افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی با گذشت ۵ ماه از سال ۱۴۰۱ هنوز به نتیجه نرسیده است و سوال اصلی بازنشستگان این است که حقوق ها بالاخره اصلاح می‌شود؟

افزایش حقوق بازنشستگان به مرحله پاسکاری رسید! / تصمیم دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، یک کارشناس بازار کار گفت: دولت علاقه‌مند است که افزایش حقوق بازنشستگان مشمول مرور زمان شود و آن را بین بخش‌های مختلف به صورت پاسکاری حواله کند تا زمان بگذرد. این اصلا قابل قبول نیست.

در حالی گفته می‌شد که احتمالا روز شنبه هفته جاری هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی جلسه خواهد داشت و افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف خواهد شد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این جلسه برگزار نشده است.

در حال حاضر بازنشستگان از تاخیر طولانی انتقاد می‌کنند و می‌گویند به نظر می‌رسد دولت تمایلی به همکاری با شرکای اجتماعی برای حل موضوعات و معضلات حوزه بازار کار و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ندارند.

حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس بازار کار در این خصوص گفت: خبر این‌که جلسه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دیروز برگزار نشده، از یکی از اعضای هیات امنا که نمایندگان کارگری هستند، گرفتم و ایشان گفتند جلسه‌ای برگزار نشده است.

وی افزود: طبق همان برداشت‌هایی که از گذشته ما داشتیم، اعتقاد داریم دولت تمایلی به حل و فصل سریع، شفاف و قانونی مساله افزایش مستمری بازنشستگان ندارد، بنابراین برای حل موضوع هم هیچ تعجیل و برنامه دقیقی نشان نمی‌دهد.
حاج‌اسماعیلی عنوان کرد: تا الان هم که کارها پیش رفته، تحت فشار رسانه‌ها، نمایندگان بازنشستگی، کارگران و خود بازنشستگان بوده و دولت هیچ‌گاه برای حل و فصل موضوع پیش‌قدم نبوده است.

او عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های جدی این است که دولت خود را بی‌نیاز از همکاری برای حل و فصل موضوعات کارگران و بازنشستگان می‌داند و تمایلی به همکاری با شرکای اجتماعی برای حل موضوعات و معضلات حوزه بازار کار و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ندارد.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: این به نظر من نگران‌کننده است؛ این‌که دولت خود را بی‌نیاز از مذاکره، همکاری و هم‌فکری می‌بیند و به صورت خودرای برای خیلی از مسائلی که بخش عظیمی از جمعیت کشور در آن دخیل هستند، تصمیم‌گیری می‌کند.

حاج‌اسماعیلی عنوان کرد: به‌هرحال با توجه به حساسیتی که الان در خصوص مساله بازنشستگان تامین‌اجتماعی وجود دارد و با وجود گذشت نزدیک به ۵ ماه از این چالش در کشور، خوب بود که دولت سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف می‌کرد.

وی متذکر شد: من فکر می‌کنم دولت علاقه‌مند است که افزایش حقوق بازنشستگان مشمول مرور زمان شود و آن را بین بخش‌های مختلف به صورت پاسکاری حواله کند تا زمان بگذرد. این اصلا قابل قبول نیست.

این کارشناس بازار کار گفت: کاش دولت هر چه سریع‌تر از طریق سازمان تامین اجتماعی جلسه هیات امنا را برگزار می‌کرد و به این مساله و چالش طولانی و بسیار نگران‌کننده پایان می‌داد.

حاج‌اسماعیلی عنوان کرد: خبر این‌که جلسه هیات امنا سازمان تامین اجتماعی برگزار نشده، از یکی از اعضای هیات امنا که نمایندگان کارگری هستند، گرفتم و ایشان گفتند جلسه‌ای برگزار نشده است.

وی متذکر شد: این نشان می‌دهد که دولت برای برگزاری جلسات، اولویت‌بندی و اهمیت موضوعات، خودش تصمیم می‌گیرد و کمتر درباره نظرات دیگر اعضا و معضلات و موضوعاتی که مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، تصمیم‌گیری می‌کند و این به هیچ‌وجه نه قانونی هست و نه منطقی است و نه به نفع کشور و سازمان تامین‌اجتماعی.

کد خبرنگار: ۱۴
۶۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 52
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    بله برای همین است که همیشه عقب هستیم
  • عزت‌الله IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    واقعا جای تاسفه، بازنشستگان را سر کار گذاشتن، امیدوارم دوره بعدی به ریسی رای ندهند،
  • رضا IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    6 0
    بابا گندشو درآوردین مرداد ماه هم رد شد چرا حقوقها زیاد نمیشه مگه مال باباتون هست
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    4 0
    بنظرت با این رفتار میشه نطر مودبانه نوشت؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    دلیل مخالفت آقای رئیسی با افزایش قانونی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست.15
  • شاهرخ بهادری IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    آقای مخبر دزفولی اگر با همین فرمون جلوی بری قطعا کشتی دولت رو به گل مینشونی،چون کاری کردی که اکثر بازنشسته از رای دادن به آقای رئیسی پشیمان هستند
  • یوسف فیروزآبادی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    بزرگترین اشتباه زندگیم این بودکه بالاترین پرداختی بیمه رو داشتم،واشتباه بعدی این بود که به آقای رئیسی رای دادم،خیلی اشتباه کردم
  • علیرضا ابراهیمی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    باید دید باعث الفاظ بی ادبانه چه افرادی هستند.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    پس تأمین اجتماعی را منحل کنید..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید