کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا، درباره توافق برجام ادعای جدیدی مطرح کرد و گفت: جنگ هسته ای برنده ندارد.

اتهام زنی‌ معاون وزیر دفاع آمریکا به ایران

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از به گزارش نیوز ویک، کالین کال، مدعی شد که چهار کشور ایران، روسیه، چین و کره شمالی مانع دستیابی به توافق هستند.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، در ادامه اتهام زنی‌های خود به ایران و با نادیده گرفتن کارشکنی طرف غربی در مذاکرات وین، مدعی شد که چهار کشور ایران، روسیه، چین و کره شمالی مانع دستیابی به توافق هستند.

کال در ادامه اظهارات خود ادعا کرد که مهار مسابقه تسلیحات هسته‌ای چالش برانگیزترین از زمان پایان جنگ سرد بوده است. او همچنین اظهارات روسیه پس از شروع جنگ اوکراین را یکی از نمونه‌های موانع حذف سلاح هسته‌ای نام برد. او همچنین گفت که آمریکا تاکید دارد که جنگ هسته‌ای هیچ پیروزی نخواهد داشت و هرگز نباید وارد آن شد.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعای‌های خود با نادیده گرفتن خروج یکجانبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام، گفت که امتناع ایران از بازگشت به توافق برجام مانع دستیابی به توافق است و نسبت به آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی هشدار داد.

این ادعاها در حالی عنوان می‌شوند که مذاکرات وین برای دستیابی به توافق هسته‌ای ایران در جریان است. همچنین پیتر استانو، سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشستی خبری اعلام کرد که زمان آخرین تلاش‌ها برای دستیابی به توافق فرا رسیده است و اتحادیه اروپا امیدوار است که مذاکرات وین به زودی به توافق برسد، زیرا همه گزینه‌ها به پایان رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید