قیمه لاپلو یا قیمه درهم یا قیمه شاه عباسی یکی از قیمه های خوشمزه و اصیل ایرانی است که لای برنج پخته می شود، در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

دستور پخت قیمه شاه عباسی، قیمه لاپلو یا قیمه درهم خوشمزه و مجلسی + آموزش مرحله به مرحله

به گزارش سلام نو؛ قیمه لا پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از ترکیب برنج ساده و خورش قیمه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

طرز تهیه قیمه شاه عباسی خوشمزه و مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
برنج ۴ پیمانه
لپه ۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی ۴ عدد
پیاز ۱ عدد درشت
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین ۱ تکه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت قیمه لا پلو

طرز تهیه قیمه شاه عباسی خوشمزه و مجلسی

مرحله اول

برای تهیه قیمه لا پلو مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه گوشت خورشتی را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند، سپس مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم خامی اش گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله لپه را که از چند ساعت قبل خیسانده ایم اضافه می کنیم. در ادامه چوب دارچین و لیمو عمانی را به همراه ۳ تا ۴ لیوان آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت و لپه با حرارت ملایم به خوبی بپزند.

طرز تهیه قیمه شاه عباسی خوشمزه و مجلسی

مرحله چهارم

حالا باید صبر کنیم تا آب خورش جمع شود و خورش به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه خورش اماده شد ، یک قابلمه را تا نصف آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریع به جوش بیاید، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب جوش آمد، برنج خیسانده شده را داخل آب جوش می ریزیم و بین ۷ تا ۱۰ دقیقه نسبت به نوع برنج زمان می دهیم تا برنج نرم شود. زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شد و مغز ان کمی گیر داشت باید برنج را آبکشی کنیم.

مرحله ششم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم. حالا به انتخاب خود برای ته دیگ از سیب زمینی یا نان استفاده می کنیم. در ادامه ۲ کفگیر از برنج آبکش شده روی ته دیگ می ریزیم و پخش می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از خورش قیمه که کاملا آب آن کشیده شده را اضافه می کنیم و کمی زعفران دم کرده و پودر دارچین روی آن می پاشیم. به همین ترتیب مواد را داخل قابلمه می ریزیم تا قابلمه پر شود. در اخرین مرحله باید برنج بریزیم.

مرحله هشتم

حالا یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. در پایان پس از اینکه غذا اماده شد، بهتر است انرا درون قابلمه به خوبی مخلوط کنیم سپس داخل دیس بکشیم. / برترین‌ها

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید