برخلاف خواندن کتاب که فقط حس بینایی ما را فعال می‌کند، استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می‌تواند حس شنوایی را همراه با حس بینایی فعال کند که می‌تواند باعث افزایش تمرکز و بهره‌وری شود.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان بصورت گام به گام

در اکثر مواقع که می‌خواهیم متن انگلیسی یا فیلم انگلیسی زبان را ببینیم نمی‌توانیم هیچ فهم و درکی از آن داشته باشیم و این به خاطر نداشتن دانش مناسب از زبان انگلیسی است، زبانی که به عنوان یک زبان رسمی و بین‌المللی در اکثر کشورهای دنیا شناخته شده است. با آموزش این زبان می‌توانیم در دنیای اطرافمان نقش فعال‌تر و پررنگ‌تری داری داشته باشیم و در این مسیر راه‌های مختلفی برای یادگیری این زبان وجود دارد مانند انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان که بابت آنها هیچ هزینه‌ای هم پرداخت نخواهیم کرد. یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان یک روش برای برقراری ارتباط و صحبت با سایر افراد جامعه در کشورمان و سراسر جهان به ما هویت بین‌المللی خواهد داد که تا قبل از این تجربه آن را نداشته‌ایم. در ادامه می‌خواهیم در مورد مزایای یادگیری زبان انگلیسی و انواع اپلیکیشن های مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان صحبت کنیم.

چگونه زبان زبان انگلیسی را یاد بگیریم

در دنیای امروز و عصر ارتباطات یکی از کارهای ارزشمند و خوبی که می‌توانیم انجام دهیم یادگیری زبان‌های خارجه است تا به ما در نحوه ارتباط با افراد و جوامع دیگر کمک کند. یادگیری زبان انگلیسی نه تنها برای صحبت کردن بلکه برای انجام کارهای روزمره مانند مشاهده اخبار، مراجعه به وبسایت های مرجع، کتاب‌های مرجع، فیلم‌های آموزشی انگلیسی زبان، استفاده از خدمات شرکت‌های بین‌المللی و چندین و چند کاربرد دیگر مناسب است. به همین خاطر یادگیری این زبان به‌عنوان یک اصل برای متصل شدن به اطلاعات جهانی مهم و کلیدی است. یادگیری زبان انگلیسی سال‌هاست که در کشورمان به‌عنوان یک دانش افزوده مهم شناخته می‌شود که علاوه بر رشته‌های دانشگاهی می‌توانیم از طریق ترم‌های آموزشی در آموزشگاه‌ها دوره‌های یادگیری آن را سپری کنیم. واقعاً فرقی نمی‌کند که برای تحصیل در مدرسه و دانشگاه بخواهید انگلیسی یاد بگیرید یا برای یک مکالمه عامیانه ساده؛ آموزش انگلیسی برای شما باید مهم باشد. در دنیای امروزی هم که اکثر نرم افزارها و اپلیکیشن ها به زبان انگلیسی هستند و ناگزیر هستیم تا این زبان را یاد بگیریم.

از روش‌های نوینی که برای یادگیری زبان انگلیسی ابداع شده می‌توانیم به انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان اشاره کرد که نقش فعال و مهمی در یادگیری هرچه راحت‌تر و بهتر زبان انگلیسی برای کارآموزان و دانشجویان دارد. نرم افزارهای متعددی برای آموزش این زبان طراحی و توسعه داده شده است ولی استفاده از اپلیکیشن های موبایلی که همیشه همراه ما هستند نقش بهتری برای فراگیری آن دارند. یکی از وبسایت های برتر آموزشی که توانسته است فیلم‌های آنلاین معتبر توسط اساتید خبره تهیه و تدوین کند مجموعه آموزشی فرادرس است که می‌توانیم فیلم‌های برتر در زمینه یادگیری زبان انگلیسی را از طریق این پلتفرم مشاهده کنیم.

کاربرد های یادگیری زبان انگلیسی

هر دانشی روزی به کار خواهد آمد حال اگر این دانش مربوط به یک زبان خارجی باشد که هر روز توسط میلیون‌ها نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما هم اگر بخواهیم در جوامع بین‌المللی با دیگران ارتباط داشته باشیم باید بتوانیم به زبان آنها که زبان انگلیسی هست صحبت کنیم. در این بخش می‌خواهیم در مورد مهم‌ترین کاربردهای یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم.

بین المللی بودن

زبان انگلیسی به‌عنوان یکی از رایج‌ترین زبان‌های رسمی در سراسر جهان شناخته می‌شود که می‌توان گفت از هر ۱۰ نفر حداقل ۲ نفر انگلیسی زبان است یا می‌تواند انگلیسی صبحت کند.

یافتن شغل مناسب

برای اینکه در بسیاری از آزمون‌های مهم شغلی استخدام شوید باید تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشید چون یا سؤالات به صورت انگلیسی داده می‌شود یا یکی از مفاد آزمون در مورد زبان انگلیسی است. بسیاری از افرادی که می‌خواهند در کشورهای دیگر مشغول به کار شوند باید حداقل با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند تا بتوانند با دیگران صحبت کنند.

آشنایی با دوستان جدید

نیاز امروز جامعه این است که هر کسی می‌خواهد با افراد و دوستان جدیدی در هر زمینه‌ای آشنا شود و برای این کار یا دوستان جدید با شما هم‌زبان باشند یا اینکه شما باید با زبان آنها صحبت کنید. حال اگر بخواهید دوستان در سراسر جهان به واسطه شغل و رفت و آمدهایتان داشته باشید باید با یک زبان رسمی بین‌المللی مانند زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید.

خواندن مجلات و مقالات مرجع

بسیاری از دانشجویان برای اینکه بخوانند کتب و مقالات مرجع رشته‌های تحصیلی خود را مطالعه کنند مجبور هستند که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند و البته برای ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای معتبر باید مدارک مربوط به زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس را داشته باشند. در هر صورت زبان انگلیسی برای آنها به عنوان یک ابزار مطالعاتی و ارتباطی مورد توجه است. در عرصه جهانی نیز بسیاری از مقالات توسط دانشجویان و اساتید به زبان انگلیسی نوشته می‌شود که برای مطالعه آنها هم یادگیری زبان انگلیسی مورد نیاز است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان بصورت گام به گام

مورد نیاز برای اینترنت

تقریباً در اکثر وبسایت های اینترنتی که به‌جز کشورمان میزبانی می‌شود زبان آنها انگلیسی است و برای اینکه صفحات وبسایت را مطالعه و مرور کنیم باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشیم. شرکت‌های فناوری بزرگی که در سراسر جهان هستند نیز زبان پیش‌فرض سایت خود را زبان انگلیسی قرار داده‌اند.

مورد نیاز برای مسافرت

تقریباً هرجایی که بخواهیم مسافرت‌های برون مرزی انجام دهیم نیاز داریم تا با زبان آنها صحبت کنیم یا با یک زبان رسمی بین‌المللی که در اکثر موارد زبان انگلیسی هست حرف بزنیم. در تمامی هتل‌ها و مسافرخانه‌های کشورهای دیگر مسئول رزرو هتل به زبان انگلیسی آشنایی دارد و می‌توانیم تمامی تقاضا و درخواست‌های خود را به زبان انگلیسی از او بخواهیم.

مناسب برای کسب و کار

چه به عنوان یک کارگر ساده باشید و چه یک مهندس و کارفرما نیاز دارید تا با پرسنل و نیروهای خود به راحتی صحبت و تبادل نظر کنید. حال اگر در یک کشور پیشرفته و صنعتی هستید یا در مناطق آزاد باید با زبان بین‌المللی آنجا آشنا باشید و برای این امر می‌توانیم با زبان انگلیسی که کاملاً شناخته شده است صحبت کنیم.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان بصورت گام به گام

مزایای استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

یادگیری انواع آموزش‌ها به روش‌های نوین مزایای خاص خود را دارد که اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان هم جزء یکی از آنهاست و اولین مزیت مهم آنها رایگان بودن و پرداخت نکردن هیچ هزینه‌ای برای آموزش است که خود می‌تواند نقطه حرکتی برای ترغیب افراد جهت یادگیری زبان انگلیسی است. حال در ادامه به بررسی برخی از مزایای استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم.

افزایش حواس و تمرکز یادگیری

برخلاف خواندن کتاب که فقط حس بینایی ما را فعال می‌کند، استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می‌تواند حس شنوایی را همراه با حس بینایی فعال کند که می‌تواند باعث افزایش تمرکز و بهره‌وری شود.

استفاده از تجربیات اساتید آموزشی

اپلیکیشن هایی که می‌بینیم در زمینه آموزش زبان انگلیسی طراحی و منتشر شده‌اند یقیناً توسط اساتید خبره و با تجربه‌ای تهیه و تدوین شده‌اند و در این زمینه ما می‌توانید بدون هزینه‌های هنگفتی از این تجربیات استفاده کنیم و برای یادگیری خود بکار بگیریم.

هزینه های بسیار کمتر نسبت به کلاس حضوری

استفاده از انواع اپلیکیشن های آموزشی که اکثراً به صورت رایگان در مارکت های اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار گرفته است از لحاظ هزینه قابل مقایسه با تعرفه کلاس‌های حضوری آموزش زبان انگلیسی نیست و بسیار کم هزینه‌تر است.

استفاده در هر زمان و مکان

در هر جایی که می‌خواهیم و در ساعت از شبانه روز می‌توانیم یادگیری زبان انگلیسی را ادامه دهیم و هیچ محدودیتی از نظر زمان و مکان نخواهیم داشت که این خود باعث افزایش بهره‌وری آموزشی خواهد شد.

بدون نیاز به رفت و آمد

وقتی بتوانیم با اپلیکیشن های آموزشی که بر روی گوشی‌های تلفن همراه قابل نصب هستند دوره‌های زبان انگلیسی را فرا بگیریم دیگر نیازی به رفت و آمد نخواهیم داشت و با هزینه‌ی کمتری در این خصوص می‌توانیم یادگیری دوره‌های آموزشی را به انجام برسانیم.

جذاب تر و جالب تر از سایر روش های آموزشی

متد و روش‌های آموزشی که با استفاده از برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌شوند بسیار جالب و جذاب هستند و عموماً با استفاده از سرگرمی و بازی کلاس‌های آموزشی را به کاربران نمایش می‌دهند.

مناسب برای یادگیری کودکان و نونهالان

والدین کودکان بدون اینکه بخواهند فرزندان خود را به بیرون به محیط خانه ببرند می‌توانند دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را برایشان ثبت نام کنند و به‌راحتی بر پیشرفت تحصیلی آنها تمرکز کنند.

آشنایی با انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان

حال که در مورد کاربردها و مزایای یادگیری زبان انگلیسی با نرم افزارهای آموزشی صحبت کردیم می‌خواهیم با انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان آشنا شویم. برخی از مهم‌ترین اپلیکیشن های معتبر در زمینه آموزش زبان انگلیسی که به صورت رایگان در فروشگاه‌های اندرویدی و iOS موجود هستند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان بصورت گام به گام

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس Faradars

یکی از نرم افزارهایی که توانسته است به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مجازی فارسی زبان انتخاب شود اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است. این عنوان به خاطر وجود بیش از ۲۰,۰۰۰ ساعت فیلم آموزشی در فرادرس به این مجموعه آموزشی اختصاص داده شده است که توسط طراحان خوش‌فکر ایرانی برنامه ریزی و ساماندهی شده است. با دسترسی به محتوای ارزشمند موجود در این نرم افزار می‌توانید مهارت‌های جامع و کاملی را کسب کنید. در حال حاضر نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن را می‌توانید از مارکت‌های معتبر اندرویدی دانلود و نصب کنید و از فیلم‌های آموزشی طبقه بندی شده در آن استفاده کنید. برای دریافت اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

اپلیکیشن آموزشی دولینگو Doulingo

از جمله معتبرترین و پرکاربردترین برنامه‌هایی که می‌توانیم برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی نام ببریم اپلیکیشن دولینگو است. این نرم افزار نه تنها برای آموزش زبان انگلیسی کاملاً مجهز است بلکه برای یادگیری سایر زبان‌های رسمی و زنده دنیا نیز بکار گرفته می‌شود. این برنامه بجای اینکه مطالب و محتوای آموزشی را به صورت درس به درس به کارآموزان ارائه کند، آنها را به‌صورت درخت مهارت درآورده و سازماندهی کرده است. هر کارآموز با توجه به امتیازهایی که در هنگام یادگیری زبان انگلیسی کسب می‌کند ارتقاء پیدا می‌کند و می‌تواند به سراغ درس بعدی برود. با سیستم پرسش و پاسخی که در این نرم افزار وجود دارد می‌توانید امتیازهای خود را با پاسخ دادن به آنها بالا ببریم و جنبه‌های تشویقی خوبی برای این کار برای شما در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور آخرین نسخه‌ی این اپلیکیشن موجود می‌باشد.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان بصورت گام به گام

اپلیکیشن آموزشی ممرایز Memrise

نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است اپلیکیشن ممرایز است. نرم افزار ممرایز یکی دیگر از انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان است که برای زبان‌های متعددی طراحی و آماده شده و دوره‌های یادگیری متنوعی را در قالب یک برنامه جامع آموزشی در خود جای داده است. با مکانیزم امتیازدهی که برای جذب فرآیند آموزش زبان انگلیسی ارائه کرده توانسته علاقه‌مندان زیادی را که به یادگیری این زبان زنده دنیا سوق دهد. هرچند این اپلیکیشن به صورت آنلاین است ولی از این نرم افزار هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین می‌توانید استفاده کنید. به اپلیکیشن ممرایز به‌عنوان یک جعبه لایتنر هم می‌توانیم نگاه کنیم چون گستره‌ی وسیعی از کلمات و لغات را در خود جای داده است که با روش‌های کاربردی به شما آموزش می‌دهد. بسیاری از کلماتی که به‌عنوان ۵۰۴ کلمه ضروری و ۱۱۰۰ واژه برای تافل می‌شناسیم در این اپلیکیشن قرار دارد که نیاز شما برای یادگیری آنها مرتفع می‌کند. ممرایز هم در حال حاضر به صورت اپلیکیشن های اندرویدی و همچنین iOS به صورت رایگان در اختیار کارآموزان قرار گرفته است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان بصورت گام به گام

اپلیکیشن آموزش انگلیسی LearnEnglish Grammar

از این نرم افزار به‌عنوان یکی از بهترین شیوه‌های آموزشی دستور زبان و گرامر زبان انگلیسی یاد می‌شود که توسط شورای بریتانیا در کشور انگلستان طراحی و توسعه یافته است. با استفاده از روش تعاملی که در این اپلیکیشن وجود دارد کارآموزان می‌توانند کلیه قواعد و دستورات زبان انگلیسی را به خوبی و با مهارت کافی همراه با مثال‌های کاربردی فرا بگیرند. در این نرم افزار سؤالاتی که قرار داده شده‌اند به شیوه‌ی آمریکایی و بریتانیایی است و در قالب چهار سطح از سطح مقدماتی و تا پیشرفته تنظیم شده است. با توجه به متد تعاملی بودن نرم افزار شما می‌توانیم تمامی سؤالات خود را بدون مشکلی بپرسید و از دیگران کمک بخواهید تا به‌سادگی یادگیری خود را تقویت کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان بصورت گام به گام

اپلیکیشن آموزش انگلیسی Mywordbook

این اپلیکیشن به صورت اختصاصی در زمینه یادگیری کلمات و فرهنگ جامع لغات متمرکز است و شما می‌توانید واژگان مهم انگلیسی را به صورت جعبه لایتنر و فلش کارت مطالعه کنید. در Mywordbook می‌توانیم کلمات را همراه با صوت، تصاویر و جملات مشاهده کنیم تا تأثیر آموزش آنها بیشتر شود. می‌توانیم به سلیقه خودمان فلش کارت را بچینیم و از روش یادآوری سریع کلمات استفاده کنیم.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان بصورت گام به گام

جمع بندی درباره اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان

در این مقاله سعی کردیم در مورد یادگیری زبان انگلیسی و کاربردهای آن بیشتر بدانیم و با برخی از مزایا و ویژگی‌های اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی آشنا شویم و همچنین برخی از انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان را برای استفاده‌ی مهارت آموزان و دانشجویان معرفی کردیم. برای تحقق یادگیری جامع و کامل دوره‌های فراگیری زبان انگلیسی نیاز است تا با فیلم‌های آموزشی فرادرس کلیه مراحل فرآیند آموزش زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا در این زمینه کاملاً مسلط شوید. همچنین اگر تمایل دارید به زبان های خارجی دیکر مانند آلمانی، فرانسوی، چینی و... مسلط شوید پیشنهاد میکنیم با مراجعه به لینک زیر مجموعه آموزش زبان خارجی فرادرس را مشاهده و دریافت کنید:

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید