به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تا پایان سال پیش رو برابر ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری پایتخت تحویل داده خواهد شد.

افزایش ۵۰۰ تایی اتوبوس‌های تهران تا پایان سال

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شفیعی در این باره بیان کرد: به نظر می‌رسد که تا پایان سال حداقل ۵۰۰ دستگاه از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس با کیفیت تحویل شهرداری شود. در قراردادهای دیگری که وزارت کشور با خودروسازان داخلی منعقد کرده (سهم شهرداری تهران در تمامی آن‌ها دیده شده است) شهرداری تهران اعلام آمادگی داشته و سهم پیش پرداخت‌ این قراردادها هم آماده واریز است.

شفیعی با بیان اینکه اتوبوس‌ها به تدریج از نیمه دوم سال وارد پایتخت می‌شوند، افزود: شهرداری قرارداد دیگری با بخش خصوصی دارد که قرار است ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد معابر سطح شهر شود. این اتوبوس‌ها نیز از شهریور تحویل گرفته می‌شوند.

وی درباره چگونگی تأمین منابع برای تعمیرات اساسی اتوبوس‌ها، توضیح داد: برای اورهال اتوبوس‌ها تعدادی کانال به منظور تأمین منابع (غیر از منابع نقد و غیرنقد شهرداری) نظیر تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با همکاری دولت پیش بینی شده است. برای دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در چند هفته گذشته، مشکلی در تضامین وجود داشت که تقریباً برطرف شده و به زودی تسهیلات دریافت می‌شود.

افزایش اتوبوس در تهران ادامه خواهد داشت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تعداد اتوبوس‌هایی که قرار است اورهال شوند، گفت: هدف گذاری کلی هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بود که شهردار تهران دستور داد این عدد به تعداد کل ناوگان قابل اورهال افزایش یابد. درحال حاضر ۲هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس قابل اورهال در شهر تهران وجود دارد. امسال اورهال ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس محقق نمی‌شود اما هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای امسال پیش بینی و هدف گذاری شده است.

شفیعی در ادامه عنوان کرد: قرارداد اورهال منعقد شده و به سرعت منابع آن پرداخت می‌شود؛ البته بخشی از اورهال مربوط به بخش خصوصی است که اعلام آمادگی کرده‌اند خودشان اورهال را انجام دهند و از بخش یارانه‌ای که ماهیانه پرداخت می‌شود، سهم آورده‌شان جبران شود.

بنا براعلام سایت شهر، به گفته وی؛ در مجموع سه کانال تأمین منابع مالی (شهرداری منابع نقد و غیرنقد، صندوق کارآفرینی امید و دولت، بخش خصوصی) برای اورهال اتوبوس‌ها به صورت موازی درحال پیگیری است.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید