شیراز شهر خرید سوغاتی‌های جذاب است، بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز کجاست و کجا می‌توان جالب‌ترین سوغاتی‌ها را خرید؟

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

سلام نو - سرویس گردشگری: بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز کجاست؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه شوید. شیراز وادی شعر و عرفان ایرانیان است، شیراز در جایگاه مهد آرامش و سرزمین نامداران ایران تلقی می‌شود، این شهر به عنوان دستان پرمحبت و گرم طبع جنوب تعریف می‌شود و در یک کلام، شیراز شهری‌ست مملو از زیبایی‌ها و اماکن ارزشمند تاریخی. لذا سفر به شیراز از جمله رایج‌ترین و ملموس‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توان جهت یک گردشگری فوق‌العاده برگزید.

با تمام این اوصاف، در کنار اماکن تاریخی و مراکز تفریحی، یکی دیگر از دلایل اهمیت شهر شیراز سوغات آن است. قطعا نمی‌توان به این شهر سفر کرد و از لذت چیشدن یوخه و مسقطی چشم‌پوشی کرد.

سوغات شهر شیراز طیف گسترده‌ای از شیرینی‌جات را تشکیل می‌دهد که به سبب محبوبیت فراوان در اقصی نقاط ایران زمین به فروش می‌رسند. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم با معرفی بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز شما را برای خرید سوغاتی های زیبا و درجه یک آشنا کنیم.

بازار وکیل، بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

برای معرفی بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز، باید پیش از هر چیز به بازار وکیل اشاره کنیم. بازار وکیل یکی از مکان‌های تاریخی شهر شیراز است که در دوره زندیه به دستور وکیل‌الرعایا، کریم خان زند بنا نهاده شده است. این بازار از سبک معماری بسیار فوق‌العاده‌ای بهره برده است و اکثریت بازدیدکنندگان تنها به قصد خرید به این بازار مراجعه نمی‌کنند. با این حال بازار وکیل می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای تهیه سوغات شیراز باشد.

ناگفته نماند که بازار وکیل شیراز از آن دسته مرکز خریدهایی محسوب می‌شود که همه چیز در آن موجود است؛ به اصطلاح از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد در بازار وکیل شیراز یافت می‌شود.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

نان یوخه

نان یوخه به عنوان سوغات محبوب شیراز، شباهت بسیار زیادی به شیرینی کاک کرمانشاه دارد. این نان از لایه‌های نازک خمیر تهیه می‌شود که در میان هر لایه آن پودر قند و دارچین یا در مواردی پودر پسته می‌ریزند. جهت تزئین نان یوخه از پودر نارگیل، پسته و همچنین خلال بادام استفاده می‌شود. شباهت بین کاک و نان یوخه به اندازه‌ای نیست که بتوان گفت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ ضخامت هر لایه نان یوخه در موارد بسیاری کمتر از کاک کرمانشاه است. در سفر خود به شیراز جهت تهیه این سوغاتی خوشمزه و مشهور می‌توانید به یوخه‌ پزی‌های معروف شهر شیراز مانند موارد زیر مراجعه کنید.

یوخه همت: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه اسکندری.

یوخه پزی هفت خوان: شیراز، بلوار عدالت جنوبی، نبش کوچه طالقانی.

نان یوخه کشاورز: شیراز، بلوار سفیرجنوبی، نبش کوچه 9.

یوخه پزی ده بزرگی: شیراز، خیابان حافظ، کوچه هفدهم.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

کلوچه مسقطی

مسقطی یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار استان فارس است که در اقصی نقاط ایران وجود دارد؛ البته ناگفته نماند که در حقیقت این شیرینی سوغات شهرستان لارستان یا لار فارس است، اما در شهر شیراز نیز به فراوانی یافت می‌شود و اکثرا از آن با عنوان سوغات شیراز یاد می‌کنند. طرز تهیه کلوچه مسقطی به این شکل است که آن را با نشاسته، آب، روغن و شکر طبخ می‌کنند و خلال‌های برشته شده بادام را نیز برای تزئین و طعم فوق‌العاده آن به کار می‌برند که در نهایت پس از سرد و سفت شدن، آماده برش دادن می‌باشد.

شیرینی مسقطی در طعم‌های گل محمدی، زعفرانی، زرشکی و... تهیه می‌شود. معمولا مسقطی به همراه کلوچه شیرازی به فروش می‌رسد که به همین سبب در موارد بسیاری کلوچه شیرازی و شیرینی مسقطی یک سوغاتی واحد محسوب می‌شوند.

مسقطی فروشی‌های بسیاری در شهر شیراز وجود دارد که تقریبا جای جای این شهر را فرا گرفته‌اند، اما در عین حال بخش چهارسوق بازار وکیل بهترین فروشگاه‌های مسقطی در شیراز را دارد که قرارگیری آن در مجموعه زندیه سبب می‌شود که به راحتی مسقطی فروشی‌ها را در هنگام بازدیدتان از این امکان، مشاهده کنید.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز و بهار نارنج

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام بهار نارنج یک نوع عنوان مستعار برای شیراز است؛ عطر و بوی بهار نارنج در شهر شیراز آمیخته شده است و در کل ایران هیچ شهری پیدا نمی‌کنید که مانند شیراز به شهر بهار نارنج‌ها شهرت داشته باشد. صحت این موضوع در فصل بهار و اردیبهشت بیشتر نمایان می‌شود، چرا که عطر بهار نارنج در باغ‌های زیبای شهر و کوچه و خیابان‌هایش به وفور حس می‌شود.

گل‌های خوش عطر و بوی بهار نارنج در چای، شربت، دمنوش و انواع نوشیدنی‌های اصیل ایرانی به کار می‌روند و یک نوشیدنی عالی را به وجود می‌آورند. جهت خرید بهار نارنج، سه راه احمدی شیرازی یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توان پیشنهاد داد. البته ارگ کریمخان نیز گزینه مناسبی در حین تفریح و بازدید از این مکان است، خیابان پشت ارگ فروشگاه‌های مناسبی برای خرید بهار نارنج دارد.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز و قالی شیراز

اگر به بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز یا همان بازار وکیل خودمان سر بزنید، متوجه می شوید قالی شیراز از جمله محبوب‌ترین و پرآوازه‌ترین سوغات و صنایع دستی شیراز به شمار می‌آید که نوع بافت آن با سایر شهرهای ایران دارای تفاوت‌های ملموسی است. نحوه گره‌ زدن، طریقه پودکشی و دارها، همه و همه شیوه‌ای متفاوت دارند که قالی شیراز را متمایز می‌سازند. بازار وکیل بهترین مکان جهت تهیه قالی شیراز است.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

صنایع دستی، حلوا کاسه‌ای، نان فسایی، گبه و گلیم، ظروف خاتم کاری و پارچه از دیگر سوغاتی‌های شهر زیبای شیراز هستند که معمولا در بسیاری از مکان‌های شیراز علی‌الخصوص بازار وکیل یافت می‌شوند.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید