یک رسانه هندی مدعی شد که وزیر دفاع دولت موقت طالبان محل سکونت سرکرده القاعده را برای آمریکایی ها لو داده است.

چه کسی مخفیگاه الظواهری را به آمریکا نشان داد؟
به گزارش سلام نو به نقل از فارس: یک رسانه هندی مدعی شد که «ملا یعقوب» وزیر دفاع دولت موقت طالبان احتمالا محل سکونت ایمن الظواهری سرکرده القاعده در افغانستان را به آمریکا افشا کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان ۱۸ هند در گزارش خود مدعی شده که این احتمال وجود دارد به دلیل اختلافات داخلی ملایعقوب که اخیر به قطر سفر کرده، محل اختفای ایمن الظواهری سرکرده القاعده را در اختیار دولت آمریکا قرار داده باشد.

دست داشتن طالبان در ترور سرکرده القاعده

این رسانه همچنین در ادامه نوشت که امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان نیز از جمله افرادی است که این امکان وجود دارد که محل اختفای الظواهری را به مقامات آمریکا داده باشد.

سی‌ان‌ان ۱۸ در گزارش خود افزوده که سرکرده القاعده در کراچی پاکستان حضور داشته و از طریق مرز چمن وارد افغانستان شده است و تنها شبکه حقانی از این سفر اطلاع داشته و حتی مقامات ارشد طالبان از جمله نخست وزیر دولت موقت نیز از این خبر اطلاعی نداشته است.

این در حالی است که منابع مطلع آمریکایی گفته بودند که سرکرده سازمان تروریستی القاعده در خانه یکی از دستیاران ارشد وزیر امور کشور طالبان هدف قرار گرفت و از موشک «هِل‌فایر» برای این حمله استفاده شد.

اما سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با بیان اینکه تاکنون جزییاتی از کشته شدن سرکرده القاعده در جریان حمله هواپیمای آمریکایی در کابل وجود ندارد، تاکید کرد که حکومت سرپرست در افغانستان درحال بررسی این ادعای واشنگتن است.

این رسانه هندی در پایان گزارش داده است که هر چند اسامه بن لادن در یک مکان نامعلوم در پاکستان کشته شد، اما جانشین وی در حالی که در یکی از مناطق مرفه نشین کابل حضور داشته توس نیروهای آمریکایی به هلاکت رسید.

این در حالی است که ملایعقوب در روز حمله آمریکا به کابل، در مصاحبه خود با یک روزنامه آمریکایی، از ضرورت ایجاد قانون اساسی در افغانستان سخن گفته است.

ملایعقوب در مصاحبه به خبرگزاری ان‌پی‌آر گفت: تاکنون تصمیمی درباره نوع حکومت در آینده گرفته نشده است و دولت موقت ادامه خواهد داشت و قدمهای بعدی براساس شرایط افغانستان گرفته خواهد شد.

وزیر دفاع طالبان درباره آموزش دختران نیز گفت: این موضوع برای ما بسیاری بااهمیت است و امیدوارم به زودی اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    پول گرفتن مخفیانه از قبل وبعد مخفیگاهش را لو دادند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید