۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 55379104

جزیره کیش در فصل زمستان بهترین مکان برای مسافرت و گردشگری محسوب می‌شود، پس بد نیست نگاهی داشته باشیم به جاهای دیدنی کیش در زمستان.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

سلام نو - سرویس گردشگری: زمستان به عنوان عروس سال شناخته می‌شود که با خود زیبایی‌های بلورین باران و رخت سپید برف را به همراه می‌آورد. اما نشانه‌های این فصل در مناطق گرم کشور از جمله جنوب به مراتب کم‌تر از سایر نقاط دیده می‌شود. جزیره کیش در فصل زمستان بهترین مکان برای مسافرت و گردشگری محسوب می‌شود، چرا که اقلیم این منطقه از دیگر مناطق گردشگری بسیار بهتر و دلپذیرتر است. از این رو می‌خواهیم در ادامه این مطلب به معرفی جاهای دیدنی کیش در زمستان به علاوه سرگرمی‌هایی که می‌توانید در این فصل در کیش داشته باشید بپردازیم.

چرا باید در زمستان به کیش سفر کرد؟ 

احتمالا با خودتان می‌گویید چرا باید در زمستان به کیش رفت؟ کیش به ساحل گرم، تابستان جذاب و جشنواره‌ها تابستانی شهرت دارد چطور می‌تواند در زمستان هم مقصد جذابی باشد و تفریحات داشته باشد!

برای سفر به کیش در زمستان ۷ دلیل خوب وجود دارد:

  • هوای مطبوع: کیش در زمستان خنک‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند. البته معنای از خنک چیزی شبیه تبریزی نیست، بلکه صبح‌های مطبوع و شبهای خنک است. این برای کسانی که از گرمای جنوب فرار می‌کنند یک موقعیت عالی است.
  • فرار از شرجی: اگر از شرج شمال و جنوب دل خوشی ندارید و از چسب‌ناک شدن پوست خود گریزان هستید زمستان یک از بهترین فصل‌های برای سفر به کیش است. شرجی در این فصل از همیشه کمتر است و گاهی حتی به چشم نمی‌آید.
  • باران کم اما جذاب: اگر دنبال باران‌های ناگهانی و شدید مناطق گرم سیر هستید زمستان کیش گزینه مناسبی است. البته کیش کم باران است و شما به شانس زیادی نیاز دارید.
  • قیمت‌های مناسب: فصل اصلی سفر به کیش تابستان است، در نتیجه در زمستان موج اقبال از مراکز خرید فروکش کرده است. اگر دبنال خرید در زمان افت بازار هستید زمستان بهترین موقع است.
  • دوری از شلوغی: اگر از شلوغی نقاط مثل کیش، رشت یا اصفهان گریزان هستید، حتما باید در زمستان به سراغ جزیره کیش بروید. زمستان یکی از خلوت‌ترین فصل‌های کیش است و شما با آرامش زیاد می‌توانید از کیش بازدید کنید.
  • قیمت مناسب بلیت هواپیما: به دلیل کاهش میزان ورودی و خروجی مسافر کیش در زمستان بلیت این جزیره در این این فصل به ارزان‌ترین میزان خود می‌رسد.
  • کاهش قیمت هتل‌ها: به دلیل خلوتی جزیره و کم‌تر بودن مسافرها از قیمت نجومی هتل‌ها خبری نیست و شما انتخاب بیشتری دارید.

جاهای دیدنی کیش در زمستان و تفریحات آبی

مطمئناً اولین تصویری که با شنیدن نام کیش در ذهن افراد نقش می‌بندد، اقیانوس و آب است. جزیره کیش یک ساحل بزرگ آبی است که در خلیج‌فارس قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی به علت بهره بردن از تفریحات آبی این منطقه عازم سفر به آن می‌شوند.

از آنجایی که در فصل زمستان آب و هوای جزیره کیش آن‌چنان سرد نیست و می‌توان گفت اقلیم معتدلی دارد، مردم اقصی نقاط کشور به کیش می‌آیند تا از تفریحات آبی آن نهایت لذت را ببرند. از جمله تفریحات آبی این منطقه می‌توان به جت اسکی، اسکی روی آب، تیوب سواری روی آب، غواصی و یا کیبل اسکی اشاره کرد که هر کدام به صورت مجزا اوج هیجان و لذت را با خود به دنبال دارند.

به عنوان معرفی یک مکان مناسب برای انجام این تفریحات می‌توانیم سایت کیبل اسکی جزیره را نام ببریم که اولین سایت این ورزش در خاورمیانه محسوب می‌شود و با عنوان بزرگ‌ترین سایت در جهان نیز شناخته شده است. مشاهده شگفتی‌های خلفت در زیر آب بدون شک از جمله خاص‌ترین تجربه‌های هر مسافر در حین سفر خود به کیش است که به کسب یک تجربه‌ عالی در سفر کیش منتهی می‌شود و در عین حال خاطره‌های شیرینی را در سواحل زیبای این جزیره به ثبت ذهن می‌رساند.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

پایاب کیش

اگر بخواهیم از جاهای دیدنی کیش در زمستان بگوییم، حتماً باید نیم‌نگاهی به پایاب کیش داشته باشیم. پایاب کیش یکی از آثار تاریخی جزیره کیش به شمار می‌آید که حدود دو هزار سال قدمت دارد و در نزدیکی مجموعه درخت سبز واقع شده است. پایاب کیش نقب یا دهلیزی است که در سطح زمین در نزدیکی دهانه چاه قنات به همراه شیب تند حفر شده است که به وسیله چند پله به سطح آب جاری قنات در زیرزمین ختم می‌شود.

به طور معمول در کنار آخرین پله فضایی وجود دارد که در روزهای گرم تابستان، هوایی خنک و ملایم دارد و برای استراحت بسیار مناسب است. البته زیبایی‌ها و امکان لذت بردن از این منطقه در فصل زمستان دو چندان می‌شود. لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر این پایاب مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و یک چای‌خانه به همراه یک رستوران غذاهای سنتی ایرانی نیز در آن ساخته شده است که تفریح مسافران را لذت‌بخش‌تر می‌سازند.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

کاریز کیش از دیدینی‌ترین جاهای دیدنی کیش در زمستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش در زمستان کاریز کیش است. کاریز کیش یک مکان تفریحی و تاریخی محسوب می‌شود که از بقایای قناتی باستانی به جا مانده و در حال حاضر به شهری زیرزمینی و موزه برای دیدار مردم، تبدیل شده است. کاریز کیش یا به عبارتی قنات کیش حدود ۲۵۰۰ سال پیش جهت تامین آب آشامیدنی جزیره کیش ساخته شد و از سری عظیمی از تونل‌ها، یعنی حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع که در عمق ۱۶ متری زمین مرجانی جزیره کشیده شده است.

جالب است بدانید که برای فعالیت بهتر این قنات باید از نواحی مرتفع سرازیر شود تا به صورت تدریجی به دره ریخته شود، ولی مشکل اینجاست که جزیره کیش مکان مرتفعی ندارد اما این قنات یا کاریز یکی از بهترین عملکردها را در میان قنات‌های ایران ارائه می‌دهد که به راستی باعث شگفتی است.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

کشتی‌های تفریحی کیش، خاص‌ترین جاهای دیدنی کیش در زمستان

کشتی‌های تفریحی یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش در زمستان محسوب می‌شوند. کشتی‌های آکواریوم، کشتی‌های تفریحی شبانه و همچنین قایق‌های کف شیشه‌ای برای علاقه‌مندان به صنعت دریانوردی و تفریحات آبی و شنا ایده‌آل‌ترین پیشنهاد ممکن برای تفریح در زمستان کیش هستند.

البته ناگفته نماند که تفریحات آبی و کشتی سواری کیش می‌توانند به همراه پذیرایی از میهمانان، جنگ شادی، سرو شام در رستوران موجود در کشتی به همراه موزیک زنده، برنامه‌های شاد و هیجان‌انگیز، قرعه‌کشی و اهدای جوایز بسیار لذت‌بخش‌تر از حد تصور شما باشد.

کشتی‌های آکواریوم و قایق‌های کف شیشه‌ای که در قسمت اسکله تفریحی قرار دارند، به وسیله نورافکن‌های موجود در آن‌ها امکان گشت دریایی شبانه را نیز فراهم آورده‌اند. البته گشت این دست از کشتی‌ها از ساعت ۱۰ صبح به صورت سانس‌های یک ساعته آغاز می‌شود و با توجه به مساعد بودن وضعیت دریا تا بعدازظهر ادامه می‌یابد.

اگر در زمستان به کیش سفر کردید، هرگز تفریحات آبی و گشت‌های کشتی شبانه را از دست ندهید.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

باغ پرندگان کیش، متفاوت‌ترین جاهای دیدنی کیش در زمستان

در قسمت داخلی محوطه پارک دلفین‌ها، باغ پرندگانی وجود دارد که در آن بیش از ۵۷ گونه پرنده و همچنین گونه‌های کمیاب و شاید نایابی چون تمساح پوزه کوتاه وجود دارد که از مناطق مختلف جهان مانند آمریکای جنوبی تا استرالیا و از شرق آسیا تا آفریقا جمع‌آوری شده‌اند. دیدن این باغ زیبا در زمستان می‌تواند به جذابیت سفر شما بیافزاید.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

از دیگر تفریحات و مکان‌هایی که در زمستان کیش می‌توانند همراه شما باشند می‌توان به مراکز خرید، شهربازی‌ها، رستوران‌ها، روستاها و سواحل زیبا و دل‌نشین جزیره اشاره کرد.

اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، بد نیست اطلاعات دقیقی در مورد جاهای دیدنی کیش در زمستان داشته باشید تا بتوانید در این فصل از آب و هوای فوق‌العاده و زیبایی‌های بی‌نظیر این جزیره، بهترین استفاده را ببرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید