دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: تلاش ما بر این است در نیمه دوم سال وام‌های ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی را بدون کارمزد ارائه کرده و بیش از پیش بانکداری اسلامی را رعایت کنیم که این موجب رونق و کاهش هزینه‌های مردم و آرامش خاطر آن‌ها در زمان گرفتن وام خواهد شد.

تلاش برای حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در سفر به مازندران ضمن بازدید از شعب بلوار کشاورز، میدان شهدا و پاسداران ساری، در جلسه‌ای با حضور کارکنان شعب و مدیریت شعب استان مازندران، به بررسی عملکرد شعب استان پرداخت و نکاتی را برای بهبود عملکرد شعب ارائه کرد.

پرداخت بیش از ۱۲ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دیدار با سردار «علی شالیکار» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جایگاه قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کشور

پرداخت و اظهار داشت: بانک‌های قرض‌الحسنه با اینکه منابع محدودی دارند، اما بیشترین وام قرض‌الحسنه را پرداخت می‌کنند؛ به‌طوری که تا کنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیش از ۱۲ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

شمسی‌نژاد در ادامه به پایین بودن ریسک اعتباری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم به این بانک بالا بوده و پایین بودن معوقات مؤید این موضوع است.

وی افزود: در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور به عنوان بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور در حال خدمت‌رسانی است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در یک سال اخیر این بانک با رشد منابع ۸۳ درصد یکی از بالاترین رشد منابع در شبکه بانکی را داشته و این موضوع باعث شده به امکان پرداخت وام قرض‌الحسنه به مردم از سوی بانک افزایش یابد.

شمسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون بالغ بر ۱۲هزار فقره وام ازدواج به مبلغ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. همچنین در ۴ ماه نخست سال بیش از ۱۱هزار فقره به مبلغ ۴۲۰۰ میلیارد ریال وام فرزندآوری از سوی این بانک پرداخت شده است.

در این دیدار سردار شالیکار ضمن تشکر از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مازندران، بر اهمیت جایگاه قرض‌الحسنه تأکید کرد و گفت: خدمت‌رسانی به مردم از اهم امور جاری کشور است.

حرکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سمت حذف کارمزد

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دیدار با آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: در یک سال اخیر حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره وام خرد با رقم ۷۵ هزار میلیارد تومان از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: تلاش ما بر این است در نیمه دوم سال وام‌های ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی را بدون کارمزد ارائه کرده و بیش از پیش بانکداری اسلامی را رعایت کنیم که این موجب رونق و کاهش

هزینه‌های مردم و آرامش خاطر آن‌ها در زمان گرفتن وام خواهد شد.

شمسی‌نژاد گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت جدید بانک، توسعه خدمات غیرحضوری و آسان‌سازی شیوه دریافت خدمات برای آحاد جامعه است. اخیراً از طریق اجرایی کردن سفته الکترونیکی و توثیق سهام توانستیم بیش از پیش دریافت وام قرض‌الحسنه برای مردم را تسهیل کنیم.

وی در این رابطه توضیح داد: از این پس مردم می‌توانند خرید سفته الکترونیک را در اپلیکیشن‌ها و فرآیندهای غیرحضوری انجام دهند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: خدمت جدیدی که توثیق سهام است، اخیراً با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شده و مردم در قدم اول می‌توانند با وثیقه قرار دادن سهام، وام دریافت کنند.

در قدم بعدی گواهی‌ اوراق بهادار و در قدم‌های بعدی اسناد مالی مثل خودرو و ملک به این سامانه اضافه خواهند شد.

شمسی‌نژاد گفت: به این ترتیب دیگر لازم نیست مردم برای گرفتن وام‌های ساده قرض‌الحسنه کسر از حقوق، ضامن، چک و سفته ارائه کنند یا حتی در شعب بانک حضور پیدا کنند.

آیت‌الله لائینی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه قرض‌الحسنه در نظام بانکی جایگاه خوب و ویژه‌ای دارد که باید تقویت شود.

وی در ادامه بیان کرد: می‌توان نظام بانکی را با نگرش دانش‌بنیان متحول و اسلامی کرد؛ به این صورت که محتوای دینی را از حوزه گرفت و با دانش پیاده کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید