۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 55378988

کوه‌های مینیاتوری که مریخ را به زمین آورده‌اند به عنوان کوه‌های مریخی نیز شناخته می‌شوند.

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: چابهار در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان و در کنار اقیانوس هند و دریای مکران قرار دارد. زیبایی چابهار زمانی به وجود می‌آید که با مردم محلی و مهمان‌نوازی گرم و صمیمیت برخورد می‌کنید. هتل‌های چابهار با خدمات باکیفیت به گردشگران و جاذبه‌های گردشگری مختلف، سفر به این دیار را کامل می‌کنند. اگر حتی قصد سفر ندارید، امیدوارم با مطالعه و دیدن جاهای دیدنی چابهار به چابهار سفر کنید.

۱. کوه‌های مینیاتوری یا کوه‌های مریخی چابهار

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر

با دیدن این کوه‌ها فکر می‌کنید بیشتر در لوکیشن فیلم‌های فضایی مثل سیاره سرخ هستید تا در زمین و شهر چابهار. کوه‌های مینیاتوری که مریخ را به زمین آورده‌اند به عنوان کوه‌های مریخی نیز شناخته می‌شوند. کوه‌های مریخی در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری چابهار تا روستای گواتر دیده می‌شود.

فرسایش این کوه‌های رسوبی را به قدری خاص و متفاوت شکل داده است که وقتی در میان حلقه‌ای از کوه‌های مریخی قرار می‌گیرید، دایناسورها نیز می‌توانند از پشت این کوه‌ها وارد تصورات شما شوند.

۲. لیپار یک سرزمین عجایب رنگارنگ!

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر

تالاب لیپار درک شما را از چیستی تالاب و ظاهر آن تغییر خواهد داد. لیپار تنها تالاب صورتی ایران و یکی از چهار تالاب صورتی رنگ در سراسر جهان است. باکتری‌ها و پلانکتون‌هایی که در قلب تالاب زندگی می‌کنند، رنگ متمایز آن را به آن بخشیده‌اند.

وجود پرندگانی چون فلامینگو، کاشیم، چنگر، تیهو، جیرفتی، عقاب دشتی، ختکا، دلیجه و طاووس بر زیبایی این مرداب اضافه کرده است.

۳. بزرگترین آتشفشان گلی جهان

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر

انتظار داریم از چشمه‌ها آب بریزد اما به جای آب گل، چابهار چشمه‌های گلی دارد. وجود آتشفشان‌های گلی روی زمین محدود به ایران نیست، اما چابهار بزرگ‌ترین قله گل‌فشانی جهان را در خود جای داده است که ارتفاع آن تا ۵۰۰ متر می‌رسد.

نام «کوه آتشفشانی گلی» به این دلیل است که پس از سرازیر شدن گل‌های خنک از مرکز چشمه‌ها، روی هم انباشته می‌شوند و مخروطی می‌شوند و شکل کوه به خود می‌گیرند. گل سرد در فواصل زمانی تصادفی از چشمه‌ها خارج می‌شود و صدایی شبیه به ترکیدن حباب ایجاد می‌کند. برخی از گلچه‌ها ممکن است خواب باشند، در حالی که برخی دیگر در زمان‌های مختلف سال فعال هستند.

گل‌های سرد فواره‌ها خاصیت درمانی دارند و مردم محلی با گل‌ها گل می‌پوشند. برای دیدن آتشفشان‌های اصلی خلیج به بندر تنگ که نزدیک است.

۴-موزه گاندوس یک منبع ارزشمند است

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر

اگر فقط در مستندهای حیات وحش کروکودیل‌هایی دیده‌شده‌اند که در رودخانه کمین کرده‌اند و روی گله‌های خر و آهو در حال نزدیک شدن به آب هستند، این شانس شماست تا تمساح بومی ایرانی را در این مکان محافظت‌شده داشته باشید. هیچ خطری برای بازدیدکنندگان ندارد.

نام این منطقه حفاظت شده در ابتدا باهوکلات بود، اما بعدا به تمساح گاندو تغییر یافت که مهمترین خزنده ساکن در آن است. رودخانه‌های کاجو و سرباز در این منطقه محل سکونت گاندوس هستند.

۵- جنگل حرا در دل خلیج گوادر

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر

هر یک از ویژگی‌های طبیعی چابهار نسبت به بعدی شگفت انگیز است و خلیج گواتر یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر است که بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند. بندر گواتر و همچنین پایانه چابهار در مرز پاکستان قرار دارد و به همین دلیل است که قایقرانان دائما در مورد عبور از پاکستان محتاط هستند.

علاوه بر اقیانوس‌های آبی کریستالی دریای عمان در طول روز و سرخی آن در غروب آفتاب که می‌توان آن را زیباترین تصاویر دانست، جنگل‌های حرا نیز وجود دارد. بیشتر زیبایی‌های طبیعی چابهار از جمله جنگل‌های حرا است. ما در خشکی به دنبال درخت می‌گردیم، اما برای تماشای جنگل‌های حرا باید به اقیانوس بروید.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید