۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 55379043

شیراز شهر بهار نارنج است و نمی‌توان شیراز و بهار نارنج را به هیچ شکلی بدون یک دیگر به خاطر آورد.

شیراز شهر بهار نارنج

سلام نو - سرویس گردشگری: شیراز زیبا و بی‌نظیر، با مردم خونگرم و مهمان‌نواز شهری وسوسه برانگیز برای سفر است. اگر شیراز با انبوهی از مکان‌های گردشگری نتوانست شمارا برای سفر وسوسه کند. به‌طورقطع شاعران نامی شیرازی دلیل خوبی برای سفر به شیراز هستند. اگر شاعران هم در مجاب کردن شما برای سفر به شیراز موفق نبودند، مطمئناً از خوراکی‌ها و غذاهای شیرازی نمی‌توانید بگذرید.

در آخر اگر باز هم مجاب نشدید که به شیراز سفر کنید، قاب زیبای اردیبهشت شیراز، با بوی مست‌کننده بهارنارنج تاب مقاومت را از شما خواهد گرفت. شیراز در اردیبهشت با بوی شکوفه‌های بهارنارنج خیال‌انگیزترین سفری است، که شما می‌توانید به آن بروید. امروز می‌خواهیم درباره شیراز شهر بهار نارنج صحبت کنیم.

چرا شیراز شهر بهار نارنج است؟

اگر شما از شما بخواهند، درباره شیراز صحبت کنید، چه می‌گوید؟ حتماً خواهید گفت شیراز پر از جاذبه‌های گردشگری است و شما اگر یک هفته هم در شیراز بمانید نمی‌توانید به همه آن‌ها سر بزنید. در تعریفی دیگر خواهید گفت؛ شیراز شهر شاعرانی بزرگ همچون سعدی و حافظ است. اما یادتان می‌رود که بگوید شیراز شهر بهار نارنج است.

درخت بهارنارنج، با شکوفه‌هایی زیبا و خاصیت‌های دارویی فراوان مخصوص خود شیرازی‌ها است. بهارنارنج در شیراز نه فقط در میان باغ‌های بزرگ شیراز بلکه در میان پارک‌های شیراز هم عطر دلپذیر بهارنارنج جاری است. شیراز شهر بهار نارنج است و نمی‌توان شیراز و بهارنارنج را از یکدیگر جدا کرد.

شیراز شهر بهار نارنج

می‌خواهیم در مقاله شیراز شهر بهار نارنج، کمی در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر شیراز قدم بزنیم و بوی خوش بهارنارنج را استشمام کنیم. اما قبل قدم زدن در شیراز می‌خواهیم کمی اطلاعات درباره شیراز و بهارنارنج بیابیم. همراه ما در مقاله شیراز شهر بهار نارنج باشید.

روز شیراز شهر بهار نارنج

می‌دانید که ۱۵ اردیبهشت در تقویم به نام روز شیراز است، میدانید چرا؟ پاسخش را باید با چشمان خود ببینید، شیراز در اردیبهشت بی‌نظیر است. عطر خوش شکوفه‌های بهارنارنج در هوای لطیف بهار همان فرمولی است که، شیراز را شهر ناب ایران‌زمین می‌کند. شیراز دلپذیر در اردیبهشت به اوج زیبای خود می‌رسد و این را مرهون عطر و زیبای درخت بهارنارنج است.

شیراز شهر بهار نارنج

آب‌وهوای شیراز برای کاشت درخت بهارنارنج بسیار مناسب است. به همین دلیل از گذشته‌های بسیار دور بهارنارنج منحصر به شیراز است. بهارنارنج یکی از سوغاتی‌های پرفروش شیراز است. کمتر گردشگری پیدا می‌شود، که به شیراز بیاید اما عرق و یا گل خشک کرده بهارنارنج را خریداری نکند.

بهارنارنج درخت فوق‌العاده‌ای است. درخت بهارنارنج علاوه بر زیبایی، دارای شکوفه‌های خوش‌بو و معطری نیز است. بهارنارنج در طب سنتی نیز بسیار با ارزش است. بهارنارنج برای تسکین سردرد، رفع کم‌خوابی مشکلات قلبی و کاهش استرس و فشار بسیار مؤثر است. در روزهایی پرفشار کاری حتماً خودتان را یک لیوان دمنوش بهارنارنج مهمان کنید، تأثیر شگرفش را خواهید دید.

مرور یک رویا در شیراز شهر بهار نارنج

چشمانم را می‌بندم، بر بال خیال سوارم می‌شوم و به شیراز شهر بهار نارنج سفر می‌کنم. خود را در کوچه خانه مادربزرگ می‌یابم. همان کوچه که یادآور خاطرات کودکی است. در میان کوچه‌ای باریک با درختان بهارنارنج که درهم‌تنیده‌اند قدم می‌زنم. شاخه‌های درخت بهارنارنج شکوفه داده‌اند و فضای کوچه پر از عطر دلپذیر بهارنارنج است. به سمت درب چوبی و قدیمی خانه مادربزرگ می‌روم، چقدر دلم برای این خانه و تاپ کنار حوض تنگ شده است.

شیراز شهر بهار نارنج

به آرامی درب خانه می‌فشارم، وارد راهرویی کوچک می‌شوم و بعد از عبور از آن به باغ زیبا، بزرگ و آرامش‌بخش خانه مادربزرگ می‌رسم. درختان بهارنارنج و نسترن چقدر دلم برای دیدنتان و استشمام بوی دلپذیرتان تنگ شده بود. کمی در باغ قدم می‌زنم، تا درخت مورد علاقه‌ام را پیدا کنم. بچه که بودم، به مادربزرگ همیشه می‌گفتم این درخت بهارنارنج با بقیه درختان باعث فرق می‌کند، بوی دیگری دارد، عطرش راه به سینه می‌کشم، آرام می‌شوم. آن‌قدر از این درخت پیش مادربزرگ تعریف می‌کردم، که دست آخر گفت: این درخت بهارنارنج برای تو. درختم را یافتم، هنوز هم آرامش‌بخش و روح‌نواز است.

شیراز شهر بهار نارنج

مادربزرگ همیشه برایمان مربا و شربت بهارنارنج درست می‌کرد. آخ که چه لذت داشت، خوردن شربت معطر و خوش‌طعم بهارنارنج در کنار حوض بلور خانه مادربزرگ در شیراز شهر بهار نارنج. چقدر دلم برای صدایش تنگ شده، آن‌وقت‌ها که می‌گفت: همیشه به پدرت می‌گویم، نگذارید تابستان شود و بعد بیاید به شیراز، شیراز را باید در اردیبهشت تماشا کرد. شیراز وقتی زیبا است، که شکوفه‌های بهارنارنج و نسترن و بیدمشک درآمده باشند. درخت بهارنارنجم را لمس می‌کنم، خاطرات کودکی و نوجوانی دوباره جلو چشمانم جان تازه‌ای می‌گیرند.

نوجوان که بودیم، عادت داشتیم پنجشنبه‌ها صبح برویم سعدیه. سعدی شاعر مورد علاقه او بود، همیشه می‌گفت استاد سخن در میان شاعران یکتا است. در سعدیه که گشت‌وگذارمان تمام می‌شد، مشیر باغ دلگشا را پیش می‌گرفتیم. بعد از گذشتن از میان باغ و عبور از کنار چشمه، بعد از عبور از راه باریکی کم‌کم درختان باغ دلگشا در جلوی چشمانمان پدیدار می‌شد.

بیشتر گردشگران عاشق درختان بهارنارنج، نارنجستان قوام هستند. اما به نظر من درختان بهارنارنج باغ دلگشا زیبایی و جذابیت بیشتری دارند. شاید به خاطر آرامش حاکم بر فضای باغ دلگشا است! نمی‌دانم اما هر چه هست درختان بهارنارنج باغ دلگشا روح‌نوازتر هستند. گشت‌وگذارهایمان در باغ دلگشا تمام که می‌شد، برای پنجشنبه بعدی برنامه‌ریزی می‌کردیم.

شیراز شهر بهار نارنج

امیدواریم در مقاله شیراز شهر بهار نارنج، اطلاعات خوبی درباره درختان بهارنارنج به دست آورد باشید. همچنین از سفر کردن بر بال خیال به شیراز لذت برده باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید