در دنیای امروزی، ما نیاز داریم که کار با اپلیکیشن ها و برنامه‌های مهم را بلد باشیم تا بتوانیم کارهای مهم خود را به خوبی انجام دهیم و مانند حرفه‌ای‌ها فعالیت کنیم.

بهترین برنامه های ادیت عکس برای ویرایش عکس و فیلم در گوشی

یکی از برنامه‌های کاربردی و مهم برای تولید محتوای باکیفیت و زیبا، برنامه‌های ادیت و ویرایش تصویر است. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که بخواهید عکس‌های خود را ویرایش کنید و تغییرات دلخواه خود را روی عکس‌ها اعمال کنید؛ اما ندانید که از چه نرم‌افزارهایی باید استفاده کنید و به چه شکلی کار ویرایش تصاویر خود را انجام دهید! در این نوشته ما می‌خواهیم بهترین برنامه های ادیت عکس را به شما معرفی کنیم که بسیار راحت و کاربردی هستند و بدون داشتن دانش تخصصی، شما می‌توانید از این نرم‌افزارها استفاده کنید تا عکس‌های خود را به بهترین شکل ممکن ویرایش کنید.

از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. برنامه‌های معرفی شده در این مقاله، مخصوص گوشی‌های موبایل هستند؛ زیرا بیشتر افراد با گوشی موبایل خودشان کار ویرایش تصاویر را انجام می‌دهند و با گوشی موبایل تصاویر خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. همچنین در این نوشته به شما توضیح خواهیم داد که هرکدام از این برنامه‌ها برای سیستم عامل اندروید مناسب هستند یا در سیستم عامل IOS نصب می‌شوند. برای خلق عکس‌های جذاب و حرفه‌ای، با ما همراه باشید.

برای گرفتن عکس‌های باکیفیت و زیبا به نکات زیر توجه داشته باشید

اگر به اصول مهم برای عکاسی توجه کنید و عکس‌های زیبا و باکیفیت بگیرید، دیگر به برنامه‌های ادیت عکس نیازی نخواهید داشت و می‌توانید عکس‌های زیبای خود را در شبکه‌های اجتماعی و آلبوم دیجیتال خود به اشتراک بگذارید. برای گرفتن عکس‌های باکیفیت، به نکات زیر توجه داشته باشید:

به نور عکس توجه کنید

نور عکس، مهم‌ترین نکته‌ای است که در هنگام عکاسی باید به آن توجه داشته باشید. هر عکسی در شرایط نوری مناسب، زیباتر و جذاب‌تر می‌شود. تمام عکاسان حرفه‌ای به نور طبیعی و مناسب عکس توجه ویژه‌ای می‌کنند و قبل از هر موضوعی، نور عکس را تنظیم خواهند کرد. بنابراین برای گرفتن عکس‌های زیبا باید مکان مناسبی را برای عکاسی انتخاب کنید که نور مناسبی دارد و بیش از حد تاریک نیست.

در بسیاری از موارد، شما به تجهیزات گران‌قیمت برای نورپردازی نیاز ندارید و می‌توانید از نور طبیعی خورشید برای عکاسی استفاده کنید. گاهی اوقات سایه و روشن نور خورشید کاری با عکس‌ها می‌کند که هزاران وسیله نورپردازی چنین قابلیتی نخواهند داشت! پس روش نورپردازی درست در تصاویر را یاد بگیرید و در صورت نیاز آموزش ببینید که چطور نور مناسب را به عکس‌های خود بیاورید.

کادربندی عکس را خوب یاد بگیرید

یکی از اصول مهم در عکاسی حرفه‌ای، کادربندی عکس است. اگر شما عکس‌های خود را به خوبی کادربندی نکنید، هیچ برنامه ادیت عکس نمی‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های حرفه‌ای و زیبا داشته باشید. نیازی نیست که از این موضوع بترسید و فکر کنید که کادربندی کار سخت و پیچیده‌ای است؛ تنها چند قانون خاص برای کادربندی تصاویر وجود دارند که با یادگیری و تمرین آنها می‌توانید به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید.

یکی از ساده‌ترین قوانین در کادربندی، قانون نقاط طلایی است. نقاط طلایی، محل برخورد خطوط افقی و عمودی هستند. یعنی اگر عکس خودتان را با دو خط عمودی و دو خط افقی تقسیم کنید، نقاط برخورد این خطوط، نقاط طلایی شما خواهند بود و بهتر است که در هنگام عکاسی سوژه اصلی عکس خودتان را در این نقاط قرار دهید تا بتوانید سوژه را برجسته کنید و عکس‌های زیباتری بگیرید. البته هر عکسی را نمی‌توان کادربندی کرد و باید بدون قانون و کادر خاصی تصویر را ثبت کرد. به همین دلیل بهتر است قوانین کادربندی را یاد بگیرید و از این قوانین به درستی استفاده کنید.

در اینجا مایلم آموزش مبانی ترکیب بندی در عکاسی فرادرس را به شما معرفی کنم تا بتوانید به کمک مطالب بیان شده در این آموزش اصول و قوانین مرتبط با ترکیب بندی را به بهترین شکل ممکن یاد بگیری و بتوانید با رعایت این اصول بهترین عکس‌ها را ثبت کنید. برای دریافت این آموزش همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

درگیر تجهیزات عکاسی نشوید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای گرفتن عکس‌های زیبا و جذاب، حتماً باید دوربین‌های چند میلیونی و گران‌قیمت داشته باشند تا بتوانند عکس‌های باکیفیت را ثبت کنند؛ اما بهتر است بدانید که در ابتدای کار اصلاً نیازی به دوربین‌های پیشرفته ندارید. شما می‌توانید با گوشی موبایل خود اصول عکاسی را یاد بگیرید و با تمرین کردن، در موضوع عکاسی استاد شوید. در حال حاضر، بعضی از گوشی‌های موبایل، دوربین‌های بسیار قدرتمندی دارند که می‌توانند عکس‌های زیبا و جذابی را ثبت کنند.

به همین دلیل به جای تمرکز روی خرید دوربین‌های دیجیتال و گران‌قیمت، بهتر است اصول عکاسی را یاد بگیرید و با گوشی موبایلتان، بهترین عکس‌ها را ثبت کنید. برای آموزش عکاسی با موبایل، در اینترنت به صورت انگلیسی mobile graphy را جستجو کنید تا بتوانید آموزش‌ها و ایده‌های زیادی را در این زمینه پیدا کنید و با تمرین در عکاسی با موبایل به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید.

تنظیمات دوربین را به درستی انجام دهید

در بعضی از گوشی‌های موبایل، تنظیمات خاصی برای عکس اعمال می‌شود تا نور و جلوه عکس بهتر شود؛ اما بهتر است خودتان را به این تنظیمات محدود نکنید و با تغییر تنظیمات دستی دوربین، در حالت‌های مختلف عکس بگیرید و کیفیت تصاویر را با هم مقایسه کنید. بهتر است کار با بخش پرو دوربین گوشی موبایل خود را یاد بگیرید تا بتوانید تنظیمات دستی دوربین را خوب انجام دهید و بتوانید در هر محیط و شرایطی، بهترین و زیباترین عکس‌ها را ثبت کنید.

این ۴ نکته به شما کمک می‌کنند تا عکس‌های بهتری ثبت کنید. اگر این اصول را به خوبی رعایت کنید، قطعاً عکس‌های شما با اندکی ویرایش و ادیت به یک تصویر بسیار زیبا تبدیل می‌شوند. در ادامه به سراغ بهترین برنامه های ادیت عکس می‌رویم و امکانات هرکدام از این برنامه‌ها را به شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی را به خوبی ویرایش کنید و ایرادات عکس‌ها را برطرف کنید.

بهترین برنامه های ادیت عکس

بهترین برنامه های ادیت عکس

برای ادیت حرفه‌ای عکس می توانید از برنامه‌های زیر استفاده کنید:

برنامه پیکس آرت

اولین برنامه از لیست بهترین برنامه های ادیت عکس، پیکس آرت (PicsArt) است که از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین اپلیکیشن‌ها برای ویرایش تصاویر محسوب می‌شود. امکانات پیکس آرت به قدری زیاد و پیشرفته است که به فتوشاپ موبایل تبدیل شده است و تمام امکانات برنامه پیکس آرت در گوشی موبایل را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک پیکس آرت شما می‌توانید موارد اضافی در عکس‌ها را حذف کنید و عکس‌های خود را به خوبی ویرایش کنید.

پیکس آرت به شما اجازه ادغام تصاویر با یکدیگر را می‌دهد تا بتوانید چند عکس زیبا را در کنار هم قرار دهید و یک تصویر جدید و جذاب بسازید. با امکان ادغام تصاویر، شما می‌توانید عکس‌های کلاژ بسازید که بسیار جذاب هستند. حذف پس زمینه عکس یکی دیگر از امکانات این برنامه است که به کمک آن می‌توانید سوژه عکس را در محیط زیباتری قرار دهید. قرار دادن افکت‌های حرفه‌ای روی تصویر و قابلیت نوشتن روی تصویر از دیگر امکانات پیکس آرت است که برای کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار مناسب است.

زیرا با این قابلیت شما می‌توانید عکس نوشته و بنر جذاب بسازید و مانند یک فرد حرفه‌ای تصاویر را ویرایش کنید. این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS موجود است و می‌توان آن را از سایت پیکس آرت دانلود کرد. خبر خوب این است که اکثر امکانات پیکس آرت به صورت رایگان در دسترس هستند و تنها برخی امکانات حرفه‌ای‌تر آن نیاز به خرید اشتراک دارند که با پرداخت مبلغ موردنیاز می‌توانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید.

در مجموع اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن حرفه‌ای و مجهز برای ادیت عکس‌های خود داشته باشید تا بتوانید بهترین ادیت ها را روی تصاویر انجام دهید، نرم‌افزار پیکس آرت را روی گوشی موبایلتان نصب کنید و از این برنامه فوق‌العاده برای ویرایش تصاویر خود استفاده کنید.

اپلیکیشن اسنپ سید

اسنپ سید، یکی از محصولات شرکت گوگل است که امکانات زیادی برای ویرایش تصاویر در اختیار ما می‌گذارد و به ما کمک می‌کند تا بهترین و جذاب‌ترین تصاویر را داشته باشیم. یکی از مزایای برنامه اسنپ سید، رایگان بودن آن است؛ یعنی برای استفاده از امکانات این برنامه نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کرد. امکانات اپلیکیشن اسنپ سید، مشابه با اپلیکیشن پیکس آرت است. با نصب اپلیکیشن اسنپ سید، شما می‌توانید افکت‌های حرفه‌ای روی تصویر اعمال کنید تا عکس‌های شما زیباتر و جذاب‌تر شوند. ادغام تصاویر، یکی دیگر از امکانات اسنپ سید برای خلق عکس‌های کلاژ است.

برش تصاویر و نوشتن متن روی تصویر از دیگر قابلیت‌های اسنپ سید است که برای تولید محتوای اینستاگرام بسیار کاربردی خواهد بود. در کل می‌توان گفت که اسنپ سید، یک پله از پیکس آرت ساده‌تر است؛ اما برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. اپلیکیشن اسنپ سید برای اندروید و IOS قابل نصب است و شما می‌توانید روی این سیستم‌عامل‌ها از آن استفاده کنید. اگر به دنبال برنامه‌ای رایگان با امکانات زیاد برای ویرایش تصاویر هستید، اسنپ سید را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و ویرایش تصاویر را به خوبی انجام دهید.

برنامه های ادیت عکس

برنامه لایت روم

لایت روم، یکی از اپلیکیشن‌های فوق‌العاده برای ویرایش تصاویر است که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از این نرم‌افزار برای رفع ایرادات تصاویر استفاده می‌کنند. لایت روم، برای گوشی‌های اندروید، IOS و کامپیوتر قابل نصب است و با استفاده از آن می‌توان تصاویر را به صورت حرفه‌ای ویرایش کرد تا تصاویری بسیار زیبا و جذاب خلق شوند. لایت روم روی سیستم‌های کامپیوتری نیز نصب می‌شود و از بهترین گزینه‌ها برای ادیت حرفه‌ای تصاویر است.

با لایت روم شما می‌توانید نور عکس‌های خود را ادیت کنید تا عکس‌های جذابی را خلق کنید. مهم‌ترین ویژگی لایت روم، تغییر نور تصاویر است. همان‌طور که در ابتدای مقاله به شما توضیح دادیم، باید به نور عکس توجه ویژه‌ای داشت؛ زیرا هر عکس با شرایط نورپردازی مناسب، زیباتر و جذاب‌تر می‌شود. به همین دلیل است که تمرکز برنامه لایت روم، روی تغییر نور تصاویر است. زمانی که شما یاد بگیرید تنظیمات نور تصاویر را تغییر دهید و با امکانات مختلف لایت روم کار کنید، خواهید دید که چقدر در ویرایش عکس‌ها حرفه‌ای‌تر می‌شوید و می‌توانید افکت‌های جذاب را روی تصاویر اعمال کنید.

برنامه  PHOTO EDITOR PRO

اینشات، از بهترین برنامه‌های موبایلی برای ادیت ویدئوها است. شرکت سازنده برنامه اینشات، برنامه دیگری برای ویرایش تصاویر ساخته است که امکانات پیشرفته‌ای دارد و یکی از بهترین برنامه های ادیت عکس محسوب می‌شود. اپلیکیشن PHOTO EDITOR PRO پر از امکانات ساده و مناسب است که به شما این اجازه را می‌دهد که عکس‌های بی‌کیفیت و نامناسب را به تصاویر بسیار جذاب تبدیل کنید.

با نصب اپلیکیشن PHOTO EDITOR PRO شما می‌توانید متن‌های دلخواه را روی عکس‌های خود بنویسید، عکس‌ها را برش بزنید، چند عکس مختلف را با هم ادغام کنید، روی عکس‌های خود استیکر قرار دهید، روی هر تصویر افکت‌های جالب را اعمال کنید و روی عکس استیکرهای بامزه قرار دهید. این امکانات برای کاربران اینستاگرام بسیار مناسب است و به آنها کمک می‌کند تا تصاویر خود را جذاب‌تر و زیباتر کنند.

اپلیکیشن PHOTO EDITOR PRO در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS قابل نصب است و شما می‌توانید این برنامه را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید و از آن استفاده کنید. اکثر امکانات این برنامه به صورت رایگان در دسترس هستند و تنها برخی امکانات ویژه آن هستند که برای استفاده از آنها نیاز است مبلغی را پرداخت کنید و اشتراک ویژه تهیه کنید. اگر دوست دارید برنامه‌ای برای ویرایش تصاویر داشته باشید که کار کردن با آن راحت است، اپلیکیشن PHOTO EDITOR PRO را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و کار با این برنامه را یاد بگیرید.

اپلیکیشن PIXELLAB

پیکسل لب، یک برنامه حرفه‌ای برای ویرایش تصویر است که فقط روی گوشی‌های اندرویدی قابل نصب است و به شما این اجازه را می‌دهد تا تصاویر خود را به زیبایی ادیت کنید. امکانات PIXELLAB شبیه به امکانات پیکس آرت است و از بهترین برنامه‌ها برای ادیت حرفه‌ای تصاویر است. با داشتن PIXELLAB شما می‌توانید پس زمینه تصویر را حذف کنید و روی تصاویر متن‌های دلخواه بنویسید. برش تصاویر، ادغام چند تصویر با هم، حذف موارد اضافی تصاویر و... از دیگر قابلیت‌های برنامه پیکسل لب است. موضوعی که باید بدانید این است که برای استفاده از امکانات ویژه برنامه پیکسل لب باید هزینه پرداخت کنید؛ اما می‌توانید در ابتدا از امکانات رایگان این برنامه استفاده کنید.

ویرایش تصویر

جمع‌بندی مطلب در مورد بهترین برنامه های ادیت عکس

در این نوشته، درباره نکات مهم برای گرفتن تصاویر زیبا و باکیفیت با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که با ثبت عکس‌های مناسب، کمتر به برنامه‌های ادیت تصویر نیاز پیدا می‌کنید. اما گاهی اوقات لازم است از برنامه‌های ویرایش تصویر استفاده کنید و با حذف موارد اضافی و نورپردازی درست عکس، به زیبایی و جذابیت عکس‌های خود کمک کنید. برنامه‌های معرفی شده در این نوشته همگی از بهترین برنامه های ادیت عکس هستند که به شما کمک می‌کنند تا تصاویر موردنظر خود را به راحتی ادیت کنید تا تصاویر جذاب‌تر و زیباتری داشته باشید.

در پایان مایلم یکی از بهترین برنامه های ادیت عکس که به احتمال زیاد با آن آشنایی دارید یا حداقل اسم آن را شنیده اید به شما معرفی کنم. نرم افزار پرکاربرد فتوشاپ را می‌توان یکی از نرم افزارهایی در نظر گرفت که میتواند در ادیت و ویرایش عکس ها نقش مهمی داشته باشد و یادگیری آن میتواند شما را به یک ویرایشگر حرفه ای تصاویر تبدیل کند. اگر تمایل دارید تا چگونگی استفاده از نرم افزار فتوشاپ را بیاموزید پیشنهاد ما دریافت آموزش فتوشاپ ویژه عکاسان فرادرس است. برای دریافت این آموزش همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید