ۲ سی پی یو زئون سری v۳ و v۴ اینتل تا ۲۲ هسته پشتیبانی می‌کند.

تامین فضای ذخیره‌سازی از طریق هارد ۲.۵ اینچی تا ۵۰ ترابایت و از طریق هارد ۳.۵ اینچی تا ۱۸۰ ترابایت انجام می‌شود. سیستم مدیریتی iLO۴ برای این سرور در نظر گرفته شده است. برای راه‌اندازی این سرور به توان‌های ۵۰۰ ، ۸۰۰ و ۱۴۰۰ وات نیاز دارید.

سرور HPE DL۳۶۰ G۹

سرور نسل نهمی اچ پی DL۳۶۰ G۹ به دلیل راندمان بالا و مصرف انرژی کم همیشه مورد توجه قرار گرفته است. این سرور ۲ پردازنده با مجموع ۴۴ هسته در اختیار شما قرار می‌دهد. ۲۴ اسلات DIMM حداکثر ۳ ترابایت رم را پشتیبانی می‌کند. امکان قراردادن ۷ فن برای استفاده از ۲ پردازنده  وجود دارد.

برای ذخیره‌سازی می‌توان از ۱۰ هارد SFF یا ۴ عدد هارد LFF استفاده کرد. ۵ عدد پورت USB ۳ ، توان مصرفی ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۴۰۰ وات، پشتیبانی از ۳ اسلات PCIe و نرم افزار ClearOS از دیگر ویژگی‌های سرور HPE DL۳۶۰ Gen۹ است.

سرورهای ایستاده ML

سرورهای ML که به سرورهای ایستاده (Tower) معروف هستند، برای مصارفی طراحی شده‌اند که نیازی که رک ندارند یا به دنبال دستگاهی قدرتمند با هزینه‌ای کمتر هستند. این سرورها شبیه به کیس کامپیوتر طراحی شده‌اند و به صورت عمودی قرار می‌گیرند.

بهترین سرورهای اچ پی که می‌توانیم در ایران تهیه کنیم

سرور پرولیانت ML برای کسب‌کارهای کوچک مناسب هستند اما برای براهای کاری سنگین پاسخگوی نیاز کاربر نخواهند بود. این دستگاه‌ها با استفاده از دو پردازنده و پشتیبانی از ۳ ترابایت رم از تمامی قابلیت‌های مدیریتی، مجازی‌سازی و ... پشتیبانی می‌کنند.

از معروف‌ترین مدل‌های سرورهای پرولیانت سری ML اچ پی ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ML۳۰ G۱۰

ML۳۰ G۹

ML۳۵۰ G۹

ML۱۱۰ G۱۰

با ما همراه باشید تا با مدل‌های دیگر بهترین سرورهای اچ پی ایران آشنا شوید.

سرورهای تیغه‌ای BL

سری Blade یا BL اچ پی ای به عنوان سرورهای تیغه‌ای شناخته می‌شوند. این سرورها در محفظه‌های مخصوصی همچون انکلوژر HPE C۷۰۰۰ در تعدادهای ۸ یا ۱۶ عددی قرار می‌گیرند. ساختار ماژولار، انعطاف‌پذیری بالایی برای این سرور به وجود آورده که سرعت پاسخگویی و کیفیت سرویس‌دهی در آن را ارتقا داده است.

سرور پرولیانت BL۴۶۰c G۹ یکی از شناخته‌شده‌ترین سرورهای سری بلید است. این سرور از ۲ عدد سی پی یو زئون اینتل سری v۳ و v۴ مدل E۵-۲۶۰۰ برای پردازش اطلاعات قدرت میگیرد. ۱۶ اسلات DIMM برای رم‌های DDR۴ با سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز در نظر گرفته شده که حداکثر فضای ۲ ترابایت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بهترین سرورهای اچ پی که می‌توانیم در ایران تهیه کنیم

سرورهای ورک استیشن

سرورهای ورک استیشن (WorkStation) اچ پی در واقع یک کامپیوتر خاص هستند که برای کاربردهای مخصوصی توسعه داده شده‌اند. اما تفاوت عمده این سرورها با کامپیوترهای معمولی، قدرت پردازشی آن‌ها در بارهای کاری سنگین است. ایستگاه‌های کاری شرکت HPE توانسته‌اند نیازهای دیگری از مشتریان این کمپانی مطرح را برطرف سازند.

از بهترین سرورهای ورک استیشن می‌توان به مدل‌های زیر اشاره نمود:

  • ورک استیشن اچ پی Z۸۴۰
  • سرور ورک استیشن اچ پی Z۸۲۰
  • سرور اچ پی Z۸۰۰
  • ورک استیشن اچ پی Z۶۲۰
  • سرور WorkStation Z۶۰۰

جمع‌بندی

برای مطالعه جزئیات بیشتر در ارتباط با خرید سرور HP و انواع آن ، می‌توانید به سایت شرکت پردازش رایان پژواک مراجعه نمایید.

بعد از اینکه با بهترین سرورهای موجود در بازار ایران آشنا شدید، لازم است بر اساس نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. از آنجایی که این امر به تخصص کافی در زمینه سرور و شبکه نیاز دارد، انتخاب و تهیه مناسب‌ترین کانفیگ سرور باید توسط کارشناس متخصص انجام شوند.

شرکت پردازش رایان پژواک بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه محصولات سرور hp و تجهیزات شبکه و همچنین خدمات نصب و راه‌اندازی دیتاسنتر را دارا می‌باشد. شما می‌توانید بصورت رایگان از کارشناسان متخصص این مجموعه مشاوره دریافت نمایید. برای این امر به سایت رایان پژواک مراجعه نمایید و یا با شماره ۰۲۱-۴۱۳۰۸۰۰۰ تماس حاصل فرمایید.

کد خبرنگار: ۹
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید