شهری شیراز یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران برای گردشگران است. به همین بهانه نگاهی داریم به مکان های دیدنی شیراز روی نقشه تا دقیق‌تر آن‌ها را بشناسیم و پیدا کنیم.

​​​​مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

سلام نو - سرویس گردشگری: شهر شیراز به عنوان یکی از اماکن گردشگری و توریستی مهم و مورد توجه، می‌تواند گزینه سفر بعدی شما باشد. سفر به شیراز با توجه به وجود محوطه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری، نیازمند داشتن اطلاعات کافی است تا به این وسیله امکان بازدید از تمامی این موارد، حاصل شود. برای همین بهتر است مکان های دیدنی شیراز روی نقشه مشخص کنید تا چیزی از دست نرود.

وجود اماکن تاریخی بسیار در این شهر، نشان از قدمت و تمدن آن دارد. به همین سبب به عنوان یک ایرانی، لازم است که با پیشینه تاریخی خود آشنایی پیدا کنید.

این مراکز تنها به لحاظ تاریخ و قدمت ساخت مورد توجه نیستند، بلکه از نظر هنری و معماری هم، از اهمیت بالایی برخوردارند.

با توجه به همین مسئله، از جمله مهم‌ترین اماکنی که حتماً باید در سفر خود به شیراز از آن‌ها بازدید کنید، مواردی هستند که در ادامه ذکر شده‌اند.

آغاز مکان های دیدنی شیراز روی نقشه و  مسجد نصیر الملک

حتماً بسیاری از افراد، شیراز را با شبستان رنگی مسجد نصیر الملک می‌شناسند. این مسجد زیبا به سبب تزئینات و رنگ‌های خاص در پنجره‌های آن، نور را به زیبایی از خود عبور می‌دهد و داخل مسجد را پر از نورهای رنگی و زیبا می‌سازد. مسجد صورتی از مکان های دیدنی شیراز روی نقشه است که هیچ وقت از چشم پنهان نمی‌شود.

به علاوه لازم به ذکر است که تنها شیشه‌های این مسجد، رنگی و طرح‌دار نیستند، بلکه کاشی‌کاری منحصربه‌فردی که در دیواره‌ها، ستون‌های شبستان و قوس‌ها به کار رفته، سبب ایجاد گونه‌ خاصی از تزئینات اصیل ایرانی شده است.

به دلیل به کارگیری رنگ صورتی در موزاییک‌ها و نیز انعکاس‌های صورتی این مسجد، از بنای نصیر الملک به عنوان مسجد صورتی هم یاد می‌شود.

با توجه به وجود برخی از مؤلفه‌های خاص معماری در ساختار این مسجد، سالانه توریستان و مسافران بسیاری برای بازدید از آن، به شیراز سفر می‌کنند.

​​​​مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

آدرس مسجد نصیر الملک

محله گود عربان (اسحاق بیگ)/ جنوب خیابان لطفعلی خان زند/ نرسیده به بلوار زینبیه

​​​​مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

مکان های دیدنی شیراز روی نقشه و رسیدن به حافظیه

قطعا تولد شاعران بزرگی چون حافظ و سعدی در شهر شیراز، بی‌تاثیر در نام‌گذاری این شهر به عنوان شهر شعر و ادب نبوده است. با توجه به همین مسئله بسیاری از علاقه‌مندان شعر و طرفداران حافظ و سعدی، برای بازدید از آرامگاه این دو بزرگوار، به شیراز سفر می‌کنند. حافظیه از مکان های دیدنی شیراز روی نقشه است که با یک چشم چرخاندن پیدا می‌شود.

حافظیه بنایی با تزئینات معماری خاص به همراه به کارگیری نورپردازی منحصربه‌فرد، به یکی از اماکن توریستی مهم برای شهر شیراز تبدیل شده است.

این بنا به واسطه کاشی‌کاری داخل قوس و نورپردازی در بخش گنبد، جلوه فوق‌العاده‌ای در شب پیدا می‌کند و سبب شکل‌گیری یک قاب محصورکننده در ذهن بازدیدکنندگان می‌شود. به همین علت نباید در سفر خود به شیراز، این محوطه تاریخی زیبا را از قلم بی‌اندازید.

​​​​مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

آدرس حافظیه

منطقه شمالی شهر شیراز/ بلوار آزادی_ مابین چهارراه حافظیه و چهار راه ادبیات

​​​​مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

باغ ارم شیراز و یافتنش روی نقشه

گستردگی مساحت جغرافیایی ایران، سبب شده تا شهرهای مختلف، از پوشش گیاهی متنوعی بهره‌مند شوند. در هر کدام از این شهرها با توجه به نوع آب و هوایی که دارا هستند، گیاهان و درختان به خصوصی رشد می‌کنند.

شهر شیراز هم در دسته شهرهایی با طبیعت خاص و زیبا است. برای مشاهده این طبیعت، باغ‌های بسیاری وجود دارد که قدم زدن در آن‌ها و به جان کشیدن عطر گل‌ها و بهار نارنج معروف شیرازی، سبب تازه شدن روح می‌شود.

باغ ارم به عنوان یکی از میراث به ثبت رسیده در یونسکو، از جمله گزینه‌هایی است که باید مورد بازدید قرار بگیرد تا بتوانید با طبیعت خوش بوی شیراز آشنایی پیدا کنید.

​​​​مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

آدرس باغ ارم

میدان ارم/ بلوار ارم

​​​​مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

مکان های دیدنی شیراز روی نقشه و رسیدن به شاهچراغ

حاکمیت اسلام در ایران عاملی برای ساخته شدن بسیاری از اماکن مذهبی در شهرهای مختلف است که شیراز هم در دسته این شهرها قرار می‌گیرد.

بنای شاهچراغ مربوط به حضرت میر سید احمد، برادر امام رضا و فرزند دیگر امام موسی کاظم است. در نتیجه اهمیت شاهچراغ برای شیعیان سبب شده تا جنبه‌های زیارتی غالب بر انتخاب مراکز گردشگری در این شهر شود.

از سوی دیگر این بنا دارای تزئینات معماری خاص به همراه مولفه‌هایی چون ایوان است که در مقابل مساجد شبستانی قرار دارد.

هنر آینه کاری در داخل حرم، از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که باعث انحصار معماری این بنا می‌شود. در این قسمت آینه‌ها سبب انعکاس نور و ایجاد جلوه متفاوتی می‌شوند.

مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

آدرس شاهچراغ

خیابان لطفعلی خان زند/ بلوار دست‌غیب/ خیابان ۹ دی

مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

رسیدن به حمام وکیل

حمام وکیل به عنوان یکی از سازه‌های اجرا شده به دستور کریم خان زند در دوران زندیه، از جمله سازه‌های معماری منحصر به فردی است که هنر آهک‌بری و نگارگری بی‌مثالی را به در ساختار خود جای داده است.

این حمام به سبب ساز و کارهای منحصربه‌فرد در معماری، به عنوان یک بنای ساخته شده هوشمندانه معرفی می‌شود. به همین دلیل در میان مکان‌های دیدنی شهر شیراز قرار گرفته است.

توصیه می‌شود در سفر خود به شیراز، از مجموعه‌های ساخته شده توسط کریم خان زند، بازدید کنید و آن‌ها را هم به عنوان مکان های دیدنی شیراز روی نقشه ثبت کنید.

مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

آدرس حمام وکیل

خیابان طالقانی/ بین زیرگذر زند و خیابان لطفعلی‌خان زند/ جنب مسجد وکیل

مکان های دیدنی شیراز روی نقشه

مجموعه‌های تفریحی، تاریخی و گردشگری شهر شیراز، در همین چند مورد خلاصه نمی‌شوند، به طوری که تعداد این اماکن، در اعداد بالایی تعریف می‌شود. سفر به شیراز با انواع مراکز گردشگری و توریستی، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود تا با ویژگی‌های شهر شیراز آشنایی پیدا کنید و اوقات خوشی را در این شهر سپری کنید. ولی حواستان باشد مکان های دیدنی شیراز روی نقشه را بلد باشید تا وقتتان تلف نشود.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید