امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی، از احتمال بارش سنگین باران وقوع سیل در برخی استان ها هشدار داد.

بارش شدید باران در این استان‌ها؛ احتمال وقوع سیل وجود دارد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  یک کارشناس هواشناسی گفت: در ساعات بعد از ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا احتمالا بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرهای شمالی و شمال غرب کشور وجود دارد.

امیر حسین سرکرده گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح نارنجی که صادر شده امروز شاهد وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و تشکیل ابرهای همرفتی  در نواحی شمال و شمال غرب کشور ازجمله زاگرس مرکزی و البرز تهران و قزوین خواهیم بود که احتمال وقوع سیلاب در این مناطق وجود دارد.

به گفته کارشناس هواشناسی، در نواحی شرقی خوزستان، چهارمحال بختیاری کهگیلویه و بویر احمد در بعد از ظهر بارش ها تشدید می شود همچنین در شمال غرب کشور،  آذربایجان غربی و شرقی، سواحل دریای خزر،  شمال استان های تهران، البرز، قزوین و سمنان رگبار  و رعدوبرق به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب  پیش بینی می شود.

او گفت: با توجه به اینکه بارش های این موقع از سال در بازه زمانی کوتاهی اتفاق می افتد، احتمال سیلاب در زاگرس مرکزی و جنوبی و همچنین البرز وجود دارد.

 روزهای دو شنبه و سه شنبه هم احتمال وقوع  توفان و وزش بادشدید در نواحی جنوب شرقی کشور از جمله  سیستان وبلوچستان و زابل وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید