در جریان گلوله باران شدن حومه حسکه توسط ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن تعدادی از منازل خسارت دیدند و رعب و وحشت میان مردم ایجاد شد.

ترکیه شمال سوریه را مورد حمله قرار داد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، منابع سوری از ادامه حملات ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به مناطقی از شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش تسنیم، نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنکارا بر دامنه حملات خود به شمال حسکه افزودند.

منابع سوری به سانا اعلام کردند: در راستای تشدید حملات ترکیه و گروههای مسلح وابسته به آن به مناطقی از سوریه، بامداد امروز حومه شمالی حسکه، و مناطق «الدرباسیه و ابوراسین» از سوی توپخانه ترکیه گلوله باران شد.

ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن با توپخانه سنگین روستایی در غرب «الدرباسیه» در حومه حسکه را گلوله باران کردند که منجر به خسارت به تعدادی از منازل و اموال ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شد.

این حمله منجر به آواره شدن اهالی از روستای «جطل» به سمت روستاهای مجاور آن واقع در ریف شمالی حسکه شد.

توپخانه ارتش ترکیه همچنین مناطقی را در شهرک «ابو راسین» در ریف شمال حسکه با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

وحشت مردم از گلوله باران

از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس حماه اعلام کرد: تروریستها از حومه ادلب حملات راکتی به شهرک جورین در منطقه «الغاب» در حومه شمال غربی حماه انجام دادند که بر اثر آن خساراتی به منازل وارد شد.

این درحالی است که در بیست و دوم ماه گذشته میلادی بر اثر حملات تروریستها به حومه شهر «سقیلبیه» و برخی روستاهای حومه شمال غربی حماه، دو نفر کشته و 5 نفر دیگر زخمی شده بود.

خبر دیگر از سوریه اینکه وزارت دفاع روسیه از برنامه ریزی عناصر گروه تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» وگروه های تروریستی برای تهیه یک ویدیو ساختگی درباره حمله هوایی به شهروندان در ادلب و وارد کردن اتهام به ارتش سوریه خبر داد.

«اولگ ژوراولف» معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت که بر اساس اطلاعات رسیده به مرکز هماهنگی روسیه، اعضای تروریست های جبهه النصره با همکاری با موسوم به گروهک کلاه سفید در حال انجام فیلم های برداری از حملات هوایی ساختگی به غیر نظامیان در منطقه «قطان» در ادلب هستند.

وی اشاره کرد که این فیلم ها با هدف متهم کردن نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه به انجام این حملات برای هدف قرار دادن تاسیسات و مردم غیرنظامی هستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید