شاید این سوال برایتان مطرح باشید که برای چه مقاطعی می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور انگلستان اقدام کنید. خوب است بدانید که امکان دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان برای کلیه مقاطع تحصیلی (از بورسیه مدارس تا دانشگاه) وجود دارد.

با اخذ بورسیه، تحصیل در انگلیس می‌تواند رایگان باشد

بدون شک تحصیل در مدارس انگلستان یک فرصت بی‌نظیر برای دانش‌آموزان بین‌المللی در جهت رسیدن به موفقیت خواهد بود. قبل از هر چیز شما باید بدانید که در هر مقطع تحصیلی که باشید از مهد کودک گرفته تا دانشگاه، کشور انگلستان از ورود شما استقبال خواهد کرد. کشور انگلستان جزو یکی از برترین کشورهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی، کیفیت تحصیل، اقامت و ... شناخته می‌شود و هر سال دانش آموزان بی‌شماری برای اخذ پذیرش تحصیلی از انگلستان اقدام می‌کنند. در این مقاله به صورت مختصر شما را با هزینه‌های تحصیل در مدارس روزانه و شبانه روزی انگلستان و بورسیه‌های تحصیلی در این کشور آشنا خواهیم کرد. اگر پس از خواندن این مقاله در خصوص خدمات بورسیه تحصیلی مدارس و دبیرستان‌ها در انگلستان سوال داشتید می‌توانید با شرکت بلو اسکای در ارتباط باشید. اگر قصد تحصیل در کشور انگلستان را دارید و همچنین نیاز به مشاوره رایگان دارید، اینجا کلیک کنید.

هزینه تحصیل در مدارس انگلیس

در انگلستان دو نوع مدرسه از نظر هزینه داریم. شهریه مدارس نوع اول که هزینه‌های کمتری دارند سالانه حداقل حدود ۵ تا ۶ هزار پوند است. شهریه مدارس دسته دوم که امکانات بهتری نسبت به نوع اول دارند و مناسب برای دانش آموزان بین‌المللی هستند، حداقل ۱۵ هزار پوند است. به طور میانگین شهریه یک سال دبیرستان (دوره متوسطه) در اکثر شهرهای انگلستان برای دانش‌آموزان بین‌المللی حدود ۱۲ تا ۲۰ هزار پوند است. هزینه کالج‌ها برای دوره‌های فاندیشین یا A-Level در سال های یازدهم و دوازدهم در انگلستان بیش از ۱۷ هزار پوند در سال است. همچنین شهریه‌ی مدارس انگلستان بسته به نوع مدرسه (خصوصی و یا دولتی)، کیفیت آموزشی، رتبه مدرسه، موقعیت مکانی (مثلا تحصیل در مدارس لندن گرانتر است)، کیفیت خوابگاه و اساتید آنها متفاوت است اما به طور متوسط هزینه تحصیلی که در هر سال دانش‌آموز بین‌المللی باید برای تحصیل در مدارس خصوصی انگلستان بپردازند، مبلغی بین ۳۰  تا ۵۰ هزار پوند است. نکته قابل توجه این است که دانش آموزان بین المللی، در مرحله ثبت نام و پیش از ورود به مدرسه ضروری است که یک سوم هزینه‌ی شهریه را پرداخت کنند و مابقی آن را نیز می‌توانند هم به صورت یکجا و هم اقساط دو مرحله‌ای، بعد از ورود دانش‌آموز به مدرسه پرداخت کنند. برخی هزینه‌ها مانند هزینه‌های شهریه و خوابگاه (هزینه‌ی سه وعده غذای روزانه، بیمه و امکانات تفریحی، ورزشی و …) اجباری و برخی هزینه‌ها مانند هزینه‌ی سفرهای اردویی و کلاس‌های فوق برنامه اختیاری هستند. برای دریافت اطلاعات بشتر کلیک کنید. (http://blueskystudy.org/blog/)

مدارس و دبیرستان‌های انگلیس

ورود به مدارس انگلستان از سن ۵ سالگی شروع می‌شود و تا سن ۱۶ سالگی ادامه پیدا می‌کند و تحصیل در این سن برای همه‌ی افراد اجباری است. تحصیل در مدارس در انگلیس به ۴ پایه‌ی اصلی (Key Stage) تقسیم می‌شود:

·         پایه‌ی اول: ۵ تا ۷ سال (مقطع ابتدایی)

·         پایه‌ی دوم: ۷ تا ۱۱ سال (مقطع ابتدایی)

·         پایه‌ی سوم: ۱۱ تا ۱۴ سال (مقطع دبیرستان)

·         پایه‌ی چهارم: ۱۴ تا ۱۶ سال (مقطع دبیرستان)

دانش‌آموزان دبیرستان از سن ۱۴ تا ۱۷ سالگی دوره GCSE را می‌گذارنند و پس از اتمام این دوره آزمونی از افراد گرفته می‌شود و به آنها مدرک پایان دوره GCSE را می‌دهند. پس از اتمام دوره دو ساله GCSE دانش‌اموزان وارد دوره پیش دانشگاهی در انگلستان می‌شوند تا بتوانند وارد دانشگاه‌های انگلستان شوند. در دوره پیش دانشگاهی در انگلستان، به دانش‌آموزان دروس پیش‌نیاز برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان آموزش داده می‌شود. برای افرادی که تمایل دارند در دانشگاه‌های انگلستان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی بخوانند، دوره‌ی پیش‌دانشگاهی، دوره‌ A level نام دارد. همچنین افرادی که تمایل دارند رشته‌هایی غیر از رشته‌های علوم پزشکی در انگلستان را بخوانند وارد دوره‌ی پیش‌دانشگاهی به نام Foundation می‌شوند.

با اخذ بورسیه، تحصیل در انگلیس می‌تواند رایگان باشد

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

مدارس شبانه‌روزی  به آن دسته از مدارس گفته می‌شود که دانش آموزان نه تنها در آنجا تحصیل می‌کنند، بلکه می‌توانند در آنجا زندگی کنند. تاریخچه پیدایش مدارس شبانه روزی در انگلستان به پیش از دوران رنسانس باز می‌گردد. نکته جالب این است که با اینکه بیش از هزار سال از پیدایش این نوع مدارس گذشته است، محبوبیت این مدارس برای تحصیل در انگلستان بیشتر شده است و سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس شبانه روزی به انگلستان می‌فرستند.

به طور کلی، سیستم آموزشی و فرایند اخذ پذیرش مدارس شبانه روزی در انگلستان تمرکز زیادی بر روی پیشینه تحصیلی دانش‌آموزان دارد. به طور معمول هر مدرسه شبانه روزی برای ثبت نام دانش آموزان خود نمرات بالای آنها را در مقاطع قبلی آنها می‌خواهد، اما در مدارس شبانه روزی انگلستان این قضیه از اهمیت بالاتری برخوردار است. اکثر مراکز آموزشی معتبر شبانه روزی در انگلستان برای ورود نیاز به مدرک تحصیلی‌ای دارند که نشان دهد دانش آموزان در دوره‌های تحصیلی گذشته خود درس زبان انگلیسی و ریاضیات را با نمرات بالا گذرانده‌اند، اما دانش آموزان در مدارس انگلستان نیاز به گذراندن امتحانات ورودی متعددی دارند که شامل تعداد زیادی از موضوعات اصلی مانند زبان انگلیسی، ریاضیات، علوم و گاهی تاریخ و جغرافیا می‌شود و اغلب دانش آموزان از چند ماه پیش از آزمون ورودی، خود را برای این آزمون آماده می‌کنند.

اخذ بورسیه و فاند تحصیلی در انگلستان

شاید این سوال برایتان مطرح باشید که برای چه مقاطعی می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور انگلستان اقدام کنید. خوب است بدانید که امکان دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان برای کلیه مقاطع تحصیلی (از بورسیه مدارس تا دانشگاه) وجود دارد.

بورس های متنوعی برای تحصیل در مقطع دبیرستان در انگلستان وجود دارد که دریافت آنها به عواملی مانند معدل دانش آموز، سطح زبان و مدارکی که دانش آموز بعد از گذراندن یک دوره (سرتیفیکیت ورزشی، هنری، علمی و .. ) کسب کرده است بستگی دارد. پس از درخواست اخذ بورسیه در مقطع دبیرستان، مدارس آزمون های آنلاین برگزار می‌کنند که در این آزمون ها سطح زبان دانش آموز، دانش و هوش وی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بورسیه های تحصیلی مدارس در انگلستان با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت شامل میزان بورسیه، مهلت آنها برای بررسی درخواست و ظرفیت آنها است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید