از ابتدای سال، قرار به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود؛ اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده و فقط در حد گمانه زنی است.

چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود؟ + اعلام رقم جدید

پیش‌بینی می‌شود شنبه پانزدهم مردادماه در جلسه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود.همچنین محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تأکید دارد، گفت: بر این اساس هیئت وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرد.

اما رقم افزایش حقوق هاچقدر خواهد بود؟ براساس اخبار منتشر شده پاسخ این پرسش را جمع بندی کرده است :

اولین سناریو | سناریوی خوشبینانه و مورد انتظار است ، این سناریو که به نظر می رسد همه بازنشستگان آنرا بپذیرند . افزایش 38 درصدی به علاوه مبلغ 515 هزار تومان خواهد بود . سناریویی که پنج ماه است مصوب شده اما دولت انرا نپذیرد و به ۱۰ درصد کاهش داد .

دردومین سناریو | دومین رقمی که مطرح شده است افزایش 38 درصدی بدون مبلغ 515 هزارتومان است . این خبر را یک نماینده مجلس داده است .علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس نقل کرده ، دولت حاضر شده است تا به شرط حذف شدن رقم ثابت ماهیانه ۵۱۵ هزار تومان، حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را ۳۸ درصد افزایش دهد.


سومین سناریو را امروز برخی از سایت های خبری منتشر کرده اند. براساس خبری که تجارت نیوز نوشته افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان مدنظر است..براساس این خبر این افزایش ۱۸ درصدی بدون پرداخت رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان تصویب شده است.

هرچند این سناریوها پی‌رنگی از واقعیت دارد اما تجربه نشان داده است که تا زمان اعلام و ابلاغ رسمی آن خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست و مادامی که این افزایش به صورت رسمی ابلاغ نشود، خبری از افزایش حقوق نیست.

 کدام بازنشستگان مشمول افزایش حقوق شدند؟

محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان گفت: با تاکید رئیس‌جمهور اختیارات هیات دولت به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی تفویض شد.

براساس چارچوب اختیارات و منابع سازمان تامین اجتماعی وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی نسبت به بازنگری و پذیرش اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان موافقت کردند.

وی گفت: در این خصوص نشست‌هایی با نمایندگان بازنشستگان برگزار شده که این اصلاحیه بر مستمری آنان در کوتاه ترین زمان اعمال شود.

بازنشسته

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تصمیم نهایی شده و اجرایی شدن آن نیازمند جلسات کارشناسی است که کلیات آن هفته آینده به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد:‌ اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

 این بازنشستگان حقوق دریافت می کنند

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده ۶ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی، موافقت کردند که براساس آن در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه فرد بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد، بیمه شده می تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده نمایند.

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید