۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 55379041

شیراز و اصفهان دو شهر کم نظیر ایران از نظر گردشگری هستند، در ادامه جاهای دیدنی اصفهان و شیراز را با هم مرور می‌کنیم.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

سلام نو - سرویس گردشگری: می‌دانید که، تمدن ایران‌زمین از جمله تمدن‌های قدیمی و با اصالت جهان است. این تمدن بزرگ و با اصالت حتماً پایتختی دارد و آن‌هم ترکیب اصفهان و شیراز است. شیراز متمدن که میراث دار پارس‌هاست و آریایی‌ها در پاسارگاد می‌توان یافت. اصفهان میراث دار فرهنگ و هنر و معماری از دوران تیموریان است. توریست‌ها و گردشگران خارجی انگشت حیرت به دهان دارند، از زیبایی دو شهر اصفهان و شیراز. در این مقاله می‌خواهیم با جاهای دیدنی اصفهان و شیراز آشنا شویم.

سفر کردن تجربه بی‌نظیری است، شما زمانی که به سفر می‌روید از فشارهای روحی و جسمی فرار کرده و به خویشتن مهلت آسایش می‌دهید. حال اگر می‌خواهید سفر کنید، باید مقصد خود را مشخص کنید! چه جایی بهتر از شیراز و اصفهان. برای مسافرت به شیراز و اصفهان بروید، تمدن و اصالت ایرانی را ملاقات کنید!. ما در مقاله جاهای دیدنی اصفهان و شیراز، در این مورد صحبت خواهیم کرد.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز از زاینده‌رود تا چشمه رکن‌آباد بروید

اطمینان داشته باشید، سفر به شیراز و اصفهان سفری به یاد ماندنی در خاطرات شما خواهد شد. مگر می‌شود گردشگری به اصفهان و شیراز برود اما با تمام وجود از تک‌تک لحظات سفر خود لذت نبرد، امکان‌پذیر نیست!. در کنار مردم خوب و مهمان‌نواز اصفهان به گردش بروید و تاریخ را ورق بزنید. بعد از دروازه قرآن به شیراز بیاید و عطر بهارنارنج را در اردیبهشت به سینه بکشید.

ما امروز می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی اصفهان و شیراز صحبت کنیم. پیشنهاد ما این است که سفر خود را به دو بخش تقسیم کنید، اول سفر تاریخی به اصفهان داشته باشید و بعد سفری برای گردش در طبیعت به شیراز بروید. ما در مقاله جاهای دیدنی اصفهان و شیراز، مکان‌های تاریخی و گردشگری اصفهان را برای شما شرح می‌دهیم و سپس به سراغ طبیعت زیبای شیراز خواهیم رفت.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

اصفهان به معنای اصلی کلمه نصف جهان

اصفهان زیبا و جذاب با مکان‌های تاریخی بی­نظیر و ناب همان جایی است که دل را از شما خواهد برد.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز و میدان نقش‌جهان اصفهان

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مکان تاریخی اصفهان، میدان نقش‌جهان است. میدان نقش‌جهان به دست تیموریان بنا گردیده و سپس توسط شاه عباس اول به شکوه زیبایی منحصربه‌فردی رسید. در فصل پاییز هنگام غروب خورشید، قاب زیبایی از نقش‌جهان در حوض زلال وسط میدان نقش خواهد بست. میدان نقش جهان از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان و شیراز است.

میدان نقش‌جهان از قدیم‌الایام اصلی‌ترین میدان شهر اصفهان است. در دل میدان نقش‌جهان خاطراتی از دوران تیموری و صفوی و زند و... ثبت شده. میدان نقش‌جهان دفتری از تاریخ است که، تمام وقایع در ستون‌ها و کاشی‌های آن ثبت شده است.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

پل خواجو اصفهان

پل خواجو به دستور شاه عباس دوم بر روی زاینده‌رود ساخته شده است. از خلاقیت، هوش، زبردستی معمار پل خواجو هر چه بگویم کم گفته‌ایم. پلی زیبا و شگفت‌انگیز که از نظر معماری بی‌نظیر و از منظر مهندسی بسیار مفید است. پل خواجو طوری ساخته شده است که، کارکردی مانند سد داشته باشد و در تنظیم آب زاینده‌رود مفید فایده است.

 در میانه پل خواجو ساختمان کوچکی وجود دارد، که برای استفاده خاندان سلطنتی ساخته شده است. در هنگام غروب خورشید بر بالای پل خواجو بروید، تماشای زاینده‌رود از بالای پل خواجو تصویر بی‌نظیری در مقابل چشمان شما خواهد ساخت.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

کاخ چهل‌ستون اصفهان

کاخ چهل‌ستون اصفهان اوج شکوه و جلال حکومت صفویه است. کاخ چهل‌ستون اصفهان به دستور شاه عباس اول بنا شد و در زمان شاه عباس دوم برای استفاده آماده شد. کاخ چهل‌ستون اصفهان از جمله بناهای شکوهمند و زیبای دوران صفویه است. وجود کاخ چهل‌ستون در میان باغ، مکانی فوق‌العاده و زیبا را به وجود آورده است.

از نظر معماری کاشی‌کاری‌ها و آینه‌کاری‌های کاخ چهل‌ستون اعجاب‌انگیز است. در رو به روی کاخ چهل‌ستون حوض آبی وجود دارد که انعکاس کاخ چهل‌ستون در آن تصویری زیبا و ناب را می‌سازد.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز، بازگشت به شهر بهارنارنج‌ها

تا به اینجا در مقاله جاهای دیدنی اصفهان و شیراز، درباره مکان‌های زیبای اصفهان صحبت کردیم، حال نوبت طبیعت زیبای شیراز است. طبیعت شیراز در فصل بهار بی‌نظیر و ناب است. اگر در اردیبهشت به شیراز سفر کنید از بوی بهارنارنج مست می‌شوید و از زیبایی طبیعت شیراز انگشت حیرت به دهان خواهید گزید.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

دشت ارژن شیراز

کمی از شهر شیراز خارج شوید و به سمت کازرون بروید، با صحنه بی‌نظیر طبیعت شیراز مواجه خواهید شد. لذت قدم زدن در میان لاله‌های واژگون در فصل بهار تجربه شیرینی است، که شاید فقط در بهشت بتوان آن را تجربه کرد. در آرامش دشت ارژن از دنیای پر هیاهو و شلوغ فاصله بگیرید و برای خود چند ساعتی زندگی کنید. دشت ارژن از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی اصفهان و شیراز است.

در نزدیکی دشت ارژن اقامتگاه‌های بومگردی بسیار جذاب و لوکسی وجود دارد. شما می‌توانید در دشت ارژن به طبیعت‌گردی بپردازید و برای استراحت به اقامتگاه‌های بومگردی بروید. دشت ارژن دارای تالاب زیبا و بی‌نظیری است که در فصل زمستان و پائیز شگفتی منحصربه‌فردی را در صحنه طبیعت رقم خواهد زد.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

آبشار مارگون شیراز از جالب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

از زیبای طبیعت شیراز هر چه بگویم، باز هم کم است. لذت دیدن مکان‌های طبیعی در بهار آن‌هم در شیراز، تجربه‌ای بی‌نظیر است. آبشار مارگون شیراز از خروشیدن چند چشمه به وجود آمده است به همین دلیل به آن آبشار مارگون می‌گویند. در تابستان برای فرار از گرم می‌دانید به فضای خنک و دلپذیر آبشار مارگون بروید و از آب خنک و خوشمزه آبشار مارگون لذت ببرید.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

امیدواریم از سفر کردن به اصفهان و شیراز لذت ببرید و اطلاعات مفیدی از جاهای دیدنی اصفهان و شیراز به دست آورده باشید و جاهای دیدنی اصفهان و شیراز را به خوبی ببینید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید