مجید عشقی رئیس سازمان بورس، درباره شاخص جدید برای بورس، افزایش دامنه نوسان، افزایش سود سهام عدالت و عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان صحبت کرد.

خبر مهم درباره شاخص جدید برای بورس / سود پرداختی سهام عدالت زیاد می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس سازمان بورس گفت: پیشنهادهایی برای بهتر شدن شاخص کل در حال بررسی است و بر این اساس شاید یک شاخص جدید منتشر شود.

مجید عشقی با بیان اینکه پیشنهادهایی برای بهتر شدن شاخص کل در حال بررسی است، افزود: شاید یک شاخص جدید منتشر شود تا قابل اتکا و حال و روز را بهتر نشان دهد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درباره افزایش دامنه نوسان گفت: تغییرات دامنه نوسان را به صورت فصلی خواهیم داشت، تا نقاط ضعف آن در خصوص تشکیل صف از بین برود. شاید این دامنه نوسان بیشتر یا کمتر از ۱۰ درصد باشد که با توجه به وضعیت تابلوهای مختلف، بی‌تردید متفاوت خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال اقداماتی را در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و یا شرکت‌های مبتنی بر دانش که در اقتصاد دیجیتال و یا شرکت‌هایی که در سایر حوزه‌های فناوری کار می‌کنند، شروع کرده ایم، تا حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه بیشتر شود.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه عرضه اولیه یکی از حوزه‌هایی که شرکت‌ها دانش بنیان می‌توانند وارد می‌شوند و تامین مالی کنند، گفت: بازار سرمایه تنها برای معاملات ثانویه نیست. نهادهای مالی موجود در بازار سرمایه تنها برای این نیست که یک نفر را در بازار سهام بیاورند که سهام خرید و فروش کند. شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه با توجه به دارا بودن مجوزها، باید به شرکت‌ها در ابعاد مختلف کمک کنند.

عشقی افزود: استفاده از منابع مختلف در شرکت ها، تامین مالی، استفاده از ابزارهای جدیدی مثل تامین مالی جمعی و سایر ابزارهایی که در حال تعریف هستند، شرکت‌ها می‌توانند از این ابزارهای بازار سرمایه استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس همچنین در خصوص سهام عدالت گفت: فروش سهام عدالت به ضرر سهامداران، بازار و موجب از بین رفتن ارزش این سهام می‌شود.

سود پرداختی سهام عدالت افزایش می‌یابد

عشقی افزود: امسال سود پرداختی سهام عدالت افزایش می‌یابد که بخشی به مردم پرداخت و بخش دیگر سرمایه گذاری می‌شود.

وی تصریح کرد: به زودی فراخوان ثبت نام و تایید صلاحیت نامزدهای عضویت در هیات مدیره‌های سرمایه گذاری استانی انجام می‌شود، تا با برگزاری مجامع این شرکت‌ها، انتخابات کانون سهام عدالت نیز برگزار شود، این کانون با توجه به مصوبات شورای عالی بورس، کل فرآیند سهام عدالت را در اختیار خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید