۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 55379046

شیراز گردی با ماشین یکی از آن تفریحاتی است که نمی‌توان در سفر به شیراز از آن به سادگی گذشت و همه دوست دارند یک بار آن را امتحان کنند.

شیراز گردی با ماشین

سلام نو - سرویس گردشگری: شیراز در ناحیه جنوب غربی ایران، جزء زیباترین شهرهایی است که آثار تاریخی بسیاری را در خود گنجانده است. به همین سبب شیرازگردی به یک نوع گردش متفاوت تبدیل شده است.

شیرازگردی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با تمدن ایران در دوران مختلف آشنا شوید و از گشت‌وگذار با خانواده یا دوستان خود، در شهر شعر، نهایت استفاده را ببرید.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

برای سفر به شیراز، با توجه به شهر مبدأ خود، می‌توانید یکی از گزینه‌های، هواپیما، قطار و اتوبوس را انتخاب کنید. این موارد بسته به شرایط شما و خواسته شما از سفر، قابل تغییر هستند. یعنی اگر بخواهید شیراز گردی با ماشین را تجربه کنید، طبیعتاً بهتر است با ماشین خودتان به سفر بپردازید.

از آنجایی که شیراز یک شهر توریستی است، هر ساله توریستان و مسافران بسیاری برای بازدید به این شهر می‌آیند؛ اما بسته به شرایط، به شیوه خاصی به شیرازگردی خود می‌پردازند.

انتخاب مکان‌های شیراز گردی با ماشین

در هر صورت جدا از بحث نحوه سفر، نکته اصلی و مهم داشتن یک برنامه سفر برای بازدید مکان‌های مهم است. این برنامه در روند شیرازگردی شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشید.

شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که تور برای سفر به شیراز مناسب‌تر خواهد بود؛ چرا که راهنمای تور از تمامی مکان‌های مورد بازدید و تاریخی اطلاعات کافی دارد؛ اما سفر با ماشین هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این مورد را در نظر بگیرید که در صورت شیراز گردی با ماشین، لازم نیست که حتماً نسبت به مسیر اطلاعاتی داشته باشید. چرا که به این منظور می‌توانید از برنامه‌های مسیریاب و یا گوگل مپ کمک بگیرید و با وارد کردن لوکیشن انتخابی، از طریق جی پی اس، مسیر درست را دنبال کنید. بنابراین شیراز گردی با ماشین چندان کار سختی نخواهد بود! بلکه می‌تواند جذابیت بیشتری هم داشته باشد.

با توجه به همین مسئله، می‌توانید از لیست اماکن و فعالیت‌هایی که در زیر آورده شده، به عنوان راهنمای سفر خود استفاده کنید.

شیراز گردی با ماشین و مسجد وکیل

مدت‌هاست که آثار دوره زندیه به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین مکان‌های تاریخی در میان زیباترین آثار قرار گرفته است. مسجد وکیل هم از این قاعده مستثنی نیست و به سبب داشتن معماری خاص و ترکیبی‌ای که دارد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

در واقع این مسجد ترکیبی از معماری اسلامی و ساسانی است که به واسطه ستون‌های شبستان و طاق‌های آن، این جذابیت به تصویر کشیده شده است.

به کارگیری کاشی‌های رنگین به علاوه نقش و نمای مملو از گل و بلبل، در مسجد وکیل، سبب شهرت هنری این مکان در بین توریستان و مسافران گشته است.

شیراز گردی با ماشین

ارگ کریم‌خانی

درصورتی‌که زمان سفر شما در ایام فصل بهار و به ویژه‌ ماه اردیبهشت است  و به فکر شیراز گردی با ماشین افتاده‌اید، توصیه می‌شود که حتماً از ارگ کریم‌خانی بازدید کنید تا بتوانید نفس خود را به هوای محصور به بوی بهار نارنج‌های تازه به بار آمده، معطر کنید.

شیراز در ماه اردیبهشت، قطعه رانده شده از بهشت در بطن زمین خاکی است که شعر را زایید و شکوه ایران زمین شد. به همین خاطر اردیبهشت‌های شیراز بسیار معروف است.

همچنین ارگ کریم‌خانی، از جمله مواردی است که می‌تواند ابهت و عظمت شیراز را به رخ بکشد. چرا که شیراز در ایام کهن، پایتخت ایران زمین بوده و وجود این میزان بنای تاریخی، چندان تعجب برانگیز نیست.

شیراز گردی با ماشین

شیراز گردی با ماشین و بازار وکیل

قطعا برای خرید سوغات و ورود به جمعیت شیرازی و آشنایی با فرهنگ و خلق و خوی این مردمان مهربان، بازار بهترین گزینه خواهد بود و چه بازاری بهتر از بازار وکیل که قدمت تاریخی هم دارد!

در این بازار سرپوشیده، می‌توانید معماری جذابی را مشاهده کنید و در کنار آن، از خرید لذت ببرید. بازار وکیل به سبب شهرتی که دارد، همواره یکی از مقاصد توریستان و مسافران بوده و به همین سبب جمعیت زیادی در آن مشغول خرید و بازدید هستند.

همچنین در بازار وکیل می‌توانید یک توقف دلنشین همراه با خوردن چای در سفره‌خانه داشته باشید.

شیراز گردی با ماشین

تجربه خوردن فالوده شیرازی در شیراز گردی با ماشین

در شیرازگردی خود با ماشین، لازم است برای یک‌بار هم که شده، فالوده اصیل شیرازی را امتحان کنید. چرا که به عنوان یک اختراع بی‌نظیر ایرانی، حتی به هند و بنگلادش و سریلانکا و مالزی هم صادر شده است!

محل فالوده را می‌توانید با توجه به موقعیت خود انتخاب کنید. اگر به ارگ کریم‌خانی نزدیک هستید، فالوده جمشیدیان گزینه مناسبی خواهد بود تا یکی از باکیفیت‌ترین فالوده‌های عمرتان را تجربه کنید.

شیراز گردی با ماشین

مسجد نصیر الملک، نگین صورتی شیراز

درصورتی‌که می‌خواهید نورهای منعکس شده از بهشت را به چشم تماشا کنید، توصیه می‌شود که اول صبح و موقع طلوع آفتاب به مسجد نصیر الملک بروید و در شبستان زمستانی آن، عبور جادویی نور از بین شیشه‌کاری‌ رنگارنگ پنجره‌ها را تماشا کنید.

در این زمان متوجه خواهید شد که چرا بیشتر توریستان با هدف بازدید از این مسجد به ایران سفر می‌کنند!

شیراز گردی با ماشین

شیراز گردی با ماشین، در هر صورت به دلیل داشتن اماکن گردشگری بسیار، می‌تواند جذاب و به یادماندنی باشد. تنها کافی است که ماشین خود را برای یک سفر پرخاطره آماده کنید و از قبل برنامه سفر را تنظیم نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید