در پی افزایش موج گرما در سراسر اروپا، در بستر یک رودخانه خشک شده در ایتالیا، یک بمب ۴۵۰ کیلوگرمی متعلق به جنگ جهانی دوم کشف شد.

بمب جنگ جهانی دوم در بستر یک رودخانه کشف شد

به گزارش سلام نو به نقل از گاردین، با افزایش موج گرما در سراسر اروپا، یک بمب ۴۵۰ کیلوگرمی متعلق به جنگ جهانی دوم در بستر خشک‌شده یک رودخانه در ایتالیا کشف شد.

کارشناسان نظامی بمب ۴۵۰ کیلوگرمی (۱۰۰۰ پوندی) را که در ۲۵ ژوئیه در نزدیکی روستای شمالی بورگو ویرجیلیو در نزدیکی شهر مانتوآ در شمال کشور کشف شد، خنثی و منفجر کردند.

مقامات محلی اعلام کردند که این بمب توسط ماهیگیران در ساحل رودخانه پو به دلیل کاهش سطح آب ناشی از خشکسالی کشف شده است و حدود ۳۰۰۰ نفر از ساکنان اطراف برای عملیات خنثی سازی تخلیه شدند. حریم هوایی منطقه بسته شد و ناوبری در امتداد آن مسیر آبراه و همچنین تردد در یک خط راه آهن و جاده دولتی در نزدیک آن متوقف شد.

کشف بمب جنگ جهانی دوم در رودخانه

«فرانچسکو آپورتی» شهردار بورگو ویرجیلیو در این باره گفت: «در ابتدا، برخی از ساکنان گفتند که خانه‌هایشان را تخلیه نمی‌کنند، اما در چند روز گذشته، همه را متقاعد کرده‌ایم، در غیر این صورت عملیات متوقف می‌شد».

ایتالیا ماه گذشته برای مناطق اطراف پو که طولانی‌ترین رودخانه ایتالیا است، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این رودخانه که آب تقریباً یک سوم تولید کشاورزی ایتالیا را تامین می‌کند ، بدترین خشکسالی خود را در ۷۰ سال گذشته تجربه می کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید