یک باغ‌وحش در پاکستان تصمیم گرفت تا ۱۲ قلاده شیر حاضر در این باغ وحش را به مجموعه‌داران خصوصی بفروشد.

یک باغ‌وحش در پاکستان تصمیم به فروش ۱۲ قلاده شیر گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، مسئولان باغ وحشی در کشور پاکستان تصمیم گرفته‌اند تا ۱۲ قلاده شیر حاضر در این باغ وحش را به مجموعه‌داران خصوصی بفروشند.

یک باغ‌وحش در پاکستان هفته آینده ۱۲ قلاده شیر را برای فروش به مجموعه‌داران شخصی به حراج می‌گذارد تا علاوه بر درآمدزایی برای پوشش هزینه‌ها، فضای بیشتری را برای سایر حیوانات فراهم کند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، مسئولان این باغ‌وحش می‌گویند درحال حاضر تعداد گربه‌سانان بزرگ در آنجا به قدری است که شیرها و ببرها برای دسترسی به فضای آزاد باید به نوبت بیرون بروند. این باغ وحش در حال حاضر ۲۹ قلاده شیر، شش قلاده ببر و دو جگوار را در خود جای داده است.

مخالفت حامیان محیط‌زیست

حامیان محیط‌زیست با فروش شیرها مخالف هستند؛ در این میان گروه زیست‌محیطی «صندوق جهانی طبیعت» گفته که باید این موجودات به باغ‌وحش‌های دیگر منتقل شوند، یا شیرهای ماده عقیم‌سازی شوند یا به آنها قرص‌های پیشگیری از بارداری داده شود.

همچنین یورونیوز نیز در گزارشی درباره این تصمیم نوشت: «نگهداری از شیرها، ببرها و دیگر حیوانات وحشی عجیب و غریب به عنوان حیوان خانگی در پاکستان غیرمعمول نیست چراکه افراد ثروتمند با این کار تلاش می‌کنند تا وضعیت مالی مرفه خود را نمایش دهند. صاحبان ثروتمند این جانوارن تصاویر و کلیپ‌هایی ویدئویی از حیوانات گربه‌سان بزرگ خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. »

مقامات باغ وحش مبلغ پایه برای هر قلاده شیر را ۱۵۰ هزار روپیه پاکستان برابر با حدود ۷۰۰ دلار آمریکا تعیین کرده‌اند اما امیدوارند که هر یک از این حیوانات حدود دو میلیون روپیه که معادل حدود ۹ هزار دلار آمریکا است به فروش برسند. با این حال طبق اعلام مدیران باغ وحش هرکسی نمی‌تواند در این حراجی شرکت کنند و خریداران باید اثبات کنند که سرپناه، امکانات و ابزار لازم برای مراقبت از این حیوانات را در اختیار دارند. آنها همچنین باید مشخصات خود را نزد مقام‌های استانی به ثبت برسانند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید